Ik heb weer eens wat stoms gedaan...

Started by Amanda, 25 February 2008, 09:22:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Amanda

Gisteren bedacht ik dat ik mijn mondstuk wel weer eens schoon kon maken.
Dus bakje gepakt, beetje azijn erin, lauw water en mondstuk erin.
Ondertussen voor de tv gaan zitten.
Op een gegeven moment moest ik weg (concert van Guus Meeuwis) en ben dus helemaal het mondstuk vergeten uit dat water te halen. Daar kwam ik vanochtend pas achter.
Ik kan je wel vertellen, daar kunnen ze niet tegen  :oops:

Dus op zoek naar een nieuw mondstuk maar. Is wel weer een goed excuus om eens wat te gaan proberen :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

the martin

Bummer

Wat is er gebeurd dan :?:
Beetje groen uitgeslagen :?:
Helemaal opgelost :?:

Tom

Wat is er mee gebeurd?
Daar moeten ze toch tegen kunnen?
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Anacho

Ik weet niet wat er nou stommer is, je mondstuk in die bak laten liggen of naar een concert van Guus Meeuwis gaan  :-D

Amanda

Guus Meeuwis was anders heel goed hoor :-D

Hij is helemaal groen. Misschien is hij nog wel speelbaar hoor. Maar ik begreep dat het materiaal broos wordt als het te lang in de azijn ligt. Alleen water was niet zo erg geweest, dan slaat het alleen groen uit als je pech hebt. Maar die azijn...

En een half jaar zoeken is denk ik niet nodig. Ik weet nu waar ik naar moeten zoeken. Het zal waarschijnlijk wel weer een SA80 E of F worden. Die bevallen tot nu toe het beste.

Voorlopig moet ik het deze week weer even met een C* doen.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Pieter

Valt wel mee hoor, denk ik, gewoon weer op gaan spelen.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

SFANX

als je hem weer een beetje toonbaar wilt maken;  :?  heel licht afschuren met heel fijn schuurpapiertje, en daarna met een beetje (noten)olie inwrijven en laten intrekken, de groen/bruine zal niet helemaal verdwijnen :cry:  (waarschijnlijk) maar je moet nog wel op je mondstuk kunnen spelen dacht ik zo :wink: succes  :!:
alt: buescher aristocrat "big B" 1945  tenor: buescher aristocrat"big B"1947  bar: dolnet(50er jaren)

Amanda

Het is bij het gedeelte wat je op het kruk zet helemaal broos en poreus.
De rest ziet er eigenlijk nog wel goed uit.
Maar de onderkant is niet zo best meer.
Afschuren en inwrijven met olie zal ik nog proberen.

JazZeus

Guus Meeuwis... Altijd leuk.

Azijn, schoonmaakmiddel en water zijn misschien wel de drie grootste vijanden van het mondstuk!
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Huibo

Hier misschien een oplossing?
http://cgi.ebay.co.uk/Student-Soprano-S ... dZViewItem
Het is maar voor af en toe en nog betaalbaar.
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

FB

BEETJE azijn met water..zou geen probleem moeten opleveren.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Onbewust op zoek naar een ander mondstuk en deze `toevallig`
gemold??
 :)
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Amanda

Het was maar een klein scheutje  :oops:
Ik zal van de week wel een foto maken.
En nee FB, ik was helemaal niet op zoek. Was zelfs zeer tevreden met deze. :-D
Maar goed, het biedt wel de mogelijkheid eens wat meer mondstukken uit te proberen van verschillende merken.

Catafoor

Heb weleens gehoord dat ebonieten mondstukken een chemische reactie aangaan met warm water met als resultaat die groene kleur en, last but not least, wat ongezonde (giftige) reststoffen (er zit zwavel in eboniet, en dat leent zich voor wonderlijke verbindingen). Ik weet niet of dat laatste in het genre broodje aap thuishoort, maar het gaat wel om een voorwerp dat je uren in je mond hebt...
Sopraan: Yanagisawa S901
Tenor: Buffet Crampon S1

the martin

@catafoor:
Mooie avatar heb je...
Die moet Amanda ook wel aanspreken  :D

Amanda

:-D
Hele mooie ava!
Toch zijn er niet veel van de series S1 die dat mechaniek hebben.

Overigens heb ik inmiddels 4 mondstukken op proef. 2 van Vandoren en 2 SA80 (een E en F).
Het gaat waarschijnlijk de F worden. Speelt het fijnst en heeft het prettigste geluid.