Author Topic: Director sopraan sax  (Read 18977 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jannerd

• Member
  • *
Director sopraan sax
« on: 28 June 2005, 14:57:46 »
Hoi!

Ik ben op zoek naar een sopraan saxofoon, daar ik maar een beperkt budget heb ( het absolute maximum is € 1250) kan ik me geen nieuwe sopraan sax van gerenomeerde merken aanschaffen zoals een Selmer of een Yamaha.

Na een tijdje zoeken ben ik ergens op een Director sopraan sax uit gekomen. Nu mijn vraag is, is er iemand die een saxofoon van dat merk heeft, of ken je iemand met zo'n merk? ervaringen mee?

De vraagprijs voor het instrument is 900 euro (nieuw)

Zou dit instrument zijn geld waard zijn? of lijkt het jullie eerder een prul?
Ik ben niet op zoek naar een mercedes onder de saxofoons, eerder een degelijke Ford laat ik zeggen ;)

Kennen jullie nog andere saxofoons die ik voor die prijs kan kopen.
Zelf heb ik een Keilwerth alt sax, daarmee heb ik ook interesse in een Keilwerth sopraan sax ( St 90 IV of III).
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 28 June 2005, 15:41:15 »
up up :p
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #2 on: 28 June 2005, 15:44:43 »
Beste Jannerd.

Ik zelf speel op een Sopraan Yamaha YSS 475.
Die komt iets boven het budget van jouw uit bij Harry Bakker Saxofoons Het is een zeer goed studiesaxofoon.
Aangezien je een saxofoon van het merk Director wilt aanschaffen. MAar ik ken het instrument niet. Bij saxofoons geldt natuurlijk de regel goedkoop is duurkoop  :roll:

ik neem aan dat het om dit instrument gaat: Klik hier!

met de foto's:
Klik hier!

Het komt van de winkel "Van der Glas"

Quote from: "Beschrijving:"
    Instrument: Sopraan saxofoon compleet met koffer / SELMER mondstuk en toebehoren.
Merk: DIRECTOR
Model : French cut (altsaxofoon model)
Uitvoering: Messing goudlak voorzien van hoge Fis klep
Toebehoren: ABS koffer / mondstuk / poetsdoek/een extra gebogen neck
Extra info.: Gloednieuw instrument, perfect spelend, mooi afgewerkt, goede stemming.
Garantie: 1 jaar

Mensen kunnen wel zomaar wat schrijven, maar je moet er zelf eerst op spelen, koop nooit een saxofoon zonder het eerst uit geprobeerd te hebben.
Het ziet er een beetje raar uit dat ze bij mondstuk SELMER met hoofdletters neerzetten, gewoon niet kopen vanwege die mondstuk. Veel saxofoons leveren een selmer mondstuk erbij.

Gewoon veel testen, heb je zelf al eens nagedacht om een Vintage saxofoon te gaan kopen (een goed studie instrument) Zoals de beroemde Bundy saxofoons van Selmer of Buescher  :wink:
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 28 June 2005, 15:59:23 »
Bij dat laatste stukje over dat selmer mondstuk kan ik je eventjes niet volgen...
Ik ben zeer zeker van plan het instrument eerst uit te testen ;)
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #4 on: 28 June 2005, 16:05:10 »
Ze hadden expres Selmer met hoofdletters neer geschreven gewoon negeren het is een selmer mondstuk die worden veel geleverd, en ga je hem dan testen bij Van der Glas ? woon je zelf in limburg

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 28 June 2005, 16:09:46 »
Quote from: "Daan"
Ze hadden expres Selmer met hoofdletters neer geschreven gewoon negeren het is een selmer mondstuk die worden veel geleverd, en ga je hem dan testen bij Van der Glas ? woon je zelf in limburg

Ik woon zelf in Belgisch Limburg, niet zo ver van Echt vandaan. Heb je soms ervaring met Van der Glas?
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #6 on: 28 June 2005, 16:19:50 »
Nee, ik weet alleen dat die winkel in Limburg gevestigd is :)

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 28 June 2005, 16:21:09 »
Quote from: "Daan"
Nee, ik weet alleen dat die winkel in Limburg gevestigd is :)

www.vanderglas.nl

het ziet er anders niet slecht uit :)
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #8 on: 28 June 2005, 16:22:41 »
Je moet niet naar de site kijken, want dat is gewoon een lokkertje netzoals die reclames op tv  :lol: . Je moet naar de ervaring kijken, of ze een goede naam hebben of andere mensen er ervaring mee hebben. Als ik jouw was zou ik erheen gaan en die sax uitproberen. En laat je niet ompraten :P

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 28 June 2005, 19:14:34 »
Quote from: "cynthia"
ik ben het wel met Daan eens hoor! van der glas heeft al meerdere keren hun "merknaam" voor saxen veranderd en dat is denk ik niet voor niets.

Hoe bedoel je, hun merknaam?
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #10 on: 28 June 2005, 19:30:07 »
Quote from: "Jannerd"
Hoe bedoel je, hun merknaam?

Ik denk dat (tenminste wat Cynthia bedoeld) ze telkens andere saxofoons halen van een ander merk (dus dan bestellen ze weer bij een ander merk, telkens afwisselend) en vervolgens zeggen de meeste winkels dat dat een uitstekend merk is. Als dat zou is wat Cynthia zegt over dat van der glas al meerdere keren hun merknaam heeft veranderd, is dat niet echt betrouwbaar...
Dan kan je maar beter naar een saxofoonwinkel gaan die bekende merken verkoopt maar niet afwisselend is. Zoals Harry Bakker Saxofoons ze blijven de topmerken behouden, ze hebben ook een "huis merk" meer te lezen op hun site over hun huis merk genaamd "First Sax". Zij blijven alle topmerken saxofoons verkopen. Natuurlijk kan onbekend merk beter klinken dan een bekend merk, maar het is wel betrouwbaarder als je een bekend merk sax koopt. Je moet gewoon veel testen en kiezen voor de sax die het beste bij jouw past voor dat budget.

Je kan wel foto's laten zien maar dat zegt niet veel over het karakter van het instrument, probeer het gewoon eerst en besluit later.

Zelf heb ik een Keilwerth alt sax, daarmee heb ik ook interesse in een Keilwerth sopraan sax ( St 90 IV of III).

Kijk dat is een betrouwbaarder merk, dat is een merk waarvan de meeste mensen wel het één en ander over gehoord heeft. Waarom ga je niet eventueel verder sprane voor een Keilwerth sopraan aangezien je daar interesse hebt ;) .

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 28 June 2005, 19:40:25 »
inderdaad, een Keilwerth sopraan van het type dat ik mijn alt sax heb, kan ik wel zien vast te krijgen voor een 1200 euro denk ik.
Ik stelde mij alleen maar de vraag over die director.. Bij vanderglas verkopen ze immer toch ook gerenomeerde merken zoals Selmer en Yamaha..
Maar ik ken de reputatie van de winkel uiteraard niet :)
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #12 on: 28 June 2005, 19:48:19 »
Ik stelde mij alleen maar de vraag over die director.. Bij vanderglas verkopen ze immer toch ook gerenomeerde merken zoals Selmer en Yamaha..
Maar ik ken de reputatie van de winkel uiteraard niet  :)

Kijk het is vaak zo dat het bij saxofoons is via vraag en aanbod. Tenzij je van internet afhaald zoals Selmer VI saxofoons (veel te vinden) maar dat is niet echt betrouwbaar, ze kunnen zo die plaatjes veranderen/editen. dat je er niks meer van ziet en je hebt het natuurlijk niet op gespeeld. Elke saxofoon kan verkeerd zijn ook al zijn ze net vanuit een fabriek ookal is het een beroemde merk. Netzoals bij auto's kopen, je koopt nooit een auto eerst voordat je erin gereden hebt (neem ik aan...)

Tuurlijk kan elke winkel Selmer en Yamaha's saxofoons verkopen.
Van der glas is namelijk een Bin-Premium partner (dus dat betekend dat hij een grote scala van selmer saxofoons verkoopt).
De reden daarvoor is natuurlijk dat er een groot publiek/doelgroep is die selmersaxofoons willen kopen. Dus die zouden wel verkocht worden.

Er zijn zo veel verschillende soorten saxofoons netzoals met mondstukken, of je nou een Yamaha 4C hebt of een Dukoff dat is natuurlijk wel een groot verschil. Een dukoff zou je veel makkelijker kunnen inleveren of verkopen dan een Yamaha 4C om dat de Yamaha 4C mondstuk veel goedkoper is en een standaard is. Er zijn veel mensen die van Yamaha hebben gehoord en Dukoff niet... Kortom het maakt niks uit wat er verkocht zou worden als het maar een goed kwaliteids product is voor die prijs. Nogmaals Duurkoop is goedkoop. Probeer die saxofoons gewoon uit. en als ik jouw was zou ik zeker de Yamaha YSS-475 uitproberen je komt in de buurt met dat bedrag. Ik heb hem namelijk zelf ook :) speelt super makkelijk, en ik heb geen behoefte aan een betere aangezien ik niet zo veel sopraan speel. Blijf er plezier in hebben! En nogmaals probeer alles wat er maar te vinden is.

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: 28 June 2005, 19:56:20 »
Die Yamaha YSS-475, speelt hij makkelijk de (aller)hoge noten aan?
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #14 on: 28 June 2005, 20:21:24 »
Bedoel je het Altisimo register of precies voor de hoge fis?