Main Menu

even voorstellen

Started by YVONNE ZWEDEN, 02 March 2008, 16:13:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YVONNE ZWEDEN

Hallo forumbezoekers,

Even voorstellen, ik ben Yvonne, 45 jaar oud en ik woon in Zweden. Sinds anderhalf jaar speel ik altsaxofoon, dit soms
tot grote ergernis van mijn gezin. Dit vanwege het feit dat
ik elke dag tussen de een en twee uur speel.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een andere sax.
Dat is nog niet zo gemakkelijk, de een vindt b.v. de Yamaha 23 helemaal niks en de ander zweert erbij. Hopelijk vind ik hier wat informatie waar ik wat mee kan.

groeten van Yvonne uit Zweden
Don\'t judge the sax(player) by the koffer!!!!

Buffet Evette Crampon Altsax, Yamaha YAS32, Conn Tenor Shooting Star.

Huibo

Welkom op het forum, Yvonne.
Je spreekt goed Nederlands voor een buitenlandse :D
Waar blaas je nu op (merk)? Hoe ben je in Zweden terecht gekomen, en zijn er muziekwinkels in de buurt?
Misschien willen je kinderen ook wel spelen, maar komen ze niet aan de beurt, omdat jij de alt steeds vast hebt?
Groeten,
Huib
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

saxtammie

Anacho

YVONNE ZWEDEN

Hoi Huib,

Ik ben gewoon een Nederlandse die met gezin al bijna vier jaar in Zweden woont. De kinderen spelen bijna allemaal ook een instrument o.a. piano en drum, maar sax vinden ze niet zo leuk. Mijn oudste dochter heeft wel drie jaar sax gespeeld maar is haar interesse verloren. Toen zaten we dus met die sax "opgescheept" en aangezien ik altijd al sax wilde spelen was dit mijn kans. Ik speel nu op een Buffet
Crampon "Evette", dit is een studie saxofoon. Ik zou graag op een (semi)professionele sax spelen. Maar dat kost wel wat.

Bovendien moeten van deze Evette de leertjes allemaal worden vervangen, en dat kost maar liefst (omgerekend) 660 euro.
Kan ik beter een andere kopen lijkt mij. Maar ja welke?

Ik hoop op dit forum een beetje duidelijkheid te krijgen welk merk goed of minder goed is.

Groetjes van Yvonne

Maaarten

Welkom,

Damn. Dus niet alleen de drank is duur daar.

Buffet Crampon is zo'n gek merk nog niet.

Maar je kunt op dit forum heel veel lezen over de verschillende prijsklassen, en waar je die het beste koopt.

Ik volg van Veeteren, de detective. Afgezien van de vele plattenbau-flats een mooi en interessant land!

2 kennissen/vrienden van me studeren/werken er nu

FB

Welkom!
Tjee..prijzig landje dat Zweden..
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Huibo

Maar binnen de EU, dus exporteren is geen probleem :-D
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Tony

Wat ze bij Amsterdam WInds regelmatig hebben is dat mensen uit het buitenland hun sax opsturen om te laten reviseren. Denk dat je dan toch wel goedkoper uit bent.

YVONNE ZWEDEN

Hallo,

Iemand enig idee wat dat in Nederland kost om de leertjes (heet dat wel zo eigenlijk) te vervangen. Als dat niet zo duur is als hier, zou ik dat wel kunnen doen. Ook al omdat ik mijn Evette toch wel een fijne sax vind. En ik speel er ook heel veel op, als ik een nieuw boek heb kan ik wel vier uur achter elkaar spelen, ik weet dan niet van ophouden.

groet Yvonne

Zoot

Quote from: "Tony"Wat ze bij Amsterdam WInds regelmatig hebben is dat mensen uit het buitenland hun sax opsturen om te laten reviseren. Denk dat je dan toch wel goedkoper uit bent.

:o Geen haal en breng ? service   :o

Welkom hier,  8) TOet toeT grOEt van ZOoT

Bianca

Vraag FB maar.
Die is betrouwbaar (ja, toch FB???  :-D ), en die is een heel stuk goedkoper in bepolsteren dan bij jullie.
Zijn nogal prijzen zeg...pffff!
Dan ben je inclusief verzendkosten wel een heel stuk goedkoper uit hoor!

Maar om niet alleen voor FB reclame te maken: er zijn goede saxreparateurs in heel Nederland.
Er zijn ook topics (of kijk even via de zoekmachine) over dit onderwerp.

En een Buffet schijnt helemaal geen slecht instrument te zijn hoor, zou het voorlopig hiermee doen als ie goed bevalt.
Je kunt later nog altijd naar een ander merk gaan kijken en vergelijken.

Welkom trouwens.
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

YVONNE ZWEDEN

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Voel me welkom.

Groet Yvonne

FB

..voor 500 euro kom ik persoonlijk je sax voorzien van nieuwe polsters!
 :)
Saxen versturen (en ontvangen) gebeurt bij mij wekelijks: tot nu toe nooit een probleem (afkloppen). Goed verpakken natuurlijk...hoewel bijvoorbeeld Italie een ramp schijnt te zijn...de post dan.
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Tom

Welkom hier.

Je sax opsturen is geen gek idee.
Dan ben je een heel stuk goedkoper uit.
Ik heb trouwens ook een Evette Alt en vind het helemaal geen slecht instrument.
Misschien kun je hem "upgraden" met en beter mondstuk.
Dan kun je er nog jaren plezier van hebben en dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe sax.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.