Main Menu

Wat hebben we hier?

Started by Anacho, 10 August 2008, 10:10:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anacho

Voer voor de experts... een oude Wurlitzer tenor in erbarmelijke staat, maar daar neem ik geen genoegen mee natuurlijk :). Ik meen aan de toneholes te zien dat het om een Martin stencil gaat, maar de oude Martins hebben volgens de foto's die ik bekeken heb een rechte verstevigingsstrip onder de nek die ik niet zie... Serienummer hebben we denk ik weinig aan. Wie o wie?

platenspeler

Leuke toeter. Wordt dit weer een nieuwe serie op de website van FB,  :roll:

Maarten

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

the martin

Wie heeft ooit gezegd dat stencils exact het zelfde zijn :?:
Trouwen Kan het best zo zijn dat dit door een vorige eigenaar is aangepast, of zo (hoewel het er wel origineel uit ziet)

deHerbergier

Leuk ding, maar kan iemand mij eens uitleggen wat Lowpitch betekent? (Of een plaats wijzen waar het uitgelegd word?)

Maaarten

vroeger had je high en low pitch saxen. Je moet de low pitch hebben, anders is je sax hoger gestemd dan normaal.

Thijs Leuven

En kan je dus niet meer samenspelen met anderen muzikanten vandaag de dag.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

FB

Quote from: platenspelerLeuke toeter. Wordt dit weer een nieuwe serie op de website van FB,  :roll:

Maarten
..ben in stilte al bezig met een nieuw project..een True Tone alt..
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

deHerbergier

Quote from: "Thijs Leuven"En kan je dus niet meer samenspelen met anderen muzikanten vandaag de dag.  :)

Of het moeten string-players zijn die hun 'pitch' aanpassen aan jou 'bejaarde' sax. (Of saxofonisten met een high pitch sax)

Maar ik ben blij dat op die ouwe sax van mij 'lowpitch' staat. (Tja, sommige sax-noobs hebben ook altijd geluk.  :lol: )

harpje

Quote from: "Maaarten"vroeger had je high en low pitch saxen. Je moet de low pitch hebben, anders is je sax hoger gestemd dan normaal.

Hoeveel is de low pitch en hoeveel de high pitch. Ons orkest speelt altijd op 442 en niet meer op 440

Thijs Leuven

Die 2 Hz is nog wel af te stemmen met je mondstuk.  :) (staat ergens vermeld in dit topic wat de frequenties van hoog en laag zijn)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

FB

@Harpje: even de moeite nemen de link te volgen in dit topic...
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

harpje

:oops:  heb ik nu gedaan  :oops: