Main Menu

oefen CD + boek

Started by asterix, 22 October 2007, 19:20:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

asterix

Voor een beginneling:
Wat is jullie ervaring met oefenboeken (welke) waarbij een CD zit.
Het moet wel om "Belgische" oefenboeken gaan. (do re mi fa sol enz)

Ik ben nl op zoek naar een beginnersoefenboek en Cd zodat ik ook kan horen hoe ik het juist moet spelen.

Waar in de omgeving van Vilvoorde / Brussel zijn goede saxwinkels?

Bianca

Je kunt ze ook via internet bestellen hoor.
De Haske is internationaal, dus geen probleem om bestellingen vanuit het buitenland te doen.
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Anacho

Betekent do re mi fa sol dat je geen noten kunt lezen? Ik begrijp het niet helemaal.

Maar een heel fijn studieboek, ik heb het al een keer ergens gezegd, The Jazz Method for Saxophone van John O'Neill. Begint eenvoudig met hele noten en eindigt met de Yardbird Suite van Charlie Parker, met CD erbij.

http://www.musicroom.com/se/ID_No/019313/details.html

Thijs Leuven

Do Re Mi is een ander systeem dan het meer gangbare "normale" notensysteem. De namen voor de noten zijn gewoon verschillend.

Do is dacht ik C... en een Do kruis is dan Cis
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Pieter

De do is de grondtoon van een stuk, en kan dus steeds een andere noot zijn.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

sopraan!

Anders gaan we een keer met z'n allen de sound of music kijken :D

Ik had vroeger altijd het boek van de haske, horen lezen spelen, is wel nederlands maar volgens mij ook gewoon in België te bestellen.

de haske

Broekmans en van poppel ik weet niet waar die overal leveren.

prodigy

Quote from: "saxquartetfreak"Ik heb zelf les gegeven met horen, zien en spelen ... echt een aanrader