ik ben toen in alblasserdam geweest...maar voor mij niet meer hoor..t was op zich wel leuk..en veel bekende voor mij, maar die waren van de organisatie,..maar ik von t vreselijk saaaai..de hele middag op een saaie selmer blues zitten oefenen, waar niks aan te oefenen valt, met bijna 50 solo`s...pfff
In Alblasserdam was een Big Band dag, de
Selmer saxofoondagen waar we hier over spreken hebben een totaal ander concept en zijn niet met de Big Band dag te vergelijken.
Door
Johan van der Linden zijn inmiddels een 5 tal werken geselecteerd die de deelnemers vooraf mogen verwachten.
Het programma is geheel anders dan bij de Big Band dag en zeer gevarieerd, meer gericht op de aspecten die bij het saxofoon spelen aan de orde komen.
Aan de Big Band dag werd medewerking verleend door Allard Buwalda, de Selmer Saxofoondagen zijn m.m.v. Johan van der Linden.Beide zijn van absolute top-klasse, echter Allard Buwalda is beroemd uit de lichte muziek terwijl Johan van der Linden een topper is in de klassieke muziek.
Indien er saxofonisten meer informatie wensen over de inhoud van deze dagen adviseer ik hen contact op te nemen met Blaasinstrumenten Import Nederland.
De Selmer Saxofoondagen zijn een absolute aanrader voor iedere saxofonist!!!