Huh?! Zo'n groot ding!? Wa is da?!

Started by Shofar, 07 June 2008, 20:59:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shofar

Dat was de opmerking die ik te horen kreeg toen ik in afwachting van mijn examen sax mijn toeter wat aan het opwarmen was. We waren verzameld met nog een aantal andere saxleerlingen.

Eentje opperde dat het misschien een bassaxofoon was...
Raar dat ze nog niet dachten dat het een alpenhoorn was  :-D
't Zit er dik in dat hun punten beter waren dan de mijne  :-D
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

the martin

Het verbaast mij ook soms hoe weinig sommige saxofonisten van hun hardware afweten..

Deodupke

zo verbaas ik me soms over hoe weinig mensen weten hoe ze fatsoenlijk om kunnen gaan met een computer, maar eigenlijk is dat helemaal geen goede gedachte. Niet iedereen is geinteresseerd in die dingen, als ie het maar doet.
Check my website -> http://photoblog.izzok.info

Zoot

Quote from: "Deodupke"zo verbaas ik me soms over hoe weinig mensen weten hoe ze fatsoenlijk om kunnen gaan met een computer, maar eigenlijk is dat helemaal geen goede gedachte. Niet iedereen is geinteresseerd in die dingen, als ie het maar doet.

ach fanatisme  :o  kom je overal tegen......  zo heb je hier mensen die zien aan een klep  :shock:  :shock:  :shock: of aan het oogje wat voor sax het is anderen zijn vreselijk fanatiek in online gamen:

http://nl.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA

:-D fatsoenlijk met hun computer omgaan   :-D

Shofar

Quote from: "Deodupke"zo verbaas ik me soms over hoe weinig mensen weten hoe ze fatsoenlijk om kunnen gaan met een computer, maar eigenlijk is dat helemaal geen goede gedachte. Niet iedereen is geinteresseerd in die dingen, als ie het maar doet.

Daarom merkte ik ook op dat de vaardigheid niet afhankelijk is van de kennis van je toeter en dat het er dik in zit dat ze véél betere punten hebben dat ik :-)
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Shofar

Quote from: "Zoot"ach fanatisme  :o  kom je overal tegen......  zo heb je hier mensen die zien aan een klep  :shock:  :shock:  :shock: of aan het oogje wat voor sax het is anderen zijn vreselijk fanatiek in online gamen:

http://nl.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA

:-D fatsoenlijk met hun computer omgaan   :-D  
Blijkbaar dachten heel wat mensen dat het echt was  :-D

Deodupke

Quote from: "Shofar_so_good"Hetzelfde met fotografie: ik kom mensen tegen met gigantisch prachtige spiegelreflexen van boven de 1000 euro en lenzen
om helemaal bij weg te smelten, maar dat blijft ie gewoon op "auto" staan en veel meer dan kijken en klikken komt er niet aan te pas. Vind ik een beetje zonde van het geld. Met een goeie prosumer waren ze beter (én veel goedkoper) af :-) het leukste is overigens dat men ook denkt dat de foto's die hier uit komen rollen ook altijd goed zijn, immers je betaalt je blauw voor zo'n apparaat. Dan komen ze toch vaak van een koude kermis thuis.  :lol:

Shofar

Quote from: "Deodupke"Tja, het is niet mijn geld ;) het leukste is overigens dat men ook denkt dat de foto's die hier uit komen rollen ook altijd goed zijn, immers je betaalt je blauw voor zo'n apparaat. Dan komen ze toch vaak van een koude kermis thuis.  :lol:

Toen ik een paar jaar geleden overschakelde van een prosumer naar een dslr kwam ik tot de ontdekking dat ik echt (opnieuw) moest leren fotograferen.
Met een prosumer leek het allemaal zo makkelijk te gaan  :-D

Deodupke

toen je de overstap hebt gemaakt leerde je pas fotograferen ;)

maar same here, en heb er nog geen minuut spijt van gehad. Ik vind het altijd leuk om mensen foto's te zien maken, flitsen wanneer ze voor ruiten staan, of bij schemer van een object wat zo ver weg is dat die flits nooit sterk genoeg kan zijn maarjah, dat weet dat toestel natuurlijk niet dus die schroeft de sluitertijd ook flink omlaag.

Shofar

Quote from: "Deodupke"Ik vind het altijd leuk om mensen foto's te zien maken, flitsen wanneer ze voor ruiten staan, of bij schemer van een object wat zo ver weg is dat die flits nooit sterk genoeg kan zijn maarjah, dat weet dat toestel natuurlijk niet dus die schroeft de sluitertijd ook flink omlaag.

:-D
Ach, we hebben allemaal wel wat leergeld moeten betalen hé :-)
Het is net zoals met statieven. Ik dacht dat ik een degelijk statief had tot ik een écht statief in handen kreeg.

Loeneke

Het heeft er niet echt veel mee te maken, maar moest er ineens aan denken, door bovenstaande schrijfsels.

Een hoornspeelster in onze vereniging had laatst een uitvoering met een ander orkest, in samenwerking met een koor. Mevrouw heeft altijd een handdoekje op de vloer liggen, ivm met het vele 'water' wat er verloren wordt. Komt er een dame uit het orkest naar haar toe met de vraag: "Moet uw instrument vaak bijgevuld worden met water?" :lol:

Hilarisch natuurlijk, maar toch ergens ook wel een ietsje pietsje trieste vraag :-)

Shofar

Quote from: "Loeneke""Moet uw instrument vaak bijgevuld worden met water?" :lol:

Hilarisch natuurlijk, maar toch ergens ook wel een ietsje pietsje trieste vraag :-)

Zoot

Quote from: "Shofar_so_good"mijn examen :-D ....... ff weer ON topic........  :-D  :roll: wanneer horen we dat je geslaagd bent? :roll:  :roll:

Shofar

Quote from: "Zoot"
Quote from: "Shofar_so_good"mijn examen :-D ....... ff weer ON topic........  :-D  :roll: wanneer horen we dat je geslaagd bent? :roll:  :roll:

Dat hoor je NU :-)

Nu, er zijn verzachtende omstandigheden: 3,5 maand thuis gezeten met een gebroken rugwervel  :?

Zoot

hé........ GEFELICITAART               :D