Main Menu

Even voorstellen..

Started by MarLoes87, 18 December 2008, 10:33:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarLoes87

hallo!

Ik heb me aangemeld op dit forum en dan is het wel zo netjes om je even voor te stellen. Ik ben Marloes, 21 jaar en studeer geneeskunde aan de Vu in Amsterdam. Ik woon momenteel in Amsterdam Noord. Ik heb op mijn verjaardag een alt saxofoon gekregen en wil hier graag op leren spelen. Ik heb vroeger lang verschillende blokfluiten gespeeld (sopranino, sopraan, alt,tenor), maar vond dit op den duur saai worden. Ik heb helemaal geen ervaring met spelen van de sax en zou graag ook les willen.

Weet iemand van jullie toevallig iemand in Amsterdam (liefst Amsterdam Noord)?

Ralph

Welkom!

Ga even informeren bij een muziek school die dichtbij zit. Hebben ze altijd wel saxofoon leraren.
Mocht je pro worden en kan je vast wel lessen bij Miguel Martinez :P ken ik toevallig, maar ik woon zelf in drenthe dus verder kan ik je niet helpen.

Neus maar wat rond op het forum voor wat tips e.d. voor beginners :) is genoeg info te vinden.

grtz, Ralph
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Thijs Leuven

Welkom hier! Nieuwe saxofonisten zijn altijd welkom.  :)

Leuk dat je geneeskunde studeert, dat wil ik zelf volgend jaar ga doen (doe nu eindexamen gymnasium).

Wat voor muziek luister je zoal naar?

Thijs
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Amanda

Welkom op het forum!

Voordeel van de overstap blokfluit-sax is dat de grepen bijna allemaal hetzelfde zijn.

Voor een leraar kun je bij de plaatselijke vereniging zoeken, muziekschool, Marktplaats, hier op het forum...
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Henk de Gans

sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Zoot

QuoteIk heb vroeger lang verschillende blokfluiten gespeeld (sopranino, sopraan, alt,tenor), maar vond dit op den duur saai worden. Ik heb helemaal geen ervaring met spelen van de sax en

het is precies hetzelfde als de fluit ........ en heeeeeel veeeeeeel meer...... welkom en veel plezier  8) TOeT toEt groet van ZOoT 8)

JR

Hoi Marloes,

Je kan altijd terecht bij "Crea" groeps en privelessen voor een redelijk bedrag,

http://www.crea.uva.nl/cursussen.php?co ... egroup=156

succes,

JR
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Tom

Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.