Author Topic: Smelly Jelly op TV Gelderland  (Read 5771 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
Smelly Jelly op TV Gelderland
« on: 10 November 2007, 11:15:47 »
Check de uitzending van gisteravond op:

http://http://www.rtvgelderlandarchief.nl/index.php?datum=09112007&programma=006&id=55160

Wij spelen vanaf 32:35, Jelly op tamboerijn en toeter!

:-D
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #1 on: 10 November 2007, 11:33:21 »
ah jij was dat dus!
klonk netjes, wel leuk, die muziek in combi met sax.

en ik dacht al dat het een yana met een berg larsen was. bevestigd dus.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 10 November 2007, 11:51:39 »
gisteren gezien, Maarten?
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #3 on: 10 November 2007, 13:43:55 »
vanmorgen op tv tijdens het wakker worden

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 10 November 2007, 15:00:28 »
Haha, ik hoop dat je niet te erg geschrokken bent op de vroege ochtend!

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #5 on: 10 November 2007, 16:48:45 »
duur microfoontje waar je daar tegenaan blaast :P

akg c414?
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 11 November 2007, 10:04:02 »
Jep, prima dingetje! Diezelfde middag had ik bij Radio Rijnmond ook door een c414 geblazen en ze vroegen welke mic ik wou... Deze dus! Wel prima ik heb de laatste tijd zelf geen mic meer nodig, overal waar we spelen is mooi spul aanwezig.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #7 on: 11 November 2007, 15:34:06 »
Ik zou graag nog een 414 willen aanschaffen voor studioklussen, heb er een keer door geblazen toen we een demo op gingen nemen, en dat geluid is echt FENOMENAAL!!!  

Live ben ik toch meer voor een clip-on, kwaliteit is ietsje minder maar dat merk je eigenlijk niet live.. maar toch staat t voor de kenners in de zaal wel goed als je daa rkomt met je 414 ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline johnvs

• Member
  • *
Re: Smelly Jelly op TV Gelderland
« Reply #8 on: 11 November 2007, 18:26:00 »
Quote from: "Smelly Jelly"
Check de uitzending van gisteravond op:

http://http://www.rtvgelderlandarchief.nl/index.php?datum=09112007&programma=006&id=55160

Wij spelen vanaf 32:35, Jelly op tamboerijn en toeter!

:-D

Heel leuk, de hele uitzending was dat trouwens.

Je speelde geloof ik in F#, dat is ook mijn favourite toonaard...  als het niet in B mag.
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 12 November 2007, 09:09:36 »
Quote from: "saxy-benny"
Ik zou graag nog een 414 willen aanschaffen voor studioklussen, heb er een keer door geblazen toen we een demo op gingen nemen, en dat geluid is echt FENOMENAAL!!!  

Live ben ik toch meer voor een clip-on, kwaliteit is ietsje minder maar dat merk je eigenlijk niet live.. maar toch staat t voor de kenners in de zaal wel goed als je daa rkomt met je 414 ;)

Je zou ook de Electro Voice Broadcaster (typenummer 212 geloof ik) eens moeten proberen, fenomenale mic...

Heel leuk, de hele uitzending was dat trouwens.

Je speelde geloof ik in F#, dat is ook mijn favourite toonaard... als het niet in B mag.

Kan best dat het Fis is, denk daar niet echt bij na. De liedjes komen zoals de sonwriter ze bedenkt, dus de toonsoort is zoals ie komt. Overigens vind ik dit wel een erg moeilijk nummer om te soleren, tis geen bluesje (dat gaat me een stuk beter af) en ik was hier bovendien best zenuwachtig...

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 12 November 2007, 10:19:19 »
Nou ik vind het er goed uitzien en het klinkt hardstikke lekker. En alles in stijl! Heel goed.

BTW...nooit meegemaakt dat iem zn sax van zijn haak viel terwijl hij hem niet vast had?
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 12 November 2007, 10:45:42 »
Quote from: "Pieter"
BTW...nooit meegemaakt dat iem zn sax van zijn haak viel terwijl hij hem niet vast had?

Ehhh nee, hoezo?

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 12 November 2007, 11:50:55 »
Nou die haken begeven het op de meest ongelukkige momenten. En als je je toeter niet vast hebt ben je te laat om hem vast te pakken. Dat doet zo'n pijn.......Ik  heb het al verschillende keren gehoord en mijn eigen haak brak in tweeen toen ik met mijn toeter op schoot zat en ik hem dus ook met mijn handen vast had.  Vroeg of laat gaan ze kapot. Ook metalen haken, zeker wanneer je vaak het volledige gewicht van je sax eraan laat hangen, of de bevestiging van die haak aan de strap.  En je ziet het niet altijd van te voren, het overkomt je gewoon....Maar ja als je met zo'n tamboerijn staat te zwaaien is het ook redelijk lastig om je sax ook nog vast te houden. Ik zou dan denk ik 2 touwtjes nemen.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: 12 November 2007, 12:24:10 »
Quote from: "Pieter"
Nou die haken begeven het op de meest ongelukkige momenten. En als je je toeter niet vast hebt ben je te laat om hem vast te pakken. Dat doet zo'n pijn.......Ik  heb het al verschillende keren gehoord en mijn eigen haak brak in tweeen toen ik met mijn toeter op schoot zat en ik hem dus ook met mijn handen vast had.  Vroeg of laat gaan ze kapot. Ook metalen haken, zeker wanneer je vaak het volledige gewicht van je sax eraan laat hangen, of de bevestiging van die haak aan de strap.  En je ziet het niet altijd van te voren, het overkomt je gewoon....Maar ja als je met zo'n tamboerijn staat te zwaaien is het ook redelijk lastig om je sax ook nog vast te houden. Ik zou dan denk ik 2 touwtjes nemen.

Hmmm.... goeie tip!

maar dat ziet er natuurlijk niet uit op TV...

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 12 November 2007, 12:26:41 »
Zou je dat zien 2 touwtjes?