Harpje voor gebogen sopraan

Started by Big One, 09 May 2008, 00:34:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Big One

Hallo allemaal,

Voor mijn gebogen sopraan ben ik op zoek naar een manier om mijn boekje te monteren. Liefst middels een harpje.  Aangezien system '54 geen voorzieningen treft op haar sopraantjes zal ik iets moeten verzinnen dus. Wat ik zeker niet ga doen is klooien met iets erop solderen. Gaat denk ik ook niet lukken omdat er zwartnikkele lak op zit.

Iemand iedeeën?
een dag zonder muziek is een ***dag

Thijs Leuven

Klemmen gebruiken, het is wel lastig omdat je weinig plek hebt op zo'n sopraantje...
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

the martin

Of zo'n trompet geval die je op de beker klemt :?:

Thijs Leuven

Waar zou je die dan moeten klemmen? Als je hem op je beker klemt zit er een sax tussen die je uitzicht blokkeert...
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

the martin

Dan is er ook nog het trombone model die je aan de zijkant van de beker vastzet...

Misschien kun je dan met één oog langs de nek kijken  8)

Thijs Leuven

Thijs Leuven

{Offtopic} :smt030

Jazz.jr.rob

Quote from: "Thijs Leuven"{Offtopic} :smt030

Dan zou ik gewoon een mooie vrouw uit het publiek chartere, of je muziek uit je kop leren ;)
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Thijs Leuven

Tsja, dat werkt natuurlijk alleen als je erg charmant bent  :-D  :lol:

Big One

Hi allemaal,

Zo´n tompetklemmetje gezien en dit had mijn voorkeur ook alleen ben ik zo bang dat dit de sax kan beschadigen. Tja misschien iets voor om mijn pols, maar dan een beetje discreet?
een dag zonder muziek is een ***dag

anzy

inderdaad, ik heb wel eens mensen gezien die muziek met een klemmetje aan hun arm bevestigen. toch is dat bij bijv. dwarsfluit handiger (aan de linkerarm).

Succes iig
http://www.myspace.com/anzila

dolnet alt+ dukoff

Thijs Leuven

Schaam jullie, nu nog online zijn.

Wat voor klemmen zijn dat dan? Ik heb ze nog nooit gezien.

anzy

schaam jezelf ;)
voor mij is dit toch echt een extra zaterdag avond, hoor :D

geen idee, ik zag iemand bij een blazers ensemble (http://www.toeters-en-bellen.nl/) , een dwarsfluitiste, die een geval aan haar arm had, met de muziek erin geklemd, dat was een paar weken geleden in de zaal100.
http://www.myspace.com/anzila

dolnet alt+ dukoff

Thijs Leuven

Ik schaam me helemaal nergens voor...  :-D

Maar ook dat lijkt me meer onhandig, want je houdt je arm niet zoals bij een dwarsfluit horizontaal... Of je moet dat ding zo kunnen stellen dat het wel kan.

nessie

Quote from: "Thijs Leuven"Maar ook dat lijkt me meer onhandig, want je houdt je arm niet zoals bij een dwarsfluit horizontaal... Of je moet dat ding zo kunnen stellen dat het wel kan.

Bij het spelen op de dwarsfluit hangt de linkerarm vrijwel recht omlaag, alleen de rechterarm houd je horizontaal. Dus misschien zou het verschil niet zo heel erg groot zijn?