Nou, gisteren eens wezen buurten bij Schreeven Brass. Zomaar eens kijken. En natuurlijk een saxje proberen. Heb redelijk gespeelt op een buescher tenor. Mooi instrument, maar voor mij noch wat te hoog gegrepen.
Maar ook gespeelt op een sopraan van yamaha. En ik moet zeggen, dat instrument heeft eigenlijk alles wat ik op dit moment in een sax zoek. Ik ga er nog zeker een paar andere proberen, uiteraard een gebogen. Maar als dat net zo lekker speelt als die yamaha, hou ik serieus rekening met een switch van tenor naar sopraan.
Het lijkt misschien erg onlogisch. Ik heb destijds - op een beetje vreemde manier misschien - voor tenor gekozen, o.a. vanwege de sound. Maar dat valt een beetje tegen, uiteraard neem ik daarin mee dat ik nog een beginner ben. Maar mijn voorkeur voor de hoge nootjes (in heb blokfluittijdperk had ik een zware voorkeur voor de sopranino, de sopraan vond ik niks, de alt en tenor mooi maar niet voor mij) is nu toch ook weer bij de sax boven komen drijven.
Dit verhaal word vast vervolgt.

oja, btw in welke klasse moet ik yss 475 zetten: beginner/student - intermediate - prof??