Ben er weer, Met een nieuwe toeterrrr...

Started by Sonja, 23 October 2007, 15:36:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonja

Hallo luitjes..na ff weg geweest te zijn, ben ik weer van lief en lee aan t forummen..keb een nieuwe pc die weer geweldig werkt..dus sonnie is heel blij om weer eens lekker op t saxforum te lezen..er is heeeel veel te lezen zie ik..hoef me ff niet te vervelen..

Ik wil jullie wel ff voorstellen aan mijn nieuwe vriendinnetje..ze is wel wat bejaard enzo, maar er zit nog aardig wat pit in hoor..

Mn Conn uit 1914  :-D

Deze sax is inclusief gravure. Hij is mat zilver met gouden klankbeker aan de binnenkant..En wat een geluid..typisch, maar je hoor de klank van vroeger...een beleving op zich..Son is om... :smt060
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Sonja

er zitten trouwens kurken doppen op de zijgrepen..tis wel handig, maar ik vin t niet zo mooi..denk dat ik daar van die rubberen dopen op gaat zetten..de man die erop speelde heeft heeele grote handen..en tis een vrij klein en licht saxje..

beginner

Welkom back :D Mooie toeter bijna antiek  :-D veel plezier ermee.
1*Alt cannonball mad meg, Mondstuk Selmer Super Session D  
2*Tenor Grassi Mondstuk SML metal 4* Selmer c*
Francois Louis Ultimate Rietbinder voor Alt

FB

Welkom (terug) dan maar!
Conn 1914? Weet je dit zeker??
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Sonja

@ FB..de achterkant staat trouwens vol met nummers..kzal t eens ff goed uitzoeken, je brengt me aan t twijfelen..Het jaartal 1914 staat wel vermeld erbij..

patd.8.1914

kga eens ff zoeken naar serienummers...

CBone

Hee Sonja, welkom terug van veel te lang weggeweest.
Die 1914 is het jaartal van het patent, heeft te maken met de wijze van de toongaten maken.
Serienummer gaat meer opleveren.

mooi hoor, zilver met goldwash beker.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Sonja

heeey cbone..thks :D   keb inmiddels idd wat gevonden over de nummers... 1926 is ook goed toch?? :o  keb m eigenlijk pas sinds gister..vanavond ga ik er echt voor t eerst op spelen in de band..ben benieuwd :shock:

Amanda

Hey Sonja! Welkom terug! :-D
Prachtige toeter! Jammer van het kruk inderdaad, maar daar valt wel wat aan te doen.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Thijs Leuven

Ge-wel-di-ge toeter!

(kijk maar onder mijn bericht naar mijn alt  :lol: )
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Tony

Hee Son,

Leuk dat je weer terug bent.

Die kurk op de side keys is erg handig. Je plakt daar kurk op, schuurt 't netjes bij en vervolgens vernis (nagelak kan ook) er op en 't speelt fijner dan die rubberen dingetjes.
Op mijn Chu had ik dat ook laten doen.

Anyway... welcome back!!!!

FB

1926 lijkt mij wel te kloppen Is iig een sax van (na) 1920
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Ben Rodenburg

je had toch een mark 7 muts :P

HALLOOOOOOOO
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

strangersinthenight

En die Conn uit 1926 is die in de "juiste" pitch? Echt een mooie sax. Oude(Amerikaanse) saxen hebben echt wel iets hé.

the martin

Quote from: "saxy-benny"je had toch een mark 7 muts :P

HALLOOOOOOOO

Dat vroeg ik me dus ook af... (En een erg goede ook :!:)
Maar een Chu is OOK een geweldig altje...
(Ik heb de zelfde  8)

Son, ik heb je gemist. Welkom terug  :smt058

Anacho

Welkom terug :). Ziet er mooi uit die sax!