Author Topic: Programma NorthSeaJazz bekend!  (Read 4510 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: Programma NorthSeaJazz bekend!
« Reply #15 on: 13 July 2008, 21:22:50 »
ja dat is ook wel een idee :-)

harpje

• Guest
« Reply #16 on: 14 July 2008, 15:30:43 »
Quote from: "zomertje"
Net op Radio 6 gehoord: Phil Woods and Friends. Erg lekkker :)
Dus als je toch geen tv gaat kijken, radio aan  :-D

Helaas was mijn grote idool Wayne shorter volledig uit zijn doen. Zat maar naar die sopraan te loeren of die hem zou aanvallen en niet deugde. Erg jammer. Wat wel gewaagd was om te beginnen met klassiek modern blazersensemble. Zal voor velen wel een complete cultuurshock geweest zijn :mrgreen:

En voor mij een van de hoogtepunten is Led Bib. Heb er zelfs de eerste sessie van Hancock voor gemist.
Jazzpunk. Ze gingen toch met twee alt saxen, drumstelletje, double bass en keyboards tekeer. Van snoeihard, chaotisch opeens weer naar verstild en melodieus. Ik heb gelijk alle cd's bij ze gekocht. Ze wilden ook nog naar Hancock maar dat is ze vast ook niet gelukt want dat zat al vol.

Hancock was trouwens de volgende dag ook zeer goed.

Branford Marsalis was ook goed, helaas maar paar nummers van gezien omdat we naar Ronson gingen (wat een teleurstelling was) Duidelijk een foute keus gemaakt dus :smt089

Bobby hutcherson op de vibrafoon was ook hemels. Vervelend is alleen dat je in de Hudsonzaal ook het geluid van het buitenpodium mee krijgt. Erg storend.

Offline EelcoW

• Member
  • *
« Reply #17 on: 14 July 2008, 20:30:06 »
Vrijdag was Herbie Hancock (met zijn quintet) echt heel erg goed. Ze speelden standaard hancock-repertoire, met een aantal verrassende nummers erdoor (bijvoorbeeld een 17/8 maat).

Zaterdag saxsummit in het bimhuis was trouwens ook fantastisch.

@ Harpje: volgens mij heb ik jou nog zien lopen op R'dam centraal

Offline JazZeus

• Member
  • *
« Reply #18 on: 15 July 2008, 13:42:28 »
Saxsummit was zeker goed. =D>

Eelcow: Had jij een grijs-rood gestreept shirt aan?
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline EelcoW

• Member
  • *
« Reply #19 on: 15 July 2008, 15:07:26 »
nee, jij?

:-D

ik had een zwart shirt aan, en ik zat op de rechter trap (vanaf het podium gezien rechts)

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #20 on: 15 July 2008, 16:38:47 »
Ik was zaterdag naar north sea gegaan! was super lauw!

We konden via kim hoorweg (oud schoolgenootje van me) backstage. Was niet normaal loop je daar tussen al die beroemdheden. Heb heel even met eric marenthal staan praten, victor wooten, roy hargrove was echt helemaal te gek

daarna werden we door de man himself (roy hargrove) uitgenodigt om bij de jammsessie te komen spelen en of kijken. dus wij op naar het hilton. daar kwamen we vervolgens ook de hele TOP clan tegen en de band van chaka khan. Ik kon helaas niet spelen omdat me tenor bij de reperateur is (K*TZOOI) maar ik heb wel heel erg genoten!

Volgend jaar weer!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Zoot

• Guest
« Reply #21 on: 15 July 2008, 21:12:09 »
Quote from: "saxy-benny"
Ik was zaterdag naar north sea gegaan! was super lauw!

We konden via kim hoorweg (oud schoolgenootje van me) backstage. Was niet normaal loop je daar tussen al die beroemdheden. Heb heel even met eric marenthal staan praten, victor wooten, roy hargrove was echt helemaal te gek

daarna werden we door de man himself (roy hargrove) uitgenodigt om bij de jammsessie te komen spelen en of kijken. dus wij op naar het hilton. daar kwamen we vervolgens ook de hele TOP clan tegen en de band van chaka khan. Ik kon helaas niet spelen omdat me tenor bij de reperateur is (K*TZOOI) maar ik heb wel heel erg genoten!

Volgend jaar weer!

:shock: en jij maar handtekeningen uitdelen?      :shock:       [-o<

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #22 on: 15 July 2008, 23:19:18 »
hahaha, nee dat nog niet! Dat komt hopelijk nog een keertje ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
« Reply #23 on: 16 July 2008, 06:52:33 »
Ik ging met een maatje, die vrijkaarten van zn werk (Feedback, de backline-sponsor) had. Gnarls Barkley en the Mars Volta vond ik hoogtepunten, maar het asolute hoogtepunt was Maceo met de WDR big band!!!
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

harpje

• Guest
« Reply #24 on: 19 July 2008, 23:26:38 »
Quote from: "EelcoW"

@ Harpje: volgens mij heb ik jou nog zien lopen op R'dam centraal

potver de potver en dan niet eens je mond open gedaan? schande hoor  :wink:
Had je me misschien ook het Hilton binnen kunnen loodsen. Dat ging toch in Bel Air Den Haag makkelijker.  :cry:

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #25 on: 20 July 2008, 14:11:36 »
Ondanks dat we werden uitgenodigt door HArgrove moesten we nog steeds een heleboel moeite doen om binnen te komen. T was ons wel gelukt ;)