Zo dan nu eerst het verhaal.
Ik was dus om bovenstaande redenen mij een beetje op de gebogen sax markt aan het orienteren toen FB ergens in een hoekje van dit forum liet vallen dat hij binnenkort een saxello kreeg om te verkopen. Daar heb ik direkt op geregeerd en binnen een paar dagen was de koop gesloten.
Parallel aan dit verhaal heeft mijn dochter (lwra op dit forum) bij FB een Topsax Ultimate Alt gekocht. De levering hiervan ging bijzonder soepel en snel, al binnen twee dagen had zij hem in huis. Haar docent was (voor haar doen) laaiend enthousiast, en geloof mij dat is heel wat.
De sax had wel een paar probleempjes. Er ontbraken wat kurkjes. Hierop stelde FB verschillende mogelijkheden voor om dat op te lossen. Wij hebben ervoor gekozen om eens langs te gaan (ja anacho, je sopranino is prachtig en hij word nog veel mooier) en dan gelijk de saxello mee te nemen.
De kurkjes vervangen bleek toch een lastiger karwei te zijn dan in eerste instantie leek, FB heeft dat opgelost door de sax simpel om te ruilen voor een ander exemplaar dat wel helemaal in orde is.
Kortom, wij zijn zeer tevreden. De saxen zijn beiden erg goed, spelen lekker aan, mooi geluid. FB nam alle tijd voor ons, de service was bijzonder goed. We kregen niet alleen koffie aangeboden (erg lekker na zo'n takke eind rijden), maar ook een heerlijk rustig plaatsje in zijn tuin, soep enz.

Wil je een topsax, dan zou ik zeker FB aanbevelen.
Ik ben heel benieuwd hoe mijn topsax over een jaar eraan toe is. Maar gezien de vele reacties van topsaxbezitters heb ik daar alle vertrouwen in.