Main Menu

REFERENCE alt (passive)

Started by bakerfield, 07 August 2008, 22:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bakerfield

Ja, ik wil toch graag jullie mening. =D>
Selmer Reference Model 54 Passive - Alt
Super Session E / E. Rousseau Jazz JDX-7
Rico Reserve 2,5 / Vandoren V16 2,5

platenspeler

Ik mis nog een optie:

• Vet, maar doe mij maar het grote broertje
[/size][/color]

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

JazZeus

Vet, maar doe mij maar het glimmende broertje. Voor mij betekent dat echter niet de 54, maar de Serie III.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Thijs Leuven

Ik vind zowel de alt als tenor prachtig, maar de tenor heeft mijn voorkeur. Die vind ik altijd mooier dan de alt, klopt gewoon beter qua verhoudingen vind ik.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Daan

Ik wou een soundsample :) . Maar het is een mooie sax!
Jammer dat je geen matte rietenbinder hebt  :D (geldt trouwens voor beide ;) ).
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

platenspeler

Die van mij is niet gelakt en glimt  niet ... (wil ik niet hebben met m´n Ref 54)

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

deHerbergier

Leuk, maar de keer dat ik op een selmer blies was niet echt bijzonder. Hij haalde het in ieder geval niet bij mijn huidige King :)

Hij glimt in ieder geval lekker (maar daar schijn je niet op af te moeten gaan) :lol:

harpje

geen flauw idee, ik heb er nog nooit op geblazen :-D

platenspeler

Quote from: "deHerbergier"Leuk, maar de keer dat ik op een selmer blies was niet echt bijzonder. Hij haalde het in ieder geval niet bij mijn huidige King :)

Hij glimt in ieder geval lekker (maar daar schijn je niet op af te moeten gaan) :lol:

En hij wilde zeker ook niet lekker stemmen met je King ...

deHerbergier

Quote from: "platenspeler"
Quote from: "deHerbergier"Leuk, maar de keer dat ik op een selmer blies was niet echt bijzonder. Hij haalde het in ieder geval niet bij mijn huidige King :)

En hij wilde zeker ook niet lekker stemmen met je King ...

Kweenie, ik kende mijn King toen niet :). (Maar waarom zou het niet stemmen? De King stemt prima met de topsaxen die we hebben)

niesten

Ik heb gekozen voor het glimmende broertje. Ik vind de donkere lak van de Reference echt iets bijzonders uitstalen.
Voor de tenor is de lak "gewoon" licht van kleur geloof ik. Dat vind ik weer minder mooi. Voor de zoektocht naar een tenorsax zal ik dus eerder gaan voor de matte versie dan voor de gelakte (als het een reference gaat worden dan...)

Ralph

Vind deze look vetter dan de meeste glimmende saxen :) Maar het mooiste vind ik toch de oude glimmerds met versleten look.
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*