Author Topic: Mening over Sax.nl.tt  (Read 26560 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Saxioni

• Member
  • *
    • http://www.more-logika.nl
(No subject)
« Reply #30 on: 08 June 2005, 22:31:15 »
De site werkt nu idd niet met Firefox, dat zou op zich wel moeten  kunnen werken. Je moet nog maar eens studeren hoe dat precies zit.

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om een menu gedeelte niet te scrollen als het niet hoeft, maar daar is jouw menu te groot voor, dat gaat dus niet lukken.

Verder knoeit die freewebs er wat code bij, daar komt die zijbalk ook vandaan in firefox, misschien dat dat de werking blokkeert.. op den duur toch maar zelf hosten, misschien moet je een sponsor zoeken  :twisted:
Keep things as simple as possible, but not any simpler!

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #31 on: 09 June 2005, 12:22:59 »
Quote from: "Saxioni"
Ik zou er persoonlijk voor kiezen om een menu gedeelte niet te scrollen als het niet hoeft, maar daar is jouw menu te groot voor, dat gaat dus niet lukken.

Ja het is te groot daarom denk ik dat ik het menu veel kleiner ga maken.
Dus deze gedeeltes gaan erop komen:
> Site
> Forum
> Saxofoon
> Accessoires
> Muziek

en dat je dan op 1 van die klikt dat je dan de andere keuzes hebt, dan hoef je niet te scrollen...

Quote from: "Saxioni"
Verder knoeit die freewebs er wat code bij, daar komt die zijbalk ook vandaan in firefox, misschien dat dat de werking blokkeert.. op den duur toch maar zelf hosten, misschien moet je een sponsor zoeken  :twisted:

Wel een slim plan om het zelf te hosten (laad zeker sneller dan freewebs) maar het is freewebs niet die de reclame erbij doet dat is doe dot nl dot tt :S (die linker reclame zie je dan alleen met FireFox, dus moet je schliesen ofzo klikken wat daaronder staat)
en met de dot tk links: Saxsite.tk en Saxinfo.tk

maar daarbij krijg je een ander venster in het begin :S

[Edit]

Ik heb een goed ideetje :) als je op een bepaalde pagina te recht komt en je wilt terug kan je bv. op de link klikken (bijvoorbeeld: jHome > Site > Contact , wat dan boven aan de pagina komt te staan)

voor FireFox ga ik wel een keer een "no frame" pagina maken, waarnaar je wordt verbonden.

maar eerst alles goed hebben :)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Saxioni

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #32 on: 10 June 2005, 00:20:23 »
Klinkt goed, je komt er wel.

Met zelf hosten bedoel ik niet een eigen server gaan draaien, dan moet die dag en nacht aanstaan, dns server draaien, mailserver, etc. Gewoon zelf de site ergens bij een hostprovider onderbrengen, dan heb je alle controle. Maar tsja, das niet gratis.

Dus die .tt doet dat. Je kunt iid op schliessen klikken, maar dan moet je nog je site maar met naakte dames willen associeren... Ik heb niks op naakte dames tegen, maar toch..

.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #33 on: 10 June 2005, 13:18:45 »
heeft iemand planet internet?

daarbij krijg je toch een gratis host alleen ik weet eigenlijk niet hoe je die kan krijgen  :roll:  (ik heb wel planet...)

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #34 on: 10 June 2005, 14:02:05 »
Ik heb nog wel ergens een plaatsje op m'n server. Als je zelf het IP kunt wijzigen en niet gigaveel dataverkeer trekt dan mag je wel een accountje hebben.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #35 on: 10 June 2005, 14:15:34 »
het is volgens mij wel veel ruimte voor die site, veel plaatjes (zoals die buttons") en ip wijzigen kan je toch via netwerk doen (ik heb wel adsl, ik had gehoord van iemand dat adsl het ip soms veranderd)

vraagje over avater:

Quote from: "Forum proviel stats"
Laat een kleine afbeelding onder je naam zien in ieder bericht. Je kan maar één afbeelding tegelijkertijd gebruiken, de breedte mag niet meer dan 110 pixels zijn, de hoogte moet onder de 110 pixels blijven. De maximale bestandsgrootte is 5KB

geldt dat ook als je de avater van een andere site neemt? dus die URL daar plaatsen

[Edit

De code die ik nu heb op index is:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Sax.nl.tt</title>
<meta name="keywords" content="Saxofoon Sax.nl.tt sax saxofoon www.sax.nl saxofoon tips">
<meta name="description" content="Sax.nl.tt de saxofoon site compleet van A t/m Z">
</head>

<frameset rows="139,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frameset cols="*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="header.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize>
<frameset cols="*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frameset cols="74,257" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="menu.htm" name="leftFrame" scrolling="no">
<frame src="home.htm" name="mainFrame" scrolling="auto">
</frameset>
</frameset>
</frameset>
<noframes>http://www.freewebs.com/saxsite2/noframe.htm</noframes>
<center>
<body>
<table>
</table>
</center>
</body>
</html>

op die noframe pagina staat niks het was gewoon om te testen, maar de header blijft gewoon staan bij firefox en de rest komt niet te voor schijn (behalve die reclame van dot nl dot tt) ziet iemand misschien de fout?

en als ik het open met FP (ja ik weet dat FP een van de slechste programma's is om een site mee te bouwen) dan worden die frames naast elkaar gezet en kan ik ze niet bewegen :S

ik heb ook gemerkt naarmate je de venster kleiner maakt dat de frame in elkaar gaat zitten (netzoals bij www.saxinfo.nl)

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #36 on: 10 June 2005, 21:58:48 »
of je kan alles ook met Flash doen :) je hoeft dan (bijna) niet te scripten en je krijgt een mooier resultaat dan bij html.

Offline Saxioni

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #37 on: 11 June 2005, 00:29:49 »
Dit lijkt me beter:

Quote from: "Daan"
<frameset rows="139,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="header.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize>
<frameset cols="74,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="menu.htm" name="leftFrame" scrolling="no">
<frame src="home.htm" name="mainFrame" scrolling="auto">
</frameset>
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>

Jij nest in je vorige opzet 4 frames in elkaar.. ik weet niet of dat de bedoeling was, het kan op zich wel, mar dan moet je eerst de frame src toekennen voor je een volgende frame gaat nesten.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #38 on: 11 June 2005, 12:11:59 »
Quote from: "Eelcow"
of je kan alles ook met Flash doen :) je hoeft dan (bijna) niet te scripten en je krijgt een mooier resultaat dan bij html.

ik heb alleen geen flash :) en ik denk ook dat je een vaak een mooier resultaat krijgt dan bij html

En Arie,

bedankt hij doet het in ieder geval wel bij FireFox nu alleen nog die menu proberen breder te krijgen en het is gefixed :)

Offline Saxioni

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #39 on: 11 June 2005, 13:18:04 »
Quote from: "Daan"
nu alleen nog die menu proberen breder te krijgen en het is gefixed :)

<frameset cols="74,*" Deze 74 stelt de breedte in, dus dat is simpel te verhelpen. Bv 150 ;-)

Succes

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #40 on: 11 June 2005, 14:18:33 »
dat werkte niet echt via freewebs dus had ik het maar verschoven via FP en nu staat het wel goed bedankt

Offline Jetty

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #41 on: 16 June 2005, 14:36:18 »
misschien is deze site ook wel handig: www.handleidinghtml.nl daar wordt html en css uitgelegd. suc7 :wink:

grtz jetty
Living my life
--------------------------------------------------------------------
A: Selmer SA II 80 (in bruikleen) T: Conn 16M (jaren \'60)

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #42 on: 24 June 2005, 16:55:04 »
Ik denk dat ik die vier knoppen: Site, De Saxofoon, Accesoires en Muziek aan de header toevoeg en vervolgens het menu verwijder (nieuw headertje maken, kleiner uiteraard zodat hij perfect bij de meeste resoluties en het is dan een stuk overzichterlijker)

Offline Saxioni

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #43 on: 24 June 2005, 17:01:28 »
Misschien kun je ook je mainframe wat smaller maken, of de tabel die je daarin plaatst, dan is alles op 1 lijn.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #44 on: 24 June 2005, 18:07:23 »
Dat heeft helaas niet veel zin, dat is nou het lastigste van een frame, het verschilt per resolutie, daarom ben ik van plan om een andere header te maken, als je je venster kleiner gaat maken zie je dat de frame in zichzelf komt, tja lastig om uit te leggen maar probeer maar: Sax.nl.tt