ebonieten Meijer voor Selmer Mark VII

Started by JohnMartin, 22 November 2007, 17:22:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohnMartin

Ik speel nu al weer een maand of vijf op mijn Mark VII (1977).
Ik heb verschillende mondstukken geprobeerd (Otto Link STM 7*, Berg Larssen SS 100/2/sms en laatste aanwinst Jody Jazz HR 7*), toch kom ik ieder keer terug bij mijn good old ebonieten Meijer, tipopening 10 (vergelijkbaar met Otto Link no.7)
Klink lekker vol en intoneert goed, vooral in combinatie met een Vandoren V16 riet (sterkte 2,5)

De Jody Jazz klinkt ook wel lekker, maar de tip is op dit moment nog iets te groot voor mij om goed te kunnen intoneren. Voor de toekomst wellicht.

Zijn er meer forumleden die deze combi (Mark VII met ebonieten Meijer of andere ebonieten mondstuk) geprobeerd hebben?
En wie van jullie geeft net als ik de voorkeur aan een ebonieten (hard rubber) mondstuk voor tenor?
Hoe je sax klinkt, dat ben jij (!?)

CBone

Geen ervaring op een VII, maar op mijn Serie III speel ik op een ebonieten Ralph Morgan 3C, zeer donker klinkend mondstuk met een grote kamer, nagenoeg geen drempel en uitgeholde zijwanden.
Voor de Jazzkant heb ik nu sinds kort een Morgan 3C, echter deze is geopend naar een 6.
Een STM NY is mijn alternatief, maar ik geef de voorkeur aan de Morgan, warmer en donkerder dan de Link en meer dan genoeg projectie.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

mrPC

Quote from: "CBone"Geen ervaring op een VII, maar op mijn Serie III speel ik op een ebonieten Ralph Morgan 3C, zeer donker klinkend mondstuk met een grote kamer, nagenoeg geen drempel en uitgeholde zijwanden.
Voor de Jazzkant heb ik nu sinds kort een Morgan 3C, echter deze is geopend naar een 6.
Een STM NY is mijn alternatief, maar ik geef de voorkeur aan de Morgan, warmer en donkerder dan de Link en meer dan genoeg projectie.

...Dat zal zijn vragen wel beantwoorden.... :roll:
alt; Selmer SA80II ontlaktmondstukken; Guardala \'bebop\', meyer 6SS en lebayle 7* studio. sopraan: Yanagisawa S9930, mondstuk selmer \'f\', rieten: rico jazz select 3, binders: Francois Louis Ultimate. Selmer endorser (www.selmer.

CBone

Quote from: "mrPC"...Dat zal zijn vragen wel beantwoorden.... :roll:

In ieder geval de vraag
Quote from: "JohnMartin"En wie van jullie geeft net als ik de voorkeur aan een ebonieten (hard rubber) mondstuk voor tenor?

Al was die vraag ook met alleen "ik" te beantwoorden natuurlijk.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

jupialto

Meyer klinkt voor mij warmer dan Otto op tenor, dus eboniet boven metaal.
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

the martin

Een goede ebonieten Otto is ook niet te versmaden trouwens..