Author Topic: Misterie: wie weet er meer over het merk van mijn tenorsax?  (Read 6445 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: Misterie: wie weet er meer over het merk van mijn tenorsax?
« Reply #15 on: 20 August 2010, 21:51:00 »
welkom terug Esther

Gerald

• Guest
« Reply #16 on: 26 September 2010, 11:42:39 »
Quote from: "Penningh"
Ik ben, toen ik op zoek was naar de roots van mijn sax, enorm geholpen door Pieter van Kessel, www.saxcraft.nl. Zijn email adres staat op zijn site.
Als deze man het niet weet hoef je, volgens mij, niet verder te zoeken.
Penningh

Helaas heb ik ernstige twijfels over van Kessel.
Hij doet wel heel wijs, maar...

Zijn eerdere zeer onprofesionele advertenties op Marktplaats bevestigen mij dit alleen maar.

Ook zag ik kortgeleden dat hij op Marktplaats onder zijn eigen naam geboden heeft op een zwaar beschadigde sax.
Kan natuurlijk alleen voor onderdelen zijn, maar als hij die repareert en gewoon verkoopt ..., nee dank u.

Denk niet dat ik ooit daar kom, zelfs niet als niet kopende bezoeker.

Offline Jeroen Conn

• Member
  • *
« Reply #17 on: 30 September 2010, 11:19:04 »
Vind dat je voorzichtig zijn met oordelen over iemand, zeker op een forum.
Wat zijn je concrete ervaringen met hem?
Als je twijfel alleen gebaseerd is op zijn 'onproffesionele' advertenties en een bod op een beschadigde sax vind ik het weinig hout snijden.

Wat Pieter van Kessel weet of niet weet, weet ik niet. Daar kan ik niet over oordelen.
Wat ik wel weet is dat hij veel interessante saxen heeft staan. Ik ben er dus geweest (pfff. Drenthe is wel ver).
Vooral de oude Franse saxen van SML en Cousnon waren voor mij een aangename verrassing.
Bovendien rekent hij heel schappelijke prijzen dus ik kan alleen maar positief zijn.
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #18 on: 30 September 2010, 18:33:00 »
Ik kan je mening niet delen Gerald.
Ik heb Pieter v. Kessel wel eens ontmoet en een toeter (voor vrij weinig) van 'm gekocht. Hij kwam op mij niet over als iemand die maar wat klungelt.
En inderdaad, oude beschadigde toeters kunnen ook gebruikt worden voor onderdelen maar ik heb oude beschadigde toeters ook weer een compleet nieuw leven zien krijgen waarbij ze echt verdomd goed speelde en klonken.