Vandaag was ik bij A'dam Winds en toevallig hing daar een Mark VI en kwam er later in de middag een Super20 binnen. Dus eerst een tijdje op de VI gespeeld. Hele fijne toeter, perfecte applicatuur, mooie sound... wat een fijne toeter was dat. Wel 1 met het serienummer 180x dus 1 van de latere. Maar wat een toeter. Ik was helemaal enthousiast maar wilde ook de Super20 nog even proberen.
Die kwam zo rond half 3 binnen. Even op gespeeld... man... wat een sound. De applicatuur is - omdat ik altijd Amerikanen speel - niet wennen maar liep erg lekker, toch was de Mark VI iets geraffineerder en preciezer. De Super 20 daarintegen had een iets vettere sound, meer power, meer volume. Gewoon een tikje brutaler. De Selmer voelde iets betrouwbaarder aan, de King iets meer uitnodigend.
Intonatie bij beide toeters was met m'n aluminium Lakey gewoon goed. Het serienummer is 288x dus 1 van 1945 tot 1950. De goede periode. Met een Silverneck. Hij word nog gereviseerd maar is zo heel goed speelbaar. Polsters zijn overigens wel vrijwel nieuw die er in zitten.
Ik werd er op slag verliefd op en heb 'm gekocht.
Dit is 'm!