Author Topic: super idee  (Read 4774 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline gelder

• Member
  • *
super idee
« on: 21 March 2008, 17:54:02 »
Geachte Saxofielen,

We kennen allemaal de aanbiedingen van sopraansaxen voor 250 euro.

Ik heb een idee! Liefhebbers voor een sopraan storten 20 euro* op de rekening van (bijv:saxmaster) deze besteld het instrument.
Hij test hem uit. Vervolgens stuurt(of wordt opgehaald)hem door naar de andere "mee betalers" aan het eind van de ronde wordt het instrument verloot onder de "betalers".

Dan kan het zijn dat je voor 20 euro een plantenbak in de vorm van een gebogen sopraan hebt of? een jubel instrument waarmee je de sterren van de hemel speelt.

Denk hier maar eens over na!

* een aantal medespelrs die gelijk is aan het bedrag. wanneer het bedrag bij elkaar is sluit de inschrijving.
Kan ook 10 euro zijn per instrument
Selmer Alt M7, Lebaile 7 messing, Otto link 7, meier 7.
Sopraan "aurora", tenor Chinees?
Bariton Jupiter! CONN  "chu Berry"  Alt

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #1 on: 21 March 2008, 18:14:59 »
...of koop een lootje a 20 euro bij mij en maak kans op een GOEDE sax..30 loten beschikbaar vanaf heden..

:lol:

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 21 March 2008, 19:07:19 »
BTW..als die sopraan bij de laatste deelnemer is aangekomen is ie de helft waard...gebruikte sopraan die x keer is rondgestuurd...moet er niet aan denken.

Offline gelder

• Member
  • *
BTW?
« Reply #3 on: 21 March 2008, 20:14:26 »
Quote from: "FB"
BTW..als die sopraan bij de laatste deelnemer is aangekomen is ie de helft waard...gebruikte sopraan die x keer is rondgestuurd...moet er niet aan denken.

De helft waard, Oke.

De helft van 300 euro. 150 euro.
"als hij bij de laatste is aangekomen is ie de helft waard?"
We zijn wel "EXPERTS" we eten dat ding toch niet op?
Je kunt ook afstand doen van de loting. In dit geval weet je zeker dat je geen K..  instrument hebt gekocht maar toch een keer dat object in je handen hebt gehad en er een mening over hebt kunnen geven. Je hebt dan voor 10 euro de kans om op je eigen studie manier een instrument te proberen. Je zou op deze manier nog meer instrumenten kunnen proberen/testen

We maken per instrument een uitgebreid test formulier en op deze manier komen we de ontwerpers/gebruikers/handelaars te gemoet.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #4 on: 21 March 2008, 20:21:57 »
Eigenlijk best een leuk idee.

Offline gelder

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 21 March 2008, 20:45:38 »
Geplaatst: Za Mrt 01, 2008 11:33 am
Onderwerp: Wat is dit nu weer?  

Goedkoper dan een Selmer.
Op Ebay
http://cgi.ebay.nl/SPLINTERNIEUWE-ZILVE ... otohosting

De koffer ziet er net zo uit als van mijn tenor (290 euro)
Inderdaad een probeer instrument, ik weet nu wat er aan mijn nek hangt, en dat ik meer lucht nodig heb i.p.v. een Selmer -alt.

Een goed instrument "for time being" over 4 jaar weet je wat wel of niet in je straatje (portemonai) past.

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 21 March 2008, 20:53:18 »
...als mensen mee gaan doen ok...ik wil wel een alt Ultimate laten testen door een x aantal gebruikers
Ik zie en hoor het wel.
Voor de sopraan doe ik niet mee...niet `mijn` ding.

Offline Bianca

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 21 March 2008, 22:40:44 »
Ik wil wel een 'nientje' voor een tientje... :-D
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #8 on: 21 March 2008, 22:56:18 »
Het is inderdaad een heel leuk idee... Het kan onze bevooroordeelde mening wegnemen :P
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 21 March 2008, 23:24:53 »
Wat ik me dan afvraag... wie profiteert hiervan?

Stel, het is een instrument van niks. Iedereen komt daar dan achter, is zijn tientje kwijt, jammer maar helaas. Verkoper kan het verder wel schudden want zulke verhalen doen wel rondte.

Stel, het is een relatief goed instrument. Iedereen komt daar dan achter, en een enkeling zal stoppen met sparen voor een duurder instrument en lekker voor deze gaan. Verkoper blij.

Conclusie, als de verkoper achter zijn eigen product staat vind ik niet dat wij moeten betalen voor het rondsturen van het instrument. Gewoon een demomodel rondsturen en aan het einde bij de verkoper laten terugkomen, onderhoudsbeurtje er overheen en hij is weer gewoon in goede staat. Iedereen zal weten dat het een goed instrument is en ik denk zeker dat er klandizie uit zou voortkomen.

Haakjes en oogjes: krijg je het instrument nog wel terug, wordt er een beetje netjes mee omgegaan, bereik je wel de doelgroep, dat soort dingen... Dat is de economische afweging voor de verkoper.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #10 on: 22 March 2008, 01:58:09 »
Toch ben ik wel tempted...
Aan de andere kant, 20 euri om een sax uit te proberen......
Ik twijfel nog

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 22 March 2008, 07:45:38 »
De Verkoper: ik zal dus nooit een nieuwe sax laten rondgaan en ook nog 20 x 7,50 verzendkosten gaan betalen. Krijg ik na afloop een 2e hands terug....
Kom bij mij langs zou ik zeggen. Koop je een nieuwe sax betaal ik je reiskosten op basis van afstand postcode-postcode x ..km prijs.
Koop je geen sax, dan betaal ik 20 euro voor een gedegen, goed onderbouwd testverslag. Koffie is gratis.
 8)  :)

De saxspeler: het zou nog mooier zijn als je het voorelkaar krijgt dat 3 verkopers een sax leveren uit hetzelfde segment.
Kun je helemaaaaal gaan vergelijken.
Ik denk niet dat je 3 verkopers zult vinden BTW
Een meeting met de mogelijkheid om verschillende saxen te testen en te vergelijken lijkt mij meer haalbaar.

Offline Huibo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 22 March 2008, 10:30:57 »
De gedachte van de saxloterij is leuk, maar ivm risico en kosten verzending alleen uitvoerbaar binnen een reeel te bereizen kring (denk saxspelers in Amsterdam e.o.)
Voor mensen in het land is het beter naar een meeting te gaan.
Zo hebben we in Hilversum een aantal saxen van BIN kunnen proberen, en was het ook nog gezellig.
Het zal alleen niet meevallen de verkopers van Jollysun, Venus en andere Chinese pijpen bij elkaar te krijgen, deze houden zich verscholen in hun e-bay winkeltjes.
Als er al wat van deze merken te vinden is op internet is het zo tegenstrijdig, dat ik zal passen voor alles wat ik niet eerst zelf heb kunnen blazen, of waarvan ik uit goede bron een goede recentie heb.
Ik wacht wel op een Topsax meeting, en hoop dat er een sopraantje valt te testen.
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline FB

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: 22 March 2008, 11:42:35 »
Quote from: Huibo
Ik wacht wel op een Topsax meeting, en hoop dat er een sopraantje valt te testen.

Een Ultimate sopraan niet eerder dan herfst/winter 2008...

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 23 March 2008, 11:26:01 »
Een meeting is inderdaad handiger, zeker als je meer vergelijkingsmateriaal hebt uit dezelfde prijsklasse (dat hij minder goed is dan een Selmer is natuurlijk niet vreemd voor dat geld). Maar ik denk inderdaad dat de Steinbachs en de Eastmanns van deze wereld daar niet zo happig op zijn. Ik zou trouwens nooit een sax kopen aan de hand van een meeting, die zou ik eerst thuis langer willen proberen, maar een eerste kennismaking is natuurlijk nooit weg.

Oh en FB pas op met je reiskosten aanbod, er zitten hier ook Belgen enzo hè  :-D.