Author Topic: Kenny G  (Read 28779 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
Kenny G
« on: 24 June 2005, 11:25:17 »
Netzoals het Sax on the web Forum open ik ook een gedeelte voor Kenny G  :)

Tot mijn verbazing hadden de mensen veel commentaar op hem zoals dit bericht:
He's admitted in countless interviews. He knows about 6 standards, can't read chord changes, almost never plays with a live band, and doesn't listen to any saxophonists who existed before 1960. He can't improvise. Have you seen his tenor embouchure? What the hell is going on there?

Op de Tenor Sax:

Op de Alt Sax:

Hier kan je het nalezen van het Sax on the web Forum : Klik hier!

Wat vinden jullie van deze artiest?
Ik vind hem echt super mooi spelen (vooral sopraan)
Het leuke vind ik dat hij veel bekende nummers speelt, en echt veel doet met de popmuziek.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 24 June 2005, 19:07:37 »
ik vind het een goede saxofonist. ik vind de nummers die hij maakt alleen niet zo leuk om te spelen  :lol:

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #2 on: 24 June 2005, 20:16:56 »
Quote from: "Eelcow"
ik vind het een goede saxofonist. ik vind de nummers die hij maakt alleen niet zo leuk om te spelen  :lol:

Niet zo leuk of niet zo makkelijk ;)
Maar vind je het dan zelf niet leuk om te spelen en wel als een ander dat speelt... of vind je het ook niet leuk als Kenny G het speelt?

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #3 on: 26 June 2005, 16:39:55 »
Ik geloof dat het grootste probleem wat mensen met hem hebben het feit is dat wat hij doet als JAZZ wordt versleten...

Dat zou dan weer slecht zijn voor de JAZZ scene..
Tsjaa.

Ik vind hem wel goed. (Hoewel die "Classics in the key of G" wel erruggggg zoet en onorigineel is.
Ik zie hem meer als een pop-artiest and inderdaad, het is knap dat iemand met zo'n felle sop-toon toch zo lekker klinkt.
Op tenor en alt vind ik hem zeker zo goed.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #4 on: 26 June 2005, 18:58:31 »
Voor pop is hij super...
ik vind dat nummertje van Kenny G en David Sanborn van Pick Up the Pieces wel goed :)

Quote from: "the martin"
Ik zie hem meer als een pop-artiest and inderdaad

je gaat zelfs erdoor engels praten :)

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 26 June 2005, 19:59:20 »
Quote from: "Daan"

Niet zo leuk of niet zo makkelijk ;)
Maar vind je het dan zelf niet leuk om te spelen en wel als een ander dat speelt... of vind je het ook niet leuk als Kenny G het speelt?

ik vind et niet xtreem moeilijk om zijn nummers te spelen, maar ik vind zn stijl niet echt leuk. ik vind het wel leuk om te horen :D

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #6 on: 26 June 2005, 20:46:02 »

Niet zo leuk of niet zo makkelijk :wink:

ik vind et niet xtreem moeilijk om zijn nummers te spelen, maar ik vind zn stijl niet echt leuk. ik vind het wel leuk om te horen :D

En dan nog zo'n toon erbij ;) wat voor soort saxofoon bespeel je, en je vind het leukste style om te spelen jazz?

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 26 June 2005, 21:36:45 »
ik bespeel een conn. ik speel op het moment veel charly parker, david sanborn en bob mintzer. ik bedoelde eigenlijk dat ik de muziek van kenny g niet heel erg moeilijk vond in vergelijking met andere muziek (bv charly parker. jeuzus wat is dat onmogelijk soms...)

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #8 on: 27 June 2005, 07:48:46 »
Voor pop is hij super...
Voor jazz vind ik niet maar dat nummertje van Kenny G en David Sanborn van  Pick Up the Pieces is wel goed :)

Quote from: "the martin"
Ik zie hem meer als een pop-artiest and inderdaad

je gaat zelfs erdoor engels praten :)

Je houdt me wel in de gaten :!:
Had ik al gezegd dat ik toe ben aan vakantie  8)

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #9 on: 09 July 2005, 18:36:59 »
lol, ja je had me meer informatie gegeven over hem :)
Ik had al veel vaker over hem gehoord maar niet de neiging gekregen om zjn muziek te beluisteren en te downloaden. Dankzij jouw is er weer iemand toegevoegd aan mijn rijtje qua saxofonisten :P

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 15 August 2005, 10:10:19 »
Eindelijk iemand die schrijft wat ik bedoel. Die man is met niemand te vergelijken....gelukkig! Die man maakt handig gebruik van het feit dat de massa iemand goed vindt spelen op het moment dat hij aan de verwachting voldoet. Het knappe aan die man is dat hij het publiek kan laten geloven dat hij een goed musicus is, net zo iets als Andre Riuex of hoe je dat ook schrijft..
Kenny G...hij kort niet voor niets zijn naam af, misschien hoopt hij inderdaad wel dat iemand denkt dat dat voor Garrett staat. Dat vindt ik wel een goede saxofonist en hoewel dat niet altijd mijn stijl is, spreekt daar absoluut kwaliteit uit.

Kenny G.....ik krijg er de rillingen van.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.