Author Topic: Wie heeft er een hals voor SML baryton-sax .  (Read 36165 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Edward

• Member
  • *
Wie heeft er een hals voor SML baryton-sax .
« on: 07 July 2008, 15:27:27 »
Ik vraag dit voor een vriend .
Hij zit al een aantal jaren zonder hals voor een SML baryton .
Is er iemand die zo een hals te koop heeft , en of is er iemand die zijn hals van de SML baryton kan laten meten zodat deze door een instrumentmaker kan worde nagemaakt .
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 07 July 2008, 15:50:37 »
Ik heb wel zo'n hals, tenminste, wat is het serienummer van de saxofoon? De mijne is uiteraard niet te koop maar als je iets hebt aan bepaalde maten kan dat geregeld worden natuurlijk.

Ben wel twee weken op vakantie vanaf morgen...  8)

Offline maxsax

• Member
  • *
    • http://www.inventielke.nl
(No subject)
« Reply #2 on: 07 July 2008, 16:09:56 »
Volgens mij kunnen die vervaardigd worden bij bijv. saxpoint.nl
Yamaha 475 sopraan, vandoren S35 V5, francois louis lig, gonzalez 3
Selmer Serie II altsax, Lebayle Metal Jazz LR, Saxxas lig,  Vandoren Java 2,5
Selmer Serie II Tenorsax, Ottolink 7*, BG revelation jazz lig, Vandoren Java 3,5

Offline Edward

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 07 July 2008, 18:41:00 »
:D Hartelijk dank voor jullie reacties !

@ Maxsax ,

Het probleem is voor instrumentmakers dat ze een voorbeeld moeten hebben . En de technische gegevens van de SML hals zijn niet openbaar .

@ Anacho ,

Dit is zeer goed nieuws !
Ik ga dit die vriend gelijk vertellen .
Met de juiste maten kan hij z'n hals laten maken !
Maar hij moet zelf dan contact met je opnemen , misschien kan hij met zijn baryton bij jou langskomen om te kijken of het past . Hij kan natuurlijk ook zjn serie nr. opgeven , en dan kan jij zien of ze dezelfde baryton serie is . Maar dat denk ik toch wel , alhoewel bij Selmer zijn Mark 6 halzen ook niet te gebruiken op bijv. de SA 80 1 en 11 series .

Dank voor de reacties !
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #4 on: 07 July 2008, 19:57:17 »
Ik had veel goede recensies gelezen over Karsten Gloger. Die werkt volgens o.a. voor de saxofoonwinkel in Deventer. Daar maakt hij halzen voor. Misschien ken je hem al, niet geschoten altijd mis ;) .

http://www.gloger-handkraft.com/
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 07 July 2008, 20:21:27 »
Quote from: "Edward"
@ Anacho ,
Dit is zeer goed nieuws !
Ik ga dit die vriend gelijk vertellen .
Met de juiste maten kan hij z'n hals laten maken !
Maar hij moet zelf dan contact met je opnemen , misschien kan hij met zijn baryton bij jou langskomen om te kijken of het past . Hij kan natuurlijk ook zjn serie nr. opgeven , en dan kan jij zien of ze dezelfde baryton serie is . Maar dat denk ik toch wel , alhoewel bij Selmer zijn Mark 6 halzen ook niet te gebruiken op bijv. de SA 80 1 en 11 series .

Het serienummer van de mijne is (ff kijken  :-D.
Contact met mij opnemen en langskomen is natuurlijk prima, maar dan wel over twee weken dus! ;)

Offline Sjax

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 07 July 2008, 22:08:46 »
Edward,

Ik heb vorig jaar een zilveren baritonhals laten maken door Karsten Gloger, want ik had een bariton gekocht waarvan de hals niet origineel was, wat problemen gaf. Ik ben er erg tevreden over. Karsten heeft de maten van heel veel merken halzen verzameld, dus waarschijnlijk kan je vriend daar wel terecht met zijn SML. Hij zou in ieder geval even kunnen informeren daar.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #7 on: 07 July 2008, 22:17:49 »
en vergeet Adams niet, een stuk goedkoper!

Offline Edward

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 07 July 2008, 22:30:04 »
:D Hardstikke bedankt Anacho en Sjax !

Ik heb die vriend alles doorgegeven en deze reakties zijn zeer hoopgevend .

@ Anacho ,
Hij vertelde mij dat bij zijn baryton de octaafklep op de hals zit .
En ook bedankt dat hij langs mag komen na je vakantie !

@ Sjax ,
Ik heb die naam meer gehoord , en als Karsten Gloger ook nog saxen reviseerd , dan zou dat best een goed plan zijn om daar een hals te kopen , of te laten maken met gelijk revisie .

En namens Michaël bedankt voor de waardevolle informatie voor zijn baryton weer compleet te krijgen ! :smt041

Offline Sjax

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 07 July 2008, 22:50:23 »
Ik heb die naam meer gehoord , en als Karsten Gloger ook nog saxen reviseerd , dan zou dat best een goed plan zijn om daar een hals te kopen , of te laten maken met gelijk revisie .

Ik vraag me af of hij ook revisies doet. Volgens mij heeft hij zich helemaal toegelegd op het maken van halzen.

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 08 July 2008, 05:48:33 »
Kijk zelf maar even of je denkt dat het past :):

En jawel hè, nog zo'n mooie dekbedovertrek!  8)

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #11 on: 08 July 2008, 07:38:44 »
alhoewel bij Selmer zijn Mark 6 halzen ook niet te gebruiken op bijv. de SA 80 1 en 11 series .

En zelfs tussen eerdere en latere MKVIen de nekken niet uitwisselbaar zijn
(Althans wat ik begrepen heb)

Offline Anacho

• Member
  • *
Re: Wie heeft er en hals voor SML baryton-sax .
« Reply #12 on: 24 July 2008, 11:26:33 »
Ben weer terug van vakantie dus mocht het nog nodig zijn, laat maar weten :).

Offline Edward

• Member
  • *
Re: Wie heeft er en hals voor SML baryton-sax .
« Reply #13 on: 27 July 2008, 23:41:22 »
Hallo Anacho ,

Ik geef het door aan Michaël , en dan laat ik weten wanneer hij kan . En jij moet ook tijd hebben , maar hij wil graag bij je langskomen met de baryton .
Alleen ik vraag mij af hoe jij of hij de exacte maten kan opmeten . Ik ben niet erg technisch aangelegd .
Ik ben blij dat ik even voor een bericht keek , want anders zal je wel denken ......... hahaha .
 :)

Offline Edward

• Member
  • *
Re:
« Reply #14 on: 27 July 2008, 23:51:23 »
Quote from: "Daan"
Ik had veel goede recensies gelezen over Karsten Gloger. Die werkt volgens o.a. voor de saxofoonwinkel in Deventer. Daar maakt hij halzen voor. Misschien ken je hem al, niet geschoten altijd mis ;) .

http://www.gloger-handkraft.com/
Bedankt voor de tip Daan . Ik denk dat ze in Deventer ook revisies doen . Het lijkt mij altijd beter om hals en revisie via dezelfde winkel te doen .  :wink: