Main Menu

Reason met EWI

Started by Ben Rodenburg, 01 October 2008, 23:03:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Rodenburg

iemand ervaringen mee?
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

FB

Ik niet, maar zou kunnen werken, hoewel REASON meer  keyboard georienteerd is?
Gebruik zelf REASON met mijn Yamaha keyboard.
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

EelcoW

hoezo keyboardgeorienteerd dan? een midi-controller is een midi-controller.

Ik heb een klein beetje ervaring met reason en een midikeyboard. Ben alleen overgestapt naar Ableton omdat het veel handiger en sneller werkt, en voor de VST ondersteuning.

raboof

Quoteeen midi-controller is een midi-controller

Nouja, het unieke van een wind controller is dat hij een continue stroom gegevens over de luchtdruk (CC2) en rietdruk (voor vibrato) oplevert.

Als je synth module daar niets mee doet is dat natuurlijk een beetje jammer, dan is het een soort raar 1-vingerig keyboard geworden :).

EelcoW

Quote from: "raboof"
Quoteeen midi-controller is een midi-controller

Nouja, het unieke van een wind controller is dat hij een continue stroom gegevens over de luchtdruk (CC2) en rietdruk (voor vibrato) oplevert.

Als je synth module daar niets mee doet is dat natuurlijk een beetje jammer, dan is het een soort raar 1-vingerig keyboard geworden :).

Veel moderne keyboards hebben dat soort functies ook (aftertouch bijvoorbeeld), er zitten genoeg synths in Reason die daar wat mee kunnen.