Hoi,
Hoe doen jullie dat eigenlijk, en wat vinden jullie wel en niet netjes ten aanzien van buren?
Ik las al dat een paar forumleden echt veel oefenen (3 uur per dag vind ik veel), een paar leden hebben hokken om het geluid te dempen, toch vroeg ik mij af hoe het zit met leden die directe buren hebben.
Situatie: ik woon in een oud woninkje op de 2e etage in Amsterdam. Gehorig, veel buren, ga zo maar door.
Daarom probeer ik niet te lang aan een stuk te spelen, meestal 20 minuten, zo herhaal ik dat.
Verder speel ik niet 's ochtends vroeg, en aangezien de buren geen kinderen hebben speel ik soms wel door tot half 10 's avonds. Naar mijn weten is dat toegestaan, en moet je pas na 22u. echt stil(ler) zijn.
Vanavond begon een boze buurman hard op de deur te bonken, toen ik open deed vroeg hij of ik soms degene was die aan het blazen was. Hij had er last van, dus zei ik sorry, en ik zou voor vandaag stoppen, waarop hij iets te dreigend zei dat dat me maar geraden was.
Natuurlijk is overlast subjectief. Met een zieke buurvrouw heb ik het wel een tijdje terug besproken, om te vragen of ze vroeg gaat slapen of om bepaalde tijden rust om haar te ontzien, zij vond het geen enkel punt.
Deze buurman denkt er anders over.
Het is toch toegestaan om op bovengenoemde tijden thuis sax te spelen? Of moet je voor je dagelijkse oefeningen een oefenruimte zien te vinden?