Zo, ondertussen heb ik de saxello effe laten testen door 2 andere mensen.
Dirk is een muziekhandelaar/ hersteller in mijn buurt die al zo'n goeie 35 jaar sax en basklarinet speelt
Hij was zeer tevreden van de afwerking en het geluid - goedgekeurd zonder meer.
Rudy, een ouwe rot in zijn vak, is een enorme criticus - in de goeie zin.
Nog nooit heb ik zo'n secure vakman gezien als hij. Waar wij denken dat onze sax perfect afgesteld is
zal hij er nog altijd een paar zwakheden uit halen. Hij heeft echt een neus voor goeie toeters.
Toen ik belde met de vraag of hij mijn nieuwe toeter wou testen waarschuwde hij me al
dat ik niet veel goeds diende te verwachten. Hij had in zijn lange loopbaan al heel wat toeters in handen
gehad en tot nu toe had hij nog niet één goede saxello gezien. Het is een echte eerlijke no-nonsens kerel.
Ik zou er zonder naar te kijken zo een toeter van durven kopen omdat ik de garantie van hem dat hij
enkel het beste wil en zal leveren.
Anyway, toen hij de sax zag was hij zeer onder de indruk van de afwerking en het uiterlijk van de sax.
Hij zei dat ik niet had overdreven toen ik de sax aan hem beschreef :-D
Rudy dacht dat er wat microlekjes waren.
Maar goed, ik heb de saxello effe bij hem achtergelaten, hij zal hem helemaal piekfijn afstellen voor me.
Ik heb al op een paar van zijn sopranen gespeeld die hij had afgesteld en ik moet zeggen dat het zaaaaaalig was.
Dat was trouwens voor mij de aanzet om mijn vooroordelen opzij te zetten en toch de stap te zetten naar een sopraan.
Keep you posted!