Main Menu

Hoihoi!

Started by theefiets, 04 November 2008, 21:22:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maaarten

lol, in 2000 hebben we een keer met crescendo Neede samen muziek gespeeld.
Buiten was dat, met als thema de slag bij Waterloo

harpje

Quote from: "Maaarten"lol, in 2000 hebben we een keer met crescendo Neede samen muziek gespeeld.
Is wel een beregoed orkest. 30 november moeten ze weer op concours.

theefiets

Hee Harpje, wat grappig dat je zus in Neede woont! Maar ik ben lid van de Haaksbergse Harmonie (in mijn woonplaats dus ;)), voorlopig dus alleen aan het lessen maar ik was daarvoor al één van de grootste fans van het orkest haha :)

Er zijn trouwens veel verenigingen met de naam Crescendo hier in de buurt bedenk ik me net. Wist niet eens dat die in Neede ook zo heet, ik ken het orkest verder dan ook niet. Zal eens opletten of ik ze een keer ergens tegenkom. Haaksbergen gaat 7 december op concours, moet dan zelf eerst in de kerk spelen maar hopelijk red ik het om er daarna nog naar toe te gaan, ben wel benieuwd wat zo'n concours inhoudt.

Maar Maarten, waar speel jij dan? Ook hier ergens in de buurt?

Ik weet niet of ik de tenorsax echt het mooist vind van de saxfamilie, daarvoor ken ik de andere saxofoons ook niet goed genoeg denk ik, en ik zou ook nog wel sopraansax willen spelen. Ooit. (Maar ik wil ook nog trombone leren als ik mezelf goed genoeg vind op sax ;)) Maar de tenor ligt mij wel het lekkerst, de warme klank, de grootte, hij is een tikkeltje stoerder dan de alt, ben er nog steeds helemaal verliefd op. En ik ontdekte gisteren dat ik het eerste boek (Saxologie) bijna uit heb! :)
The piano has been drinking, not me[/i]

Maaarten

Quote from: "harpje"
Quote from: "Maaarten"lol, in 2000 hebben we een keer met crescendo Neede samen muziek gespeeld.
Is wel een beregoed orkest. 30 november moeten ze weer op concours.

dat klopt, lang geleden hoor.
Wij deden destijds ook nog aan concoursen mee

theefiets

Kom er net achter dat ik Crescendo Neede volgende week waarschijnlijk ga zien/horen! Dan speelt het orkest samen met dat van Haaksbergen een try-out voor beider concoursen dus eens zien hoe goed ze zijn (ze spelen 2e divisie hoorde ik ook, da's er wel eentje hoger dan Haaksbergen; ben benieuwd!)
The piano has been drinking, not me[/i]

harpje

Quote from: "theefiets"Kom er net achter dat ik Crescendo Neede volgende week waarschijnlijk ga zien/horen! Dan speelt het orkest samen met dat van Haaksbergen een try-out voor beider concoursen dus eens zien hoe goed ze zijn (ze spelen 2e divisie hoorde ik ook, da's er wel eentje hoger dan Haaksbergen; ben benieuwd!)

En hoe ging het? zondag ga ik met mijn zus mee naar het concours. Ze zijn wel fanatiek met studeren hoor. Zelfs op de reis naar het concours toe gaan ze nog een ruimte afhuren om te repeteren.

Tom

Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

harpje

Hoi theefiets, ik hoorde van mijn zus dat jullie het goed gedaan hebben op concours. 1e prijs. gefeliciteerd. Neede is naar 1e devisie gepromoveerd met lof met hoogste punten van het jaar. Dat wordt 4 april weer strijd om het kampioenschap. gr harpje