Author Topic: Selmer saxofoondag  (Read 5274 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
Selmer saxofoondag
« on: 25 May 2005, 14:40:42 »

Selmer saxofoondag

Blaasinstrumenten Import Nederland organiseert een Selmer saxofoondag op 24 September te Landsmeer (Noord Holland) en op 29 Oktober te Best (Brabant).
Deze dagen zijn bijzonder interessant voor iedere saxofonist vanaf muziekschool-niveau B.
O.l.v. Johan van der Linden worden de gehele dag concerten, masterclasses en workshops gegeven.
Tijdens deze saxofoondagen wordt tevens een groot saxofoonorkest gevormd, de benodigde bladmuziek krijgt men vooraf ter voorbereiding toegestuurd.

Johan van der Linden
[/color] studeerde in 1983 af  voor  Uitvoerend Musicus Saxofoon bij
Dhr Ed Boogaard aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam waarna hij masterclasses volgde bij o.a. Iwan Roth, Daniel Defayet, Frederik Hemke en Francois Daneels.
In 1982 richtte hij samen met zijn collegae, André Arends, Arno Bornkamp en Willem van Merwijk het Aurelia Saxofoonkwartet op. Dit Saxofoonkwartet is in de afgelopen zeventien uitgegroeid tot één van de toon aangevende kamermuziekensembles in de wereld. Het Aurelia heeft 10 Cd's op zijn naam staan en vele buitenlandse tournees  naar o.a. Ierland, Duitsland, Canada, Indonesië, Amerika en Japan.      
Van 1982 t/m 1990 was Johan van der Linden aangesteld als Saxofonist van de Koninklijke Militaire Kapel in Den Haag.
Naast zijn werk als hoofdvak docent Saxofoon aan het Conservatorium in Enschede en Utrecht is Van der Linden werkzaam als freelance saxofonist bij o.a. het Nederlands Blazers Ensemble, Koninklijk Concertgebouw Orkest, Rotterdams Philharmonisch Orkest, Residentie Orkest, Radio Philharmonisch Orkest.
Naast de drukke speel- en lespraktijk houdt Van der Linden zich ook bezig met het ontwikkelen van nieuw repertoire, zowel voor zijn eigen Aureliakwartet als ook voor de beginnende saxofonist.
Johan van der Linden speelt exclusief op Selmer saxofoons.

Kosten voor deelname aan deze dag bedragen slechts € 15,-, ook toehoorders voor deze dag zijn van harte welkom.
De Selmer saxofoondag 24 September vindt plaats in het Dorpshuis, Calkoenstraat 27, 1121 XA te Landsmeer.
De Selmer saxofoondag 29 Oktober vindt plaats in het Zalencentrum Prinsenhof, Hoofdstraat 43, 5683 AC te Best.
Het programma en de dagindeling zijn voor beide data gelijk.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met B.I.N.

Hieronder vindt u de inschrijfformulieren t.b.v. de Selmer Saxofoondag, let op het betreft hier 2 verschillende formulieren!

Klik hier om uzelf online op te geven voor 24 September te Landsmeer.
Klik hier om uzelf online op te geven voor 29 Oktober te Best.

Bron: Selmer.nl B.I.N Blaasinstrumenten Import Nederland BV

Het lijkt mij wel wat die dag het is voor B-niveau je kan er dus wel wat van leren :)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #1 on: 26 May 2005, 10:09:13 »
Landsmeer is bij mij vlakbij. Ik ga daar wel even naar toe... ljkt me leuk

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 26 May 2005, 11:35:07 »
ik ben toen in alblasserdam geweest...maar voor mij niet meer hoor..t was op zich wel leuk..en veel bekende voor mij, maar die waren van de organisatie,..maar ik von t vreselijk saaaai..de hele middag op een saaie selmer blues zitten oefenen, waar niks aan te oefenen valt, met bijna 50 solo`s...pfff
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #3 on: 27 May 2005, 16:30:02 »
was die saxofoon dag ook georganiseerd door B.I.N.?
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 27 May 2005, 19:15:19 »
ja..zelfde organisatie...

Offline Harm Roestenberg

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 25 August 2005, 19:46:26 »
Quote from: "Sonja"
ik ben toen in alblasserdam geweest...maar voor mij niet meer hoor..t was op zich wel leuk..en veel bekende voor mij, maar die waren van de organisatie,..maar ik von t vreselijk saaaai..de hele middag op een saaie selmer blues zitten oefenen, waar niks aan te oefenen valt, met bijna 50 solo`s...pfff

In Alblasserdam was een Big Band dag, de Selmer saxofoondagen waar we hier over spreken hebben een totaal ander concept en zijn niet met de Big Band dag te vergelijken.
Door Johan van der Linden zijn inmiddels een 5 tal werken geselecteerd die de deelnemers vooraf mogen verwachten.
Het programma is geheel anders dan bij de Big Band dag en zeer gevarieerd, meer gericht op de aspecten die bij het saxofoon spelen aan de orde komen.
Aan de Big Band dag werd medewerking verleend door Allard Buwalda, de Selmer Saxofoondagen zijn m.m.v. Johan van der Linden.Beide zijn van absolute top-klasse, echter Allard Buwalda is beroemd uit de lichte muziek terwijl Johan van der Linden een topper is in de klassieke muziek.
Indien er saxofonisten meer informatie wensen over de inhoud van deze dagen adviseer ik hen contact op te nemen met Blaasinstrumenten Import Nederland.
De Selmer Saxofoondagen zijn een absolute aanrader voor iedere saxofonist!!!

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 25 August 2005, 19:51:27 »
mmm...bedankt voor de info...mischien bedenk ik me nog wel..zoals je beschrijf is het anders...ik wordt nu wel nieuwschierig!! :wink:

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 25 August 2005, 20:49:40 »
Ik ga absoluut, naar Best. Heb nu ongeveer 6 jaar klassiek saxofoonles van een klassiek geschoolde docent. Het is dan ook een ervaring op zich om in dezelfde dicipline les te krijgen van een ander. En wat voor ander! Die kans laat ik niet liggen. Jippieee.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.