Author Topic: alt sax in de aanbieding bij Lidl  (Read 10994 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline asterix

• Member
  • *
alt sax in de aanbieding bij Lidl
« on: 15 February 2008, 21:50:54 »

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 15 February 2008, 22:08:21 »
Het is weer eens wat anders dan bijvoorbeeld een bureaustoel. :-D
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline Huibo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 15 February 2008, 23:14:25 »
Niet alleen altsaxen, ook trompetten en el. guitaren.
Bandleden moeten NU inkopen.
Dit soort branchevreemde aanbiedingen zie je steeds vaker, ook Conrad (electronica) verkoopt saxen.
Ik vraag me af wie hier zijn sax gaat kopen, en waar hij/zij voor nazorg terecht moet.
Het is jammer dat de sax verlaagd is tot impulsaankoopartikel.
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline Bianca

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 16 February 2008, 00:34:31 »
Ja, misschien als leuk hebbedingetje voor kids, maar er staat totaal geen informatie bij van welk merk de sax (en trompet, gitaar) is.
Tja...
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #4 on: 16 February 2008, 00:50:07 »
Quote from: "Huibo"
Het is jammer dat de sax verlaagd is tot impulsaankoopartikel.

ik vind dat niet jammer. Nu kan iedereen het leren.
Alleen is het wat minder als je wat goedkoops zoekt op marktplaats over een tijdje  :?

Offline Conn-artist

• Member
  • *
    • http://www.blessthemess.nl
(No subject)
« Reply #5 on: 16 February 2008, 18:15:58 »
55 cm lang, da's handig om te weten.
Nothing surpasses great sax

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 17 February 2008, 18:32:49 »
Ik denk dat het in geen geval slim is om zo'n sax te kopen als je serieus sax wil spelen. Binnen een jaar is de sax dan al een limitatie voor je vooruitgang.

Daarbij is er ook geen garantie dat de sax volkomen in goede staat en zonder lekjes is. Veel reparateurs willen dit soort saxen niet repareren, omdat dat geen zin heeft

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #7 on: 17 February 2008, 22:44:42 »
Haha, ik wist wel dat ze Yamaha's gitaren verkopen maar saxofoons.
Ik vond het nooit een goede supermarkt... maar nu :D :P .
Zou grappig zijn als je vraagt of je ze mag testen haha sta je te blazen in de supermarkt. Hup koffer open en wie weet na een dag spelen heb je die sax verdient ;) , maar dit is de lidl in belgie dus voor de hollanders net als ik miss moeten we ff wachten voor deze aanbediening :P .
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Huibo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 22 February 2008, 00:32:49 »
Vandaag (de eerste dag van de aanbieding) ben 2X langs de Lidl in Leuven gereden, en ben niet gezwicht voor de verleiding te stoppen. :shock:
(spijt? ja een beetje)

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #9 on: 22 February 2008, 11:07:25 »
laat ze maar lekker barsten met dat ding.  :wink:

deHerbergier

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: 22 February 2008, 14:48:46 »
Quote from: "Bianca"
Ja, misschien als leuk hebbedingetje voor kids, maar er staat totaal geen informatie bij van welk merk de sax (en trompet, gitaar) is.
Tja...

Hij lijkt heel erg op de aurora die ik pas bij poppeliers in culemborg zag liggen. Zelfde prijs. Zelfde uiterlijk.

Ik weet niet hoe hij speelt, want het rietje dat erbij zat was kapot. (En daar ik niet met rietjes van saxen op zak loop.) Maar er zijn vast anderen die hem weleens geprobeerd hebben.

Offline Huibo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 22 February 2008, 17:58:47 »
Voor iemand die nog geen sax heeft erg moeilijk, maar saxen proberen kan je het beste doen met je eigen mondstuk (of van je leensax) en je eigen rieten, dat is een stuk hygienischer dan in een winkel een sax proberen met een onbekend (herpes?) mondstuk
(leen anders een bekend mondstuk van een vriend, beter vraag hem/haar mee met mondstuk).

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #12 on: 23 February 2008, 00:25:50 »
Quote from: "deHerbergier"
Quote from: "Bianca"
Tja...

Hij lijkt heel erg op de aurora die ik pas bij poppeliers in culemborg zag liggen. Zelfde prijs. Zelfde uiterlijk.

Ik weet niet hoe hij speelt, want het rietje dat erbij zat was kapot. (En daar ik niet met rietjes van saxen op zak loop.) Maar er zijn vast anderen die hem weleens geprobeerd hebben.

De aurora saxen zijn erg goed van toon en goed afgestemd. Een warm geluid. Wij hadden een auroratenor gekocht en een plastic aurora klarinet. Het mondstuk wat er bij geleverd wordt is niets dus daar moet je een gewoon goed mondstuk voor kopen. Niks geen lekkende kleppen. De Yana alt moesten we terugbrengen voor een stelbeurt terwijl dat met de auroratenor nog steeds niet gebeurd is omdat hij goed sluit. Hij is nu al meer dan een jaar oud en mijn schoonzus speelt nog steeds met veel voldoening.
Ik weet niet of de sax bij de lidl een aurora is. Ik denk het echter niet want tot nu toe wordt die alleen door de muziekhandel verkocht.

groetjes harpje

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: 28 February 2008, 23:11:53 »
Het is ook maar net wat je wil natuurlijk :). Als jij er blij mee bent, uitstekend, veel plezier met spelen!

Offline Huibo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 29 February 2008, 07:13:02 »
Hallo Riho,
Welkom op het forum.
Ik vind een sax van welk merk ook goed als je zelf vindt dat hij lekker klinkt.
Enige reserve moet je hebben als hij te koop wordt aangeboden in een branchevreemde omgeving. Dat kan niet altijd goed gaan.
Ik ben blij dat je de weg naar het forum hebt gevonden, en hoop dat je hier tips krijgt voor plezierig spelen (op wat voor niveau ook)
Vooral: neem les (schijnt in Belgie niet veel te kosten, en je voorkomt fouten in je speelmanier)
Als je vrienden hebt die sax spelen, laat hen ook eens spelen, en post hun feedback hier op het forum aub.
Groeten,
Huib