Author Topic: Foto's van mijn toeters  (Read 11129 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
Foto's van mijn toeters
« on: 15 April 2005, 00:31:44 »
foto's van m'n alt komen omdat hij nu bij de reperateur is maar de tenor is er alvast :P

helaas geen foto's van dichtbij kunne maken omdat we een oude camera hebben :S
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #1 on: 15 April 2005, 07:46:01 »
Had ik al gezegd dat il jaloers ben  :wink:
Pracht toeter.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #2 on: 15 April 2005, 14:27:30 »
wat ik het mooiste ervan vind is je mondstuk en je binder :D die zijn zkr strak vooral bij zo'n sax! :P
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #3 on: 15 April 2005, 17:50:33 »
Mooie toeter hoor...

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #4 on: 15 April 2005, 21:37:33 »
leuke reacties!

@martin: waarom jaloers als je zelf ook al tevreden bent met je oude amerikanen :P

@daan: ik vind ook zeer kinky! staat inderdaad wel vet! maar de rietenbinder verliest na een tijdje z'n kracht omdat je de ribbeltjes van de draaiknop erafdraait (slijt) maar die rietenbinders zijn 11 euro dus die vallen mee!

@anthony: kort maar krachtig! :D:D:D:D
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 15 April 2005, 21:39:13 »
mooie foto`s, belangrijker, mooi geluid... is dat ook zo??? kan bijna niet missen denk ik met een selmer... :wink:
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #6 on: 15 April 2005, 21:41:26 »
tuurlijk mooi geluid! ik moet alleen nog even goed mijn draai vinden in dat tenorgeluid. vooral met rietjes enzo. ik heb wel goede rietjes gehad alleen die zijn alweer versleten omdat ik zoveel heb gespeel de laatste tijd. (6 fucking uur op een dag)

maar als ik een goed riet heb speel hij fantastisch!

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 15 April 2005, 21:47:31 »
6 UUUR OP EEN DAG!!!! pfffff, hoe doe je dat??? ik vin 6 uur in een week ook al prima hoor :wink:
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Offline the martin

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 18 April 2005, 07:19:38 »
@martin: waarom jaloers als je zelf ook al tevreden bent met je oude amerikanen  

Ach, als je altijd meer wilt  :twisted:
Het liefts heb ik een heel regiment aan saxen thuis.
Maar dat komt nog wel eens (Ik hou het nu maar even bij 4  8) )

Offline Tony

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 18 April 2005, 12:13:10 »
Ik heb er ook 2 maar moet altijd enorm wennen als ik van m'n Comm II op m'n Mark VI ga spelen. Applicatuur is toch weer anders. En vice versa natuurlijk. Heb je daar geen last van?

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #10 on: 18 April 2005, 12:36:14 »
En vice versa natuurlijk

daar heb ik nog nooit van gehoord  :?  , ik vind het niet lastig als ik van mijn alt naar sopraan gaat

die sopraan speelt super !!! (Yamaha YSS475 (ofzo) met een C4 Yamaha mondstuk (ik weet het niet zeker...)
zeer makkelijk om op te spelen en zeer makkelijk om gewoon een rechte toon ervan te maken enz.

Offline the martin

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 18 April 2005, 12:46:02 »
Ik bespeel er maar 2 (de rest is aan een heftige revisie toe) dus dat valt wel mee.

Met de overgang van alt naar tenor en vice versa heb ik geen enkel probleem.

Offline Tony

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 18 April 2005, 14:26:36 »
Bij mij zijn het meestal bevliegingen. Nu heb ik weer een Martin periode omdat ik dat donkere vette geluid te gek vind en dan pak ik de Mark VI weer die toch een wat feller geluid heeft en speel ik daar weer een paar weken op. En dan weer terug... weer heen etc. etc.

Maar toch merk ik als ik b.v. stacato heel snel een toonladdertje speel dat m'n vingers niet helemaal in sync zijn met m'n aanzetten. Na een paar minuten is dat weer over maar toch...  

De aktie van de Mark VI is wat direkter dan van de Martin die weer wat soepeler loopt, vooral op het linkerpinkplateau.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #13 on: 18 April 2005, 14:38:02 »
Bij mij zijn het meestal bevliegingen. Nu heb ik weer een Martin periode omdat ik dat donkere vette geluid te gek vind en dan pak ik de Mark VI weer die toch een wat feller geluid heeft en speel ik daar weer een paar weken op. En dan weer terug... weer heen etc. etc.

Maar toch merk ik als ik b.v. stacato heel snel een toonladdertje speel dat m'n vingers niet helemaal in sync zijn met m'n aanzetten. Na een paar minuten is dat weer over maar toch...

De aktie van de Mark VI is wat direkter dan van de Martin die weer wat soepeler loopt, vooral op het linkerpinkplateau.

kwestie van de veertjes goed afstellen ... ?

dus geen reden om het te verkopen 1 van je tenor ;)

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #14 on: 18 April 2005, 16:26:55 »
ik heb het gevoel dat ik net op een speelgoedsaxje speel als ik van me tenor naar de alt ga. maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn hoop ik :P