Author Topic: Filmpje Studiosessie saxy benny  (Read 2736 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
Filmpje Studiosessie saxy benny
« on: 29 January 2008, 19:19:32 »
hier een filmpje van onze band confusion tijdens een studiosessie in rotterdam. hier de saxsolo (ben er best trots op (A) )

Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
(No subject)
« Reply #1 on: 29 January 2008, 19:58:32 »
Vette groove  8)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 31 January 2008, 20:09:54 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Vette groove  8)

Mooi glimmend mondstuk ook. :-D
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
(No subject)
« Reply #3 on: 01 February 2008, 12:11:48 »
you rock dude, of beter you swing :p
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #4 on: 01 February 2008, 13:35:12 »
thnx guys ;)

Ben dr zelf ook best trots op :) tijdens t spelen dacht ik dat hij best slecht ging eigenlijk, ben ook benieuwd naar de opnamens, worden nu gemixt
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Bianca

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 02 February 2008, 00:39:02 »
Mèn, knap hoor!  =D>
Ik zou na de eerste maat de tel al kwijt zijn!!!

Voor iedereen: let vooral op het laatste stukje van het filmpje...dan is het even stil, en dan komt er een jeah! (hahaha)
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Offline Huibo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 02 February 2008, 09:46:02 »
Het klinkt heerlijk.
Zie hier het voordeel van trompet spelen: je kan tegelijk spelen en dirigeren! :-D
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #7 on: 02 February 2008, 12:32:28 »
ik vind de film met rory op de ewi wel mooi.

Maar even wat kritiek, op de 2e helft rond 1:45 vind ik de improvisatie wat minder gaan, voor de rest niks van te zeggen!
En ik vind je sax wat lager gestemd in verhouding met de gitaren in het filmpje. Af en toe corrigeer je dat ook, dus ik denk dat je het zelf ook (onbewust) hoorde.

En dat de drums te hard gaan, ik heb zelf weleens met een band geoefend, dan regel je de volumes niet zo heel precies.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #8 on: 04 February 2008, 03:38:08 »
Ik sta altijd open voor kritiek jongens ;)

Wat betrefd die videos met rory in the states, ik was inderdaad te laag gestemd en kwam daar helaas te laat achter (toen ik de film terugzag) en had ook graag de saxpartijen van die avond opnieuw willen doen, ik weet zelf dat ik ook beter kan...

Dit zijn niet de afgemixte opnamens die je hoort tijdens het filmpje. de balanzen tussen die instrumenten worden op de opnamens verbetered natuurlijk!

Wat t dirigeren betrefd, normaal is dat ook neit, maar dat solo schema is erg lastig qua maten enzo, vandaar dat de trompetist besloot om de maat even aan te geven. in het solo schema is het veel 4 tegen 3 (klinkt als een 3 kwarts maat maar is een 4 kwarts) en das best lastig ;) zelfs voor de drummerboy!

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #9 on: 15 March 2008, 13:51:38 »
He jongens

dit is t resultaat! hij is afgemixt en gemasterd!!!

klik hier om hem te luisteren!

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 16 March 2008, 02:53:18 »
Vet :smt023
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #11 on: 16 March 2008, 11:00:28 »
zo dat klinkt strak!

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 16 March 2008, 11:43:03 »
Klinkt goed!

Ik hoor nu ook pas dat het een nummer van Dave Weckl is :) gaaf nummer!