Belancer

Started by Daan, 18 April 2005, 19:15:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Daan

CODERA ADDjust® BALANCER
De plaats van de draaghaak bij saxofonen, bas klarinetten of fagotten is gestandariseerd maar past eigenlijk niet voor de meeste spelers. De ADD®just Balancer helpt het instrument in evenwicht te houden. De hoek tussen het instrument en Uw lichaam kan gemakkelijk geregeld worden door het verstellen van een schroefje, waardoor de houding van het mondstuk tot de boven-of ondertanden wordt beïnvloed.

iemand ervaring met een balancer???
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Tony

Yup... ik speel met een Balancer. Soort gadget freak zeg maar  :twisted:

Daan

ik vind gadgets wel goed maar wat doet het ?

zet het nou rechter de verbinding van het kort... of  is het voor minder belasting ?

Tony

Nee... belasting blijft hetzelfde, aan je neerwaardse gewicht van je Sax verander je nix.
Hij hangt iets beter in balans en de Sax hangt ietjes verder van je af waardoor je minder hoeft te "duwen" om de sax van je af te houden waardoor je weer ietsje ontspannender speelt. Vooral de Martin heeft de neiging om naast je te gaan hangen met z'n beker.

Dingen zijn wel duur trouwens... ik ben er nog niet uit of ik het geld waard vind of niet.

Daan

nou weet ik dat ook weer ;) (ik vind het lastig om me sax tegen mijn knie te leggen (als ik sta) meestal duw ik hem ietjes naar voren...

laat je die balancer ook op je sax zitten in de koffer? is het moeilijk aan te brengen en/of makkelijk af tehalen ?? tell me more   :)

Ben Rodenburg

Quote from: "Anthony"Nee... belasting blijft hetzelfde, aan je neerwaardse gewicht van je Sax verander je nix.
Hij hangt iets beter in balans en de Sax hangt ietjes verder van je af waardoor je minder hoeft te "duwen" om de sax van je af te houden waardoor je weer ietsje ontspannender speelt. Vooral de Martin heeft de neiging om naast je te gaan hangen met z'n beker.

Dingen zijn wel duur trouwens... ik ben er nog niet uit of ik het geld waard vind of niet.

dat duwen wat je noemt is alleen bij tenor sax. bij alt hoor ik het bijna nooit dat mensen die neiging hebben. bij tenor wel.

ik moest ook even wennen. ik had de eerste paar dagen superveel pijn in men duim van het spelen op de tenor. daar wen je wel aan maar tis even doorbvijten! :D
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Tony

En dat duwen heb je dus met een balancer nauwelijks wat wel weer scheelt.

Tony

Quote from: "Daan"nou weet ik dat ook weer ;) (ik vind het lastig om me sax tegen mijn knie te leggen (als ik sta) meestal duw ik hem ietjes naar voren...

laat je die balancer ook op je sax zitten in de koffer? is het moeilijk aan te brengen en/of makkelijk af tehalen ?? tell me more   :)

Beide. Hij bestaat uit 2 gedeeltes. Een soort grondplaatje die je over het oogje schroeft en het bovenstuk (wat je dus op de foto ziet) die je er opschuift als je gaat spelen en vastzet met de meest linkse schroef (op de foto). In m'n koffer moet het bovenstuk er af, anders past ie niet. Maar het kost je meer tijd om 'm te pakken dan om 'm erop te doen.

Daan

kijk eens : http://www.selmer.nl/downloads/Saxbalancer.pdf

het is dus ook handig voor altsaxofonisten ^^ maar hij is wel €64,-  :shock:

Ben Rodenburg

ja, de adviesprijs :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Funkysaxy

ik gebruik zelf een CEBULLA  strap.
erg fijn...

Daan

nog nooit van een CEBULLA strap gehoord
heb je een plaatje ervan :)

Funkysaxy

in een verkeerd topic gepost....
ehm ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken..

Jannerd

zo'n balancer lijkt me wel interessant voor op een sopraansax, keer na keer een kramp in mijn rechterduim om het instrument van me af te duwen.
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Tony

Maar een sopraan hou je toch recht vooruit? Dan heeft een Balancer weinig zin denk ik. Het is meer om een tenor wat beter in balans te hangen.