Main Menu

Hallo

Started by jozef, 14 November 2008, 14:37:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jozef

Hallo
Ik ben jozef, ik woon in Laakdal (belgie), zijn er trouwens veel belgen op dit forum??

Toen ik 36 jaar was heb ik voor het eerst leren sax spelen bij een harmonie, waar ik 3 jaar les heb gehad van een prof. sax leraar (dirigent bij die harmonie).
Ik heb ongeveer 5 jaar zeer veel plezier beleefd met de harmonie.
Daarna heb ik door omstandigheden gedurende 19 jaar bijna niet meer gespeeld.
Begin dit jaar kreeg ik de microbe opnieuw te pakken. Ik heb mij bij Adams in Diest een nieuwe sax alto gekocht: selmer serie III. Ik ben daar heel kontent mee.
Ik speel dagelijks 1.5 a 2 uur.
Ik heb mij veel muziek aangeschaft:
4 boeken van Nobuya Sugawa, Beginning solo's en intermediate solo's van paul Brodie, Intermediate solo's van Vincent Abato, Rubank boek of alto saxophone solos, solos voor alto saxophone by Lee Patrick, The Rascher collection, en Top tones. Ook nog wat losse partituren zoals o.a . Kol Nidrei van Max Bruch (chello partij waar ik een transcriptie van gemaakt heb voor sax net zoals eugene Rousseau ze speelt op zijn CD Vocalise); Aria van Bozza en Vocalise van Rachmaninoff.
Ik heb er zoveel plezier aan dat die microbe een virus geworden is dat ik niet meer kwijt wil.
Groetjes

Alto Selmer serie III; mondstuk s90-190
riet vandoren 2,5
Ligatuur François Louis

Henk de Gans

welkom op dit forum!
Ook ik ben sinds juni weer aan de gang na 33 jaar stilstand!
Kwam alles bij jou ook zo snel weer terug?
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

zomertje

Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

jozef

Quote from: "Henk de Gans"welkom op dit forum!
Ook ik ben sinds juni weer aan de gang na 33 jaar stilstand!
Kwam alles bij jou ook zo snel weer terug?
Eigenlijk wel ja, ne enkele dagen was het precies alsof ik nooit gestopt was, alleen heel veel spijt gehad van de verloren jaren, en waar ik nu al had kunnen staan.

Ik heb ondertussen wel veel vooruitgang geboekt, waarschijnlijk ook door een beter instrument, een selmer serie III tegen een vito, het is een oneindig verschil.
riet vandoren 2,5
Ligatuur François Louis

KoenD

Welkom Jozef,

Ook ik heb een enorme pauze gehad, en ik ben nog maar 31.
Het klopt dat alles heel snel terugkomt. Het is echter belangrijk dat je herbegint
met de correcte techniek.

Groeten,

jozef

Quote from: "KoenD"Welkom Jozef,

Ook ik heb een enorme pauze gehad, en ik ben nog maar 31.
Het klopt dat alles heel snel terugkomt. Het is echter belangrijk dat je herbegint
met de correcte techniek.

Groeten,
Dat is juist Koen, vandaar dat ik dagelijks niet alleen aan solo stukjes werk, maar ook toonladders en lange tonen oefen. De toonladders heb ik gehaald van de site van Steven Mauk. Dat is een interessante verzameling toonladders en akkoorden. groetjes
riet vandoren 2,5
Ligatuur François Louis