Author Topic: Sinus ontsteking ~ help ??!  (Read 5176 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
Sinus ontsteking ~ help ??!
« on: 06 April 2008, 14:02:46 »
Hallo allemaal,

Ik heb al aardig wat uurtjes hier op het forum doorgebracht, met als gevolg dat ik sta te popelen om m'n droom werkelijkheid te laten worden :)
Tot ... vandaag :?
Ik werd vanochtend nogal pijnlijk met m'n neus op het feit gedrukt dat ik met grote regelmaat last heb van ontstoken sinussen. Het resultaat liegt er niet om: een hoofd als een blok beton, gierende hoofdpijn en geen druk op m'n hoofd kunnen velen. Met de pijn die ik nu voel, zie ik m'n droom als een zeepbel uiteenspatten :roll:

Mijn vraag hier dan ook:
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, en dan doel ik op de combinatie sax spelen ~ sinus ontstekingen.

Alvast bedankt - in ieder geval voor de moeite om dit te lezen.

Steph

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 06 April 2008, 14:10:21 »
Lastig!!

Ik veronderstel dat je hiermee naar de huisarts bent geweest, omdat het vaker voorkomt, laat die jou er mee doorlopen?
Vooral als je hier vaker last van hebt, is het toch beter dat ze hier iets permanents aan doen. Een beetje pijnlijden en stomen is geen oplossing.
Ze kunnen je sinussen ook eens grondig doorspoelen, niet leuk, heb ik begrepen, maar ook niet erg pijnlijk, maar dan ben je er wel vanaf.

Met bijv. hobo spelen lijkt het me lastiger (meer druk), maar laat er toch maar nog eens goed naar kijken.

Succes ermee!

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 15 April 2008, 10:19:33 »
Ik loop er al zo'n jaartje (of 2??) mee, en tot nu toe kan ik het onder controle houden met af en toe een peniciline-kuurtje 8). En wat betreft het doorspoelen, daar zitten nogal wat haken en ogen aan vanwege de bijzondere vorm van de holtes (tja, heb ik weer).
Volgens de huisarts kan ik beter sax gaan spelen dan klarinet (haha, valt dat meteen af  :P ) en het gewoon een jaartje proberen. Kijken wat de druk met m'n hoofd doet.
Ik heb de hoop dus nog niet opgegeven  :lol:

Offline Edward

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 09 July 2008, 14:00:02 »
Probeer eens een luchtzuiverings apparaat met Hepa filter .
Je kan deze veelal kopen op Marktplaats bij airco 's .
Ze zijn nieuw wel duur , ik heb ooit een Philips gekocht in de winkel en ze zijn nieuw niet goedkoop . Ik heb op Marktplaats een grotere uitvoering wat ik nu heb gekocht . Die van mij was twee filters , en nu heb ik er een met drie filters . Het nadeel is dat de filters 16 euro per stuk kosten , en je moet ze om de drie maanden vervangen .
Eventueel heb ik een Philips Clean Air Allergis 75 voor je te koop , deze kan een grote woonkamer filteren .
Maar het werkt goed die luchtzuiverings apparaten bij kwalen aan neus - en luchtwegen .
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
Re: Sinus ontsteking ~ help ??!
« Reply #4 on: 09 July 2008, 14:24:29 »
Misschien een rare vraag: heb je last van milde tot ernstige darmproblematiek? Ben je allergisch aan bepaalde voedingsstoffen? Heb je last van je lever? Klierkoorts gehad?
Eet je vaak pikant?
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 09 July 2008, 21:22:59 »
Quote from: "Edward"
Probeer eens een luchtzuiverings apparaat met Hepa filter .
Je kan deze veelal kopen op Marktplaats bij airco 's .
Ze zijn nieuw wel duur , ik heb ooit een Philips gekocht in de winkel en ze zijn nieuw niet goedkoop . Ik heb op Marktplaats een grotere uitvoering wat ik nu heb gekocht . Die van mij was twee filters , en nu heb ik er een met drie filters . Het nadeel is dat de filters 16 euro per stuk kosten , en je moet ze om de drie maanden vervangen .
Eventueel heb ik een Philips Clean Air Allergis 75 voor je te koop , deze kan een grote woonkamer filteren .
Maar het werkt goed die luchtzuiverings apparaten bij kwalen aan neus - en luchtwegen .

Helaas is de oplossing niet in deze richting te zoeken. De KNO-arts denkt aan iets anders (combinatie met gebit en/of amandelen), dus dat wordt eerst maar eens grondig uitgezocht  :?

Quote from: "Shofar_so_good"
Misschien een rare vraag: heb je last van milde tot ernstige darmproblematiek? Ben je allergisch aan bepaalde voedingsstoffen? Heb je last van je lever? Klierkoorts gehad?
Eet je vaak pikant?

Nee, nee, nee, nee, en ... ehm ... nee.

Ik zit nu in spanning op de uitslag van de CT-scan te wachten, in de hoop dat die de oplossing laat zien.

Nog 'even' geduld ... :smt087

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
(No subject)
« Reply #6 on: 09 July 2008, 21:38:45 »
Quote from: "Steph Saxin' Spé"
Ik zit nu in spanning op de uitslag van de CT-scan te wachten, in de hoop dat die de oplossing laat zien.

Nog 'even' geduld ... :smt087

anyway, het kan zoveel zijn hé

keep us posted
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline Edward

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 09 July 2008, 23:08:50 »
:shock: Aha , dat vraagt misschien wel om Po - Ho - olie ! 8)

Je kan er mee stomen , en bij hoofdpijn een paar druppels op de slapen wrijven . Dit zal zeker helpen tegen hoofdpijn , en ook tegen bijholte ontsteking . :wink:

In ieder geval hoop ik dat die scan jou duidelijkheid zal geven , en dat ze je  een doeltreffende behandeling  kunnen geven !
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 26 July 2008, 16:25:02 »
Een update:

Zoals het er nu naar uit ziet heeft het te maken met de wortels van mijn kiezen, de vorm van de holtes en van de kaak. Ergo: het volgende bezoek is aan de kaakchirurg. Het wordt dus nu echt een
WORDT VERVOLGD ...  :?

Ahum, het lijkt nu meer een medische discussie aan het worden. De orginele vraag blijft nog steeds staan:

Heeft iemand ervaring met sax spelen in combinatie met een (fikse) sinus-ontsteking??
 :roll:     :roll:     :roll:

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
Sinus ontsteking ~ help ??!
« Reply #9 on: 11 August 2008, 11:58:34 »
Weer een update:

A.s. vrijdag onder het mes. Brrrr. Maar ik zie het maar zo: het is voor een 'hoger' doel - saxofoon spelen!

Offline Huibo

• Member
  • *
« Reply #10 on: 11 August 2008, 19:56:26 »
Wat je er niet allemaal voor over moet hebben om een deuntje te kunnen spelen.
Ik hoop dat de oorzaal bij de wortel wordt aangepakt en dat je er spoedig vanaf zult zijn.
succes en sterkte,
Huib
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline maxsax

• Member
  • *
    • http://www.inventielke.nl
« Reply #11 on: 12 August 2008, 09:10:46 »
Succes met de operatie.... Je krijgt een FESS is het niet?
Yamaha 475 sopraan, vandoren S35 V5, francois louis lig, gonzalez 3
Selmer Serie II altsax, Lebayle Metal Jazz LR, Saxxas lig,  Vandoren Java 2,5
Selmer Serie II Tenorsax, Ottolink 7*, BG revelation jazz lig, Vandoren Java 3,5

Offline Huibo

• Member
  • *
« Reply #12 on: 12 August 2008, 22:33:30 »
Ik kreeg bij de reactie van Scoop een associatie naar een strip van Dilbert:

(Dè absolute must voor technici en mensen die graag eens willen lachen)
te bewonderen op www.dilbert.com

Laat ik erbij vermelden dat ik alleen de associatie had, zeker jou geen opgeblazen hoofd toewens, zie voor mijn eervolle bedoelingen mijn vorige post.
Groeten,
Huib
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #13 on: 30 August 2008, 08:39:41 »
Dank voor jullie reacties  :)

Quote from: "Huibo"
Wat je er niet allemaal voor over moet hebben om een deuntje te kunnen spelen.
Ik hoop dat de oorzaal bij de wortel wordt aangepakt en dat je er spoedig vanaf zult zijn.
succes en sterkte,
Huib

Nou, die wortel is eruit, dus zou het nu de goede kant op moeten gaan.  :-D  

Quote from: "scoop"
en anders blaast huibo het wel door zie zijn avatar  :lol:

Haha, was het maar zo simpel. Er volgt naar alle waarschijnlijkheid in november een 2e ingreep. Tot dan moet het weefsel alle gelegenheid krijgen om zich te herstellen. Ergo: geen drukverschillen creeëren tussen neusholte en mond. Het sax spelen zal ik dus nog even moeten laten rusten  :-k  :(

Quote from: "Huibo"
Laat ik erbij vermelden dat ik alleen de associatie had, zeker jou geen opgeblazen hoofd toewens, zie voor mijn eervolle bedoelingen mijn vorige post.
Groeten,
Huib

Dat had ik al begrepen  :wink:  Maar wel een leuke link  :D

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
Re:
« Reply #14 on: 13 December 2009, 16:39:57 »
Heeft iemand ervaring met sax spelen in combinatie met een (fikse) sinus-ontsteking??
 :roll:     :roll:     :roll:

Daar kan ik sinds vandaag zelf antwoord op geven:

A ride through hell !![/size]  

Alsof je hoofd op ontploffen staat - om van het ademtekort (door de 'prut') nog maar te zwijgen.

Daar word je echt depri van ... zucht.
Ik heb m'n sax maar weer in z'n koffer gelegd ...  :(