Mondstukgedoe

Started by Shofar, 09 July 2008, 20:10:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the martin

Nog even terug naar de mondstukken...
De selmer is een mondstuk gericht op de klassieke muziek, de Ebolin (zover ik weet) wat meer op de lichte muziek.

Tony

Even terug naar Douane, dit las ik vandaag op nu.nl

Klik hier voor het artikel.

CBone

Quote from: "Tony"Even terug naar Douane, dit las ik vandaag op nu.nl

Klik hier voor het artikel.

Vandaar dat ik begon met "theorie en praktijk zullen verschillen...."  :-D

Het is leuk shoppen in de USA voor rieten, binders, mondstukken etc.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Edward

Brilhart Ebolin mondstukken zijn erg mooi .
Ik speel zelf al tientallen jaren op Brilhart Level Air Metal mondstukken , eerst op tenor en nu op mijn Conn Naked Lady .
Maar Brilhart Ebolin zijn fantastische mondstukken , en de oude exemplaren kosten vaak een fortuin .
Ik heb zelf enorm veel problemen gehad met mijn Conn Naked Lady bij een hoop mondstukken . De oude saxen zijn heel anders gebouwd , en een hoop mondsukken zijn er niet echt fijn voor . Mijn eerste schitterende ebonieten mondstuk wat ik kreeg was een Martin standaard mondstuk . Ik kocht daarna toch maar een Brilhart Level Air nr 5 , en deze is mijn lievelings mondstuk geworden , maar ook het Martin mondstuk betekent alles voor mij want deze geeft zo een bagger vet en diep geluid aan mijn Conn alt . Maar het Martin mondstuk gebruik ik nooit . Het originele Conn mondstuk vind ik echt vreselijk wat er bij de sax zat .
Je zou eens naar zo een Martin ebonieten mondstuk moeten zoeken 2e hands , ze zijn erg goed en ook niet zo duur als je er aan kan komen .
Maar als je het kan betalen : een heerlijk Brilhart Ebolin  exemplaar uit de vroegere jaren !
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .