Author Topic: Dilemma --> 2 goeie saxen gespot :-D  (Read 3298 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Amanda

• Member
  • *
Dilemma --> 2 goeie saxen gespot :-D
« on: 26 June 2008, 16:07:55 »
Ik heb al een tijdje een tweedehands Yanagisawa A902 op het oog. Het geld is er en ik heb gemaild voor een afspraak om te komen proberen.
Ondertussen kijk ik gewoon verder.
En nu kwam ik bij Adams een mooie Buffet Crampon S1 tegen. Hetzelfde type als mijn sopraan, met hetzelfde mechanisme bij de pinkplateaus.
Nu ben ik helemaal weg van mijn sopraan en weet dat de alten ook zo goed zijn.
Nadeel is dat het wel 700 euro scheelt (Yana is goedkoper).

Maar is wel een dilemma :-D
Ik ga zoiezo eerst de Yana proberen. Want ik weet dat die ook gewoon heel goed zijn en ik wil ook wel eens wat anders proberen. Maar ja, met die Buffet haal ik wel bekende kwaliteit in huis.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Jeroen Conn

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 26 June 2008, 19:12:13 »
Heb je de S1 alt ook bespeeld?

Het kan best 'bewezen kwaliteit' zijn maar misschien spreekt de klank je minder aan of speelt ie minder lekker dan je sopraan.
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 26 June 2008, 19:15:27 »
Nee, nog niet.
Dat gaat gebeuren als de Yana tegenvalt.
Uiteraard kan het tegenvallen.
Maar er zijn er maar weinig van. Die serie met die uitvoering.
En degene die ik 'ken' zijn allemaal erg goed. Dus ik verwacht geen rare dingen.

Ik koop geen sax zonder te proberen, wees niet bang :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Zoot

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: 26 June 2008, 22:01:32 »
Quote from: "Amanda"
Nee, nog niet.
Dat gaat gebeuren als de Yana tegenvalt.
Uiteraard kan het tegenvallen.

:twisted:  eh eh WAT?     :roll:
maar ok... :roll: .. ik zou vóór dé beslissing op ALLETWEE gaan spelen en niet alleen op nummer twee ALS....

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 26 June 2008, 22:05:23 »
Nee, dat doe ik niet :-D
Zelfde geldt overigens voor de buffet.
En dan ga ik gewoon een 3e, 4e, 5e, enz proberen.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #5 on: 27 June 2008, 08:12:46 »
Als ik naar mij zelf kijk...

Ik zou mezelf nooit vergeven als ik niet op beide instrumenten gespeeld zou hebben.
Je hebt met een S1 een bijzondere (en naar verwachtig betere) sax in handen die je niet vaak tegen komt, een Yani 902 "is een Yani 902", generieker, nog nieuw te koop waar je maar wilt.

Later krijg je altijd spijt. Ik althans.

Aan de andere kant, ALS die Yani op jouw lijf geschreven staat zou ik hem zeker niet laten staan..

AS ALWAYS... Zo persoonlijk als de pest

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 27 June 2008, 08:27:33 »
Haha, ja dat is ook wel zo.
Ik weet van mezelf dat ik heel kritisch ben en zal de Yana ook heel kritisch gaan spelen. Met iemand erbij overigens. Tuurlijk weet ik dat die Buffet ook heel goed kan, maar als de Yana goed bevalt gaat hij toch mee. Voor een alt heb ik andere eisen als een sopraan. Qua applicatuur past een Yana alt beter bij mij dan een Buffet alt. Een Buffet is wat breder en ik heb maar kleine handjes. Bij mijn sopraan past het precies, maar bij de alt wordt het wat lastiger. Maar ja, ik weet ook hoe hij kan klinken. Voldoet de Yana daar niet aan, ga ik voor de Buffet (of iets anders wat er bij Adams staat, want dan moet ik natuurlijk meer proberen  8) ). Maar past de Yana qua klank bij wat ik zoek dat ga ik de buffet dus niet proberen. Overigens heb ik bewust gezocht naar een 902 of 992, omdat de bronzen uitvoering minder scherp is en de klank kan hebben die ik zoek.

Overigens 6 juli, volgende week dus :-D, ga ik ‘m uitproberen!

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 05 July 2008, 22:50:52 »
Inmiddels is het 5 juli.
Morgen is het dus zover :-D
Duimen jullie voor me dat die toeter is wat ik zoek?

Zoot

• Guest
(No subject)
« Reply #8 on: 05 July 2008, 23:00:08 »
:x  o gut, je slaapt er vannacht niet van    :x

:) ik kom morgenavond wel even kijken :) ...... hoelaat kunnen we de  :roll: uitslag verwachten?

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 05 July 2008, 23:42:29 »
Haha, bijdehand :-D

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 06 July 2008, 14:31:36 »
Oh dit is zo gevaarlijk hè  :-D ik hoop dat hij is wat je wil en dat je hem anders niet gekocht hebt!

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 06 July 2008, 15:24:26 »