Main Menu

Reference ALT MATGELAKT

Started by bakerfield, 07 August 2008, 20:51:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bakerfield

Staan er ook ergens op dit forum of op internet ook reviews over de Reference?
Heb vanmiddag de Yanagisawa 992 de Selmer SA80 II en de Reference Donker LAK en MATGELAKT uitgeprobeerd.
GRANDIOOS stuk voor stuk. Maar ben heel erg gecharmeerd van de Reference MATTE versie.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Eigen ervaringen of zoiets?

vriendelijke groet,

Michel
Selmer Reference Model 54 Passive - Alt
Super Session E / E. Rousseau Jazz JDX-7
Rico Reserve 2,5 / Vandoren V16 2,5

Amanda

Rechts bovenaan het scherm vind je de zoekfunctie.
Typ Reference in en er komt vast het een en ander tevoorschijn.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

JazZeus

Er zijn twee varianten van de Reference. De 36 en 54. De 36 wordt meestal in matte finish geleverd, en de 54 in de donkere.

Met de productie van de Reference heeft Selmer teruggegrepen op het verleden. Twee legendarische saxen, de Balanced Action en de MarkIV, zijn onder de loep genomen, en op basis van die bevindingen zijn de twee varianten van de Reference ontwikkeld. De 36 is gebaseerd op de Balanced Action (die in 1936 in productie werd genomen door Selmer), de 54 op de MarkIV (die dus in 1954 in productie werd genomen).

Over de kwaliteit? De professionele modellen van Selmer en Yanigasawa zijn van topkwaliteit. Over smaak valt niet te twisten.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

bakerfield

Klopt het dan ook dat voor de Alt er geen twee soorten zijn? 36 54??
Selmer Reference Model 54 Passive - Alt
Super Session E / E. Rousseau Jazz JDX-7
Rico Reserve 2,5 / Vandoren V16 2,5

platenspeler

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

JazZeus

Quote from: "bakerfield"Klopt het dan ook dat voor de Alt er geen twee soorten zijn? 36 54??

Zowel voor alt als tenor zijn er twee varianten gemaakt. De matte (lichte) is de 36, en de glanzende (donkere) is de 54.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Maaarten

Quote from: "JazZeus"
Quote from: "bakerfield"Klopt het dan ook dat voor de Alt er geen twee soorten zijn? 36 54??

Zowel voor alt als tenor zijn er twee varianten gemaakt. De matte (lichte) is de 36, en de glanzende (donkere) is de 54.

nee hoor, alleen 54.

verder zijn er ook limited modellen zonder hoge Fis knop.

Ik vind de alt qua uiterlijk echt heel erg gelukt. De tenor ziet eruit als een serie III, de alt lijkt behoorlijk op een mkvi

Qua sound zijn zowel alt als tenor erg geweldig

JazZeus

Quote from: "Maaarten"
Quote from: "JazZeus"

nee hoor, alleen 54.

verder zijn er ook limited modellen zonder hoge Fis knop.

Ik vind de alt qua uiterlijk echt heel erg gelukt. De tenor ziet eruit als een serie III, de alt lijkt behoorlijk op een mkvi

Qua sound zijn zowel alt als tenor erg geweldig

Woah! Heb ik al die tijd even anders gedacht. Ik was ervan overtuigd dat de 36 ook voor alt gemaakt was.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard