Author Topic: Topsax legend ook als beginner sax?  (Read 5904 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #15 on: 18 June 2008, 03:26:09 »
Klinkt als een verstandige keuze.
Ik neem aan dat het mondstuk waar je nu op speelt jouw eigendom is? Een C80 oid?
Met de tijd kun je nog altijd voor een (heftiger) mondstuk gaan, dat is dus even geen issue.

Enne, ik heb altijd gehoord dat je het beste kunt gaan voor het beste instrument waar je je handen op kunt leggen.
Topsax heb ik nooit geprobeerd, ik heb er enkel over gelezen, enkel lovend.

Probeer hem uit en kijk hoe de klank is en hoe hij in je handen ligt.

Offline platenspeler

• Member
  • *
Re: Topsax legend ook als beginner sax?
« Reply #16 on: 07 August 2008, 21:00:29 »
En nou ben ik wel benieuwd wat Mr C4 heeft gekocht uiteindelijk.
Als het een Topsax is geworden zal FB het toch wel weten ?

Maarten

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
« Reply #17 on: 07 August 2008, 22:02:48 »
Ik heb geen sax verkocht aan iemand die Mr 4C heet...wel aan Jelle, Frank, Nienke, Bas, Karel, Marloes, Andre, Pieter, Mariska, Anneke, Martin, Jeen, Bas, Gerrit, Marcel, Derk, Marieke, Judith, Pete, Erna, Arnould, Stevan,Johny, Dries, Nienke, Andries, Jolanda.....

Offline Mr.C4

• Member
  • *
« Reply #18 on: 16 August 2008, 17:12:43 »
Ik heb wel een topsax besteld bij FB maar helaas was die niet zo netjes afgewerkt (alleen cosmetisch). FB gaf me wel een goede deal maar ik wil een goed/perfect afgewerkte sax hebben. Mn leraar en ik zelf ook zijn erg tevreden voor de rest met de topsax dus ik heb Bob, van topsax zelf, gemailed voor een nieuwe maar helaas heeft hij me na een paar weken niet terug gemailed. Nu ben ik weer opzoek naar een nieuwe sax, ik zit nu te kijken naar een yanagisawa 901 of andere saxofoons in dezelfde prijsklasse. Gelukkig heb ik nog mn huur sax om op te spelen  :).
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

Offline FB

• Member
  • *
« Reply #19 on: 16 August 2008, 18:10:09 »
Ik moest even nadenken wie achter MrC4 schuilgaat, maar nu weet ik het.
De genoemde sax was een LEGEND Custom en had inderdaad wat slordigheidjes: bij 2 a 3 pootjes was beschadiging opgetreden door het gebruik van een verkeerde tang. Vanaf 1 meter niet te zien (ik weet het want hij hangt nu bij aan de muur op een meter afstand) en de Gistoets was wat beschadigd. Niet netjes van die Chinezen en de klacht is overgebracht. MrC4 had een TopSax LEGEND (met enige cosmetische smetjes) voor een fabelachtige prijs kunnen hebben. Ik zelf geef PRIVE (!) niet zo om 100% cosmetisch....doe mij maar 100% sax ! De LEGEND is nu van mij (prive)..belangstellende kunnen natuurlijk altijd een bod doen
 :)

@MrC4: ik wens je natuurlijk veel suc6 met de zoektocht en aan je genoemde optie lijkt mij niets mis!

Offline FB

• Member
  • *
« Reply #20 on: 21 November 2008, 17:54:44 »
Ik wel...
Die LEGEND is in goede sax-handen gekomen uiteindelijk.

Offline Mr.C4

• Member
  • *
« Reply #21 on: 12 December 2008, 23:28:20 »
sorry dat ik zo laat pas reageer, ben laatste tijd meer bezig met sax dan met forums of fora :wink:
fijn dat die legend nog in goede handen terecht is gekomen was wel een koopje voor een sax.

En houwelingen ik heb uiteindelijk voor een 2de handse Yanagisawa 901 gekozen. Die bevalt me heel goed, kan ik voorlopig nog jaren mee spelen. Ik hoop dat ik nog op tijd ben voor je afwegingen.
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]