Author Topic: Saxrax  (Read 32112 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
Saxrax
« on: 23 June 2005, 18:28:25 »
Eindelijk een standaard die blijft staan! Van gebogen sopraan tot bas saxofoon.

Saxras heeft een eenvoudig doel: Het ontwikkelen van professionele saxofoonstandaards die het instrument veilig en goed vasthouden. Dat lijkt gemakkelijk maar dat is het niet. De laatste 100 jaar hebben fabrikanten naar verschillende mogelijkheden gezocht om een standaard te ontwikkelen die aan dit doel voldoet. Saxrax is daar in geslaagd en levert een complete lijn van gebogen sopraan tot bas saxofoon. Saxrax standaards zijn gemaakt van Aluminium zodat de standaard licht in gewicht is en super sterk. De vele combinatie mogelijkheden zijn uniek en ook kunnen ze aan elkaar gekoppeld worden zodat de hele blaassectie zijn of haar instrument kwijt kan op een beperkte plek. Accessoires zoals een draagzak podiumtas bladmuziekstandaard en verlichtingsled maken deze standaard tot een zeer professioneel item. Iedere saxofonist zou deze standaard moeten aanschaffen ter bescherming van zijn of haar kostbare instrumenten.

Bron: De Saxofoonwinkel

Iemand ervaring met een Saxrax? ze zien er wel goed.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Saxioni

• Member
  • *
    • http://www.more-logika.nl
(No subject)
« Reply #1 on: 23 June 2005, 23:07:36 »
Volgens mij op de beker... of zie ik dat verkeerd?
Keep things as simple as possible, but not any simpler!

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #2 on: 23 June 2005, 23:15:16 »
Quote from: "Saxioni"
Volgens mij op de beker... of zie ik dat verkeerd?

Klopt, alleen op de beker (bovenkant) ze zien er wel erg modern uit...

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #3 on: 24 June 2005, 12:50:24 »
ik heb hem gezien bij Elshout muziekhandel en het zag er geod en betrouwbaar uit. ik ben er trouwens al voor aan het sparen :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #4 on: 24 June 2005, 13:50:59 »
Ja, ze zijn behoorlijk prijzig:

Standaard voor de professional! Eindelijk een standaard die blijft staan! Van gebogen sopraan tot bassaxofoon.

Alto/Tenor Lo stand  106,-
Alto/Tenor Hi stand  115
Curved Soprano Lo stand  106,-
Curved Soprani Hi stand  115,--
Baritone 168,-
Bass 178,-
Alto and curved soprano peg  27,-
Soprano pig tail  27,-
Set list stand  27,-
Clarinet/Flute double peg  28,-

More info: www.saxrax.com or click here for pdf brochre

Oleg heeft ook een mooie:

Opvouwbaar 74,-

Bron: Saxofoonwinkel

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #5 on: 24 June 2005, 23:32:57 »
de seaxraxx word gebruikt door : Average white band, kees ten damme (marco borsato), candy dulfer (JAJA), hans dulfer (vader van ;) ) en nog vele meer.! binnekort heb ik er ook een.

ik koop een tenor hi stand met de alt pig tail. dit houd in: de pig tail is een opzetstuk die je kan kopen om op je saxraxx te zetten. zo hoef je niet nog een standaard te kopen voor je andere sax.
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #6 on: 25 June 2005, 11:29:16 »
Quote from: "saxy-benny"
de seaxraxx word gebruikt door : Average white band, kees ten damme (marco borsato), candy dulfer (JAJA), hans dulfer (vader van :wink:  ) en nog vele meer.! binnekort heb ik er ook een.  
]

Dat van Kees ten Dam las je zeker op de site van een saxofoonwinkel :P
ik vind ze wel erg proffesioneel eruit zien.
Hi staat voor High en
Lo staat voor Low ??? denk ik...

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #7 on: 25 June 2005, 12:08:32 »
goed gezien daan!

de hi is perfect voor life optredens. als je snel van sax moet wisselen of snel eentje moet pakken is de hi stand perfect. ik heb er een keertje eentje geleend van elshout tijdens een optreden waarbij ik alt en tenor regelmatig moest omwisselen. het werkt perfetc! je gooit je sax erin (na een hoop oefening ;) ) en hij staat als een huis! het is hardstikke veilig!

probeer er zelf ook een of koop er eentje! :D

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #8 on: 25 June 2005, 12:37:23 »
Maar die uiteindes zijn toch langer, ik heb wel een standaard zo'n normale alleen die moet ik telkens goed buigen anders ligt mijn sax schuin (altsax) ik gebruik hem zelden, als ik even pauze neem met saxofoon spelen en ik ben thuis, dan leg ik hem op mijn bed ver van de rand natuurlijk... En vervolgens doe ik de deur dicht zodat er niemand in komt ook niet mijn honden en vooral mijn kat niet.
Tijdens een repititie doe ik hem in mijn koffer alles dicht klaar :P geen standaard nodig ervoor, maar ik kan het begrijpen dat jij het wel handig vind tijdens een optreden maar ik verwissel niet van sax ;)

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #9 on: 25 June 2005, 13:07:42 »
de tenor en alt versie zijn verschillend. ze hebben hem zo gemaakt dat de beker er precies omheen past. je kan dan ook geen alt in een tenorstand zetten. die 1 size fits all dingen zijn nie zo goed.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #10 on: 25 June 2005, 14:26:40 »
de tenor en alt versie zijn verschillend. ze hebben hem zo gemaakt dat de beker er precies omheen past. je kan dan ook geen alt in een tenorstand zetten. die 1 size fits all dingen zijn nie zo goed.

Ja, dat zag ik ook. Zo blijft hij altijd veilig staan je sax, maar je kan wel een alt op een tenorstand zetten alleen maar hopen dat hij niet valt :P

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 28 June 2005, 20:26:32 »
Ik heb eigenlijk helemaal geen standaard... mijn ruimte waar ik speel is te klein om dat te zetten, en veiligheidshalve berg ik hem iedere keer terug in het koffer op..
Maar ze zien er idd stevig uit :) en ze zullen wel handig zijn !
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #12 on: 28 June 2005, 20:59:49 »
stevig handig, duurzaam maar ook duur ;)

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #13 on: 28 June 2005, 21:07:16 »
stevig handig, duurzaam maar ook duur  :wink:

Nu ik dat allemaal gelezen/gezien hebt, denk ik dat de Saxrax wel de beste standaard is die de markt te bieden heeft

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #14 on: 28 June 2005, 22:47:54 »
Ook handig om mee te nemen ;)