Klank verdwijnt bij midden en hoge C

Started by the martin, 20 April 2008, 11:31:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the martin

Net een "nieuwe" alt binnen gekregen (Een King 613 uit begin jaren 50) en ik moet zeggen VEEL BELOVEND..

Mooie volle toon voor een studiesaxje..

Naast het feit dat er een paar kurkjes hier en daar moeten worden geplaatst heb ik echter nog een raar probleem

De (midden en hoge) C klinkt voor geen meter..
A klinkt nog goed B kan er nog mee door maar de C klinkt "ruizig" en mist de helft van het volume..

Merkte al wel dat de plaats van het mondstuk hier verbetering in aanbrengt (had hem eerst niet voldoende ver er op)
Maar het verschil blijft merkbaar..

Tips, waar naar te kijken zijn welkom..

(Ik zal op internet eens op zoek gaan naar dat stuk over Venting, maar aangezien ik midden in mijn voorbereiding zit voor een Java examen heb ik hier nog niet echt veel tijd aan besteed..)

Jeroen Conn

King 613: lekkere scheurijzertjes!

Vreemd dat die C niet goed gaat, het enige wat ik me kan bedenken is dat de B klep niet ver genoeg open gaat. Dit is de klep onder de linker wijsvinger.

Succes met je Java examen!
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

the martin

Ik zal (het succes) nodig hebben  :twisted:

the martin

Met vreugde in mijn hart kan ik u melden dat ik vanaf heden toe ben getreden in de orde van Sun Certified Java Programmers (Score 83% mocht je het willen weten)

I are happy

FB

KLASSE!!!
Hoeveel mensen hebben dat diploma in NL??
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

the martin

Frankly my dear...
I haven't got the faintest clue  :D

Was wel pittig..

Heb er gelijk maar even een middagje prutsen aan mij nieuwe aanwinst bij aangeplakt..
De B stond inderdaad te laag....
De C is nu goed

Verder wat kurkjes hier en daar toegevoegd en voorzichtig op maat geveild. Speelt al lekker..

Nu nog die laatste lekjes weg werken. Dat zal wel een zware klus worden denk ik..

jupialto

Klinkt heftig, zowel JAVA als je nieuwe aanwinst gelijk al aanpakken. Maar,....met beide lijk je succesvol dus zal wel goed komen.

Proficiat met JOUW JAVA en met je King!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Sjax

Gefeliciteerd met je King en je certificering!

Hoeveel Java-gecertificeerden met een King-saxofoon zouden er zijn in Nederland? In ieder geval 2 (jij en ik) :)

Tony

Gefeliciteerd met beide!

'k Heb een King 615 gehad... was ook zo'n verassend leuke toeter.
Klinken echt niet verkeerd.

Jeroen Conn

Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

Tom

Gefeliciteerd.
Met je nieuwe aanwinsten. :-D
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

the martin

Jullie zijn allemaal te vriendelijk

the martin

Quote from: "Sjax"Gefeliciteerd met je King en je certificering!

Hoeveel Java-gecertificeerden met een King-saxofoon zouden er zijn in Nederland? In ieder geval 2 (jij en ik) :)

Kijk, toeval bestaat niet  8)

Nog op zoek naar een goede werkgever  :twisted:

Anacho

Ik mis nog de foto's (van je sax dus)  :-D.

Maaarten

Gefeliciteerd nog, ik dacht eerst dat het een muziekexamen voor jazz en gevarieerde muziek was.
Maar natuurlijk, java  :-D , we doen ook andere dingen dan saxofoon spelen natuurlijk