Ik speel sinds eind maart 2008 saxofoon. Ik vind het heel leuk en het gaat erg lekker. Ik ben dus niet van plan om te stoppen. Via mijn muziekschool heb ik de Yamaha YAS275 gehuurd. Binnenkort krijg ik de optie om die te kopen of 1 zelf te kopen. Opzich vind ik het niet erg om die te kopen maar ik zie dat er "betere" saxofoons te koop zijn voor hetzelfde geld. De Yamaha kost rond de ¤1000,- en de beste alt sax van Topsax maar rond de ¤800,-.
Ik ben beginner en heb er dus niet zo heel veel verstand van maar als ik de gebruikservaringen van topsax lees, lijkt de topsax een betere deal.
Ik wil nu een sax kopen waarop ik heel lang kan spelen ook zeg maar op hogere niveaus. En pas later als ik heel goed kan spelen, een hele goede sax. Dus dat ik uiteindelijk maar 2 saxxen hoef te kopen.
Is de legend ook goed te gebruiken als beginner of zijn er betere alternatieven voor de YAS275?
Mijn budget ligt dus rond de ¤1000,- en echt max. ¤1500 voor een hele goede deal.
Of kan ik beter voor ieder niveau (beginner, intermediate, pro) een andere sax kopen?