Dat overkwam mij gisteren bij de huisarts...
4 weken terug ben ik al een week goed ziek geweest. Koorts en veel hoesten (heb chronische bronchitis).
Zaterdagavond met het kerstconcert had ik al wat moeite met normaal ademhalen en spelen.
Zondag was nog veel minder. Hoesten en koorts.
Gisteren ben ik gewoon gaan werken (gaat vanzelf wel over tenslotte... :roll: ), maar na een paar uur ging ik steeds meer hoesten en kon ik niet eens meer recht lopen van de koorts.
Dus heb ik de huisarts gebeld en gistermiddag nog langs geweest.
Daar heb ik wat vragen beantwoord, pijn aan gewezen, ze heeft naar mijn ademhaling geluisterd en zuurstof opgemeten.
Met als conclusie: longontsteking.
Ik zit nu dus thuis met een zware penicilinekuur, huisarrest en de waarschuwing dat dit zeker een week of 4 gaat duren voor ik weer normaal kan functioneren.
Met als advies om het gewoon rustig op te bouwen en niet meteen weer van alles te gaan doen zodra ik koortsvrij ben (zoals 4 weken geleden).
Helaas heb ik over 1,5 week nieuwjaarsconcert, is er nog een leuk ensembleproject in het vooruitzicht en heb ik ook nog les begin januari.
Dat wordt wat....
Maar van het nieuwjaarsconcert baal ik nog wel het meeste. Het openingswerk is een solostuk voor 1e alt. En verder nog wat mooie stukken met solo's. In een kerk die waanzinnig klinkt. Echt zo'n concert dat je gewoon niet wilt missen...