Main Menu

Voorstellen

Started by Daniël, 22 November 2008, 19:25:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Daniël

Beste mensen,

Mijn naam is Daniël,  ik ben 22 jaar, bijna 23 zelfs en speel al behoorlijk wat jaartjes sax (ben zo rond mijn 12e begonnen).
Ik heb op dit moment een Yanagisawa A901 in bruikleen en een Buescher Aristocrat alt van mezelf. Die laatste is overigens eventueel te koop, omdat ik er zo weinig tijd voor heb, naast studie enzo. Helaas. Ik twijfel erover. Het is in ieder geval een hele mooie (mint condition zouden de Engelsen zeggen). Ik zal binnenkort eens wat sfeerfoto's posten, zoals ik die al meer ben tegengekomen op dit forum!
Alten Yanagisawa A901 (bruikleen) | Buescher Aristocrat (1937)
Tenor Selmer SAII (bruikleen)
Mondstukken Selmer S80 C** + FL brass| Selmer S80 C* (tenor)

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Zoot

QuoteIk heb op dit moment een Yanagisawa A901 in bruikleen en een Buescher Aristocrat alt van mezelf. Die laatste is overigens eventueel te koop, omdat

:-D
welkom  8) TOeT toEt groet van ZOoT 8)

Thijs Leuven

Welkom hier!

Van de verkoop van die Aristocrat ga je spijt krijgen... zijn maar weinig toeters zo fijn als een Aristocrat  :wink:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Daniël

Ja, het is ook nog steeds een punt van grote twijfel. Aan de ene kant kan ik de centjes uiteraard goed gebruiken, maar aan de andere kant, hoe groot is de kans om  zo'n sax in een vergelijkbare conditie te vinden?

Thijs Leuven

Geld is maar geld... dat kan je ook ergens anders vandaan halen! Beknibbel eens op uitgaan, drinken, roken e.d.

Zo'n toeter uit '37 haal je niet eventjes in de winkel als je er weer eentje terug wil!  :wink:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Henk de Gans

sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Daniël

Quote from: "Thijs Leuven"Zo'n toeter uit '37 haal je niet eventjes in de winkel als je er weer eentje terug wil!  :wink:

Precies mijn reden van twijfel.

Het is nu vooral zo dat ik zo weinig tijd heb om er lekker op te kunnen spelen. Kijk, die Yana, een moderne toeter, bespeel ik al ontzettend lang, ik ken dat instrument door en door. Ik ben nog niet goed gewend aan de Buescher, ookal heb ik die ook al weer een tijdje. Het is toch zonde als dat ding nooit bespeeld wordt? Ik zit op kamers, maar neem mijn sax niet mee, omdat ik bang ben voor beschadigingen (bijv. door het reizen) of inbraak in het studentenhuis. Misschien moet ik geduld hebben en heb ik na mijn studie meer mogelijkheden om de Aristocrat volledig te leren appreciëren.  :wink:

Tom

Studeren jullie allemaal?
Ben ik dan de enige simpele ziel? :?

Welkom op het forum.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Thijs Leuven

Dat je niet studeert wil niet persé zeggen dat je een simpele ziel bent.  :wink:

Ken mensen die mavo en havo gedaan hebben die ik een stuk hoger inschat dan sommigen van mijn jaargenoten (6 gymnasium).  :)