Author Topic: Een stap vooruit  (Read 5479 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deHerbergier

• Guest
Een stap vooruit
« on: 08 June 2008, 09:37:11 »
Een stap vooruit, sinds gisteren de trotste eigenaar van een saxello. Volgens mij een kopietje van de LeMonde saxello.

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 08 June 2008, 09:39:21 »
Gaaf man, gefeliciteerd! Ook helemaal gegrepen door (bijna) rechte saxen?  :-D

Heel veel plezier ermee en meenemen naar de volgende meeting hè!

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 08 June 2008, 11:38:45 »
Gaaf!!
Ik ben zwaar jaloers :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline saxtammie

• Member
  • *
    • http://www.saxtammie.come2me.nl
(No subject)
« Reply #3 on: 08 June 2008, 12:43:16 »
Wauw!

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #4 on: 08 June 2008, 13:23:10 »
Ziet er solide uit dat apparaat..
Vooral de manier waarop de palmkeys bevestigd zijn, simpel maar doeltreffend, en uiterst rigide...

Laat ons ook even weten hoe die klinkt ten opzichte van je vorige toeter:?:

deHerbergier

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: 08 June 2008, 13:26:04 »
Quote from: "Anacho"
Gaaf man, gefeliciteerd! Ook helemaal gegrepen door (bijna) rechte saxen?  :-D

Quote from: "Amanda"
Gaaf!!
Ik ben zwaar jaloers :-D

Quote from: "the martin"
Ziet er solide uit dat apparaat..
Vooral de manier waarop de palmkeys bevestigd zijn, simpel maar doeltreffend, en uiterst rigide...

Laat ons ook even weten hoe die klinkt ten opzichte van je vorige toeter:?:

Hij voelt inderdaad ook heel erg solide aan.

Ik binnenkort eens een paar opnamen maken Dan kan je het geluidsverschil zelf horen. Maar ik kan je vertellen dat het een hele vooruitgang is. De borgani is een beetje iel. Wel lekker scherp, maar bij sommige noten niet zo mooi. De Topsax is mooi vol, maar toch helder. Ik vind hem zo leuk dat ik serieus overweeg mijn Borgani in de verkoop te gooien en voor erbij een topsax alt te kopen. :)

deHerbergier

• Guest
(No subject)
« Reply #6 on: 08 June 2008, 13:46:29 »
Zo dan nu eerst het verhaal.

Ik was dus om bovenstaande redenen mij een beetje op de gebogen sax markt aan het orienteren toen FB ergens in een hoekje van dit forum liet vallen dat hij binnenkort een saxello kreeg om te verkopen. Daar heb ik direkt op geregeerd en binnen een paar dagen was de koop gesloten.

Parallel aan dit verhaal heeft mijn dochter (lwra op dit forum) bij FB een Topsax Ultimate Alt gekocht. De levering hiervan ging bijzonder soepel en snel, al binnen twee dagen had zij hem in huis. Haar docent was (voor haar doen) laaiend enthousiast, en geloof mij dat is heel wat.

De sax had wel een paar probleempjes. Er ontbraken wat kurkjes. Hierop stelde FB verschillende mogelijkheden voor om dat op te lossen. Wij hebben ervoor gekozen om eens langs te gaan (ja anacho, je sopranino is prachtig en hij word nog veel mooier) en dan gelijk de saxello mee te nemen.

De kurkjes vervangen bleek toch een lastiger karwei te zijn dan in eerste instantie leek, FB heeft dat opgelost door de sax simpel om te ruilen voor een ander exemplaar dat wel helemaal in orde is.

Kortom, wij zijn zeer tevreden. De saxen zijn beiden erg goed, spelen lekker aan, mooi geluid. FB nam alle tijd voor ons, de service was bijzonder goed. We kregen niet alleen koffie aangeboden (erg lekker na zo'n takke eind rijden), maar ook een heerlijk rustig plaatsje in zijn tuin, soep enz. :) Wil je een topsax, dan zou ik zeker FB aanbevelen.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn topsax over een jaar eraan toe is. Maar gezien de vele reacties van topsaxbezitters heb ik daar alle vertrouwen in.

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #7 on: 08 June 2008, 16:12:52 »
:D  :D  :D

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 08 June 2008, 16:44:23 »
Leuk verhaal, Henk verdient wel wat veren in z'n reet denk ik! :)

Quote from: "deHerbergier"
Wij hebben ervoor gekozen om eens langs te gaan (ja anacho, je sopranino is prachtig en hij word nog veel mooier) en dan gelijk de saxello mee te nemen.

Hnjhhhhggg nieuwsgierig!!!  :-D

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 08 June 2008, 17:22:02 »
Donders, was jij dat? :-D)
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

deHerbergier

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: 08 June 2008, 18:14:22 »
Quote from: "Amanda"
Donders, was jij dat? :-D)

Sorry, maar ik heb wel het gevoel eindelijk een volwassen sax in handen te hebben. :)

Offline Big One

• Member
  • *
    • http://www.wooow.nl
(No subject)
« Reply #11 on: 12 June 2008, 01:31:37 »
Ik heb zo´n topsax in levende lijven nog nooit gezien maar de foto´s beloven veel goeds. Zag er allemaal mooi afgewerkt uit. Ben eigenlijk wel erg nieuwschierig.
een dag zonder muziek is een ***dag

deHerbergier

• Guest
(No subject)
« Reply #12 on: 12 June 2008, 08:24:28 »
Quote from: "Big One"
Ik heb zo´n topsax in levende lijven nog nooit gezien maar de foto´s beloven veel goeds. Zag er allemaal mooi afgewerkt uit. Ben eigenlijk wel erg nieuwschierig.

Als je zin hebt, kom je maar eens langs :). Maar in den bosch, bij saxcompany, verkopen ze van system 54 ook iets dergelijks. Die lijkt er heel veel op. Ik denk dat dat, net als de mijne, een kopie is van Lemonde's saxello.

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #13 on: 12 June 2008, 09:10:42 »
Voor de duidelijkheid: de Saxello waar het hiet om gaat komt uit Taiwan.

deHerbergier

• Guest
(No subject)
« Reply #14 on: 12 June 2008, 10:20:45 »
Quote from: "FB"
Voor de duidelijkheid: de Saxello waar het hier om gaat komt uit Taiwan.

Net als de LeMonde en de System 54. :)