Main Menu

Conn New Wonder alt, 1924

Started by Thijs Leuven, 27 February 2008, 16:30:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thijs Leuven

Ik heb beloofd foto's van mijn saxen te posten, dus hier komen de eersten!

Mijn altsax heb ik nu een jaar of 3, een Conn New Wonder I uit 1924. Toendertijd volledig gereviseerd, dijk van een geluid, geweldig verweerd uiterlijk (originele lak uit 1924!) en nu ook met mooie oude koffer!  :D

Deze week zal ik ook nog foto's van mijn bariton posten, volgende week foto's van mijn tenor. Hebben jullie iets om naar uit te kijken...  :-D

Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Thijs Leuven

Bijna vergeten  :oops:

De Gis/G trillerklep (die tussen F en E):

En de Dis/D trillerklep, open:

En dicht:

Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Daan

Het blijft mooi om foto's van saxofoons te zien :D
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

the martin

Maaarten

Tom

Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

the martin

Niet alleen stoer maar ook nog eens qua spelen een geweldig type sax..

EelcoW

Die koffer heb ik ook!!
die sax jammergenoeg niet  :-D

Mooi ding man!

Conn-artist

Mooie sax :)

Het is alleen geen Chu Berry, maar een New Wonder I.

The Conn Loyalist zegt over de Chu Berry: ""Chu" or "Chu Berry". New Wonder (II) models are often referred to as "Chu" or "Chu Berry" models, after the famous tenor saxophone player, Leon "Chu" Berry. The "Chu" or "Chu Berry" name is entirely unofficial; Conn never called these saxophones by that name. Also, I am reliably informed that Mr. Berry didn't play a New Wonder (II) model tenor saxophone, but a later "Standard" (or "transitional") model."

Of je een model I of II hebt is makkelijk te zien aan de G# klep: die van de II wordt wel 'nailfile' genoemd omdat 'ie een rasterpatroon heeft. De G# van de New Wonder I is ronder, en heeft geen raster.

Chu of niet: het is een heerlijke alt; ik heb er twee en ben er erg blij mee  8)
Nothing surpasses great sax

Tony

Oftewel... een Pre Chu Berry

Thijs Leuven

Hoe dan ook...

Het blijft mijn Chu'tje en hij speelt geweldig  :lol:

Alleen de stemming bovenin doet pijn, is veeeeeel te laag, maar dat is redelijk bij te sturen.

Bedankt voor de complimenten btw  :wink:

Conn-artist

Quote from: "Thijs Leuven"Alleen de stemming bovenin doet pijn, is veeeeeel te laag, maar dat is redelijk bij te sturen.

Grappig - die van mij zijn juist gauw te hoog bovenin.
Wat voor mondstuk bespeel je?
Nothing surpasses great sax

Jeroen Conn

Altijd mooi om een Conn te zien! Zoals m'n forumnaam al doet vermoeden ben ik een grote fan van Conn (hoewel ik nu op een Martin speel). Op een of andere manier blijven de Conns me trekken.

Heb zelf ook een korte tijd op een alt New Wonder II gespeeld. Wat een enorm groot geluid zat daarin! Ik vond de stemming in de hoogte juist erg goed, maar dat kan ook aan m'n klarinetembouchure hebben gelegen. Je hebt er wel een pittig mondstukje bij nodig om het niet te warm te laten worden.

De bijnaam 'Chu Berry' is inderdaad feitelijk onjuist maar is intussen gemeengoed geworden voor de New Wonder II modellen (met nailfile G#).

Veel plezier ermee!
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

Thijs Leuven

Ik speel op een Meyer M7, eboniet. Met... als ik mij niet vergis Vandoren V16 rieten, sterkte 3.

the martin

Quote from: "Conn-artist"Mooie sax :)

Het is alleen geen Chu Berry, maar een New Wonder I.

The Conn Loyalist zegt over de Chu Berry: ""Chu" or "Chu Berry". New Wonder (II) models are often referred to as "Chu" or "Chu Berry" models, after the famous tenor saxophone player, Leon "Chu" Berry. The "Chu" or "Chu Berry" name is entirely unofficial; Conn never called these saxophones by that name. Also, I am reliably informed that Mr. Berry didn't play a New Wonder (II) model tenor saxophone, but a later "Standard" (or "transitional") model."

Of je een model I of II hebt is makkelijk te zien aan de G# klep: die van de II wordt wel 'nailfile' genoemd omdat 'ie een rasterpatroon heeft. De G# van de New Wonder I is ronder, en heeft geen raster.

Chu of niet: het is een heerlijke alt; ik heb er twee en ben er erg blij mee  8)

En als het op het internet staat is het waar  :-D