Ik voel me niet zo snel aangevallen hoor

dan moet er echt meer gebeuren.. Bovendien vind ik je opmerkingen terecht. Even voor de goede orde; de verkoper drong er min-of-meer ook nog op aan om vooral een aurora te kopen, het was immers toch voor die 'kapel' van mij...tssss. Tuurlijk koop ik geen selmer of een antiek collectorsitem, ik zou er zenuwaxhtig van worden. Maar speelplezier mag meer kosten dan een paar honderd euro!
Die selmer of oude amerikaan koop ik vast nog wel eens, maar ook niet om in drukke kroegen te spelen.
Welnu.... Ik ben van mening dat een merk opzichzelf niks zegt. Ja, natuurlijk moet er een click zijn tussen de sax en de persoon die hem bespeeld. Die click was er al niet van meet af aan. Dussss!
Mijn mondstuk dat ik gebruikt heb om te testen is mijn eigen selmer c* in combinatie met een V16 riet. een combi die het voor mij al jaren goed doet.
Sax zag er op zich best goed uit, goed in de lak, kleppen netjes etc. Beetje saai qua uiterlijk maar da's niet het belangrijste voor mij. En voor 400,- mag je naar mijn idee ook niet veel verwachten.
Alleen de lage registers moest je eruit persen in tegenstelling tot mijn oude chech die ik tot op heden speel. hoge register sprak verassend makkelijk aan en niet vals. In het middenregister sprak de boel al een stuk minder aan, minder stabiele klank ook voor mijn gevoel. Dus mijn indruk was ook dat de sax niet helemaal goed sloot. Alsof hij al een keer van de tafel was afgelazerd! net als mijn huidige sax dus :twisted:
Aangezien er bij deze firma altijd wel een verkoper in de buurt is kan ik me niet voorstellen dat de sax was gevallen maar slecht gebouwd.