Main Menu

Hallo allemaal!

Started by Big One, 09 February 2008, 20:47:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Big One

Hoi hoi,

Ik kwam toevallig dit leuke forum tegen en heb me maar gelijk geregistreerd.

Mijn naam is Bas Coolegem en speel vanaf mijn negende klarinet. Ik ben nu 32 duss toeteren doe ik al een tijdje. Als kind raakte ik al vrij snel in de ban van de sopraansax. Dankzij een lerares op de basisschool. Toen mijn klarinetleraar een sopraansax had aangeschaft en ik de klank ervan had gehoord was ik helemaal verkocht!

Het duurde echter nog drie jaar voordat ik mijn eerste sax kon aanschaffen. Met mijn eerste geld dat ik bij de efteling bij mekaar had gespaard, toog ik met mijn ouders naar chechiƫ. Daar verschillende muziekwinkels afgestruind en uiteindelijk mijn eerste (loodzware) Amati gekocht. Deze oude dame speelde ik tot voor kort nog steeds. Helaas... met carnaval is deze gesneuveld maar gaat binnenkort een nieuw leven tegemoet. Mijn vader is namelijk waanzinnig goed in reparaties:-).

Aangezien sopraansax in de harmoniewereld niet echt gangbaar is, speel ik deze sax eigenlijk alleen in mijn carnavals/amusement-orkess/bandje.

Hoewel Amati nou niet bepaald als geweldige sax te boek staat, was de mijne echt top! Al is ze wel gecustomised door mijn vader. Kleppen aan mijn handen aangepast, mondstuk selmer C* afgevlakt en na het nodige meetwerk helemaal op mijn gebit gemaakt. Pas jaren later kocht ik mijn eerste eigen clarinet een LeBlanc Opus.

Zo dit ben ik dus in"a nutshell".

groetjes,

Bas
een dag zonder muziek is een ***dag

Amanda

Welkom hier!
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar die goede Amati van je :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Zoot

Quote from: "Big One"Hoi hoi,

Ik kwam toevallig dit leuke forum tegen
Bas

Dit Forum staat al jaren bovenaan  :o  :shock:  :o in de Google Lijst.... het is dus niet  :roll: toevallig dat je hier terecht komt.......

Veel (lees)plezier hier.  8) ToeT tOET, groet van ZOot 8)

Bianca

Welkom!
In de harmonie kun je inderdaad niet veel met een sopraansx.
Fanfare wel weer, maar die plaatsen zijn meestal al bezet.
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Huibo

Ik had jullie website al even bekeken.  :!:
Sicilie aan de Maas :shock:

Welkom bij het forum,
Huib
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Big One

thanx allemaal,

even voor Amanda, mijn Amati is bijna klinisch dood. Heeft carnaval niet overleeft...... Iemand, en het is goed dat ik niet weet wie, heeft hem van een tafel afgemieterd!

Had opeens een gebogen nek (verkeerde kant op) en mijn beker was platgevouwen. Komende week ligt hij bij mijn vader in de werkplaats en wordt dan gestript, opnieuw gericht, waarschijnlijk opnieuw gelakt of misschien zelfs voorzien van een matte laklaag. En het hele kleppen en assenwerk gaat opnieuw. Handig zo'n gepensioneerde Pa met werkplaats aan huis ;-)

In de tussentijd even kijken naar een nieuwe al wordt dat zeker geen Amati.
een dag zonder muziek is een ***dag

Tom

Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Bianca

Fijn zo'n vader die zelf kan repareren!
Een bijna dooie Amati weer tot leven brengen, een mooie uitdaging.
't Is te hopen dat het beestje het weer goed doet daarna, dat ie niet teveel op zijn mieter heeft gekregen...

Wat een duftukkel die zo'n instrument van de tafel af durft te gooien...en nog stiekum niks zeggen ook nog...triest... :cry:

Jij hebt er een hoop ellende van, daarom mag je blij zijn dat je vader dat kan maken.
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Huibo

Hier een reden de nekstrap WEL te gebruiken :twisted:
Maar hij had gewoon op tafel moeten blijven liggen.
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Oliver

Welkom met je sopraan.
Groeten Oliver :smt039
[size=75]Selmer Soprane Series III (modif), Vandoren Optimum SL4, Rico GrandClassic Select 2,5, BG Classic[/size]

anzy

Hoi Bas,
Welkom hier!

Wat een nachtmerrie dat iemand jouw sax zo mishandeld heeft, echt asociaal. De dader had het beter kunnen zeggen, zijn WA had dit gedekt, en dat had een hoop ellende gescheeld.

En zo een pa wil ik ook wel!!

Veel plezier op het forum.
Groetjes, Angela.
http://www.myspace.com/anzila

dolnet alt+ dukoff

Willem

Welkom op het forum, Bas :!:  :!:  :!:

Willem.
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet

the martin

Quote from: "Huibo"Ik had jullie website al even bekeken.  :!: