Author Topic: Feestbeesttoeter kopen (Tenor)  (Read 2082 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
Feestbeesttoeter kopen (Tenor)
« on: 26 December 2008, 11:28:28 »
Ik wil voor feestjes/carnaval/enz. eigenlijk een 2e tenorsax aan gaan schaffen. Daarbij gaat mijn voorkeur liever uit naar een iets betere tweedehands dan een goedkoop en niet al te sterke budgettoeter. Hij moet tegen een stootje kunnen en het hoeft allemaal niet zo strak te klinken als bij de harmonie. Verder heb ik niet al te grote handen, dus de applicatuur moet daar wel een beetje bij passen.

Wat zou een goed budget zijn voor zo' n soort sax?
En wat zou een goede plek zijn om er eentje te kopen?

Als ik even online snuffel in de shops dan ben je al bijna 1000 kwijt voor het goedkoopste model wat ze hebben staan.
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline mattim

• Member
  • *
Re: Feestbeesttoeter kopen (Tenor)
« Reply #1 on: 08 January 2009, 21:51:04 »
Hoi Zomertje,
Ik heb onlangs ook een feesttoeter gekocht omdat ik met mijn Selmer SA 80 II (alt) ook niet "op straat wil liggen rondvallen". Ik heb voor € 275,- een Aurora Classic AL gekocht. Deze sax kan natuurlijk niet tippen aan de Selmer maar die is dan ook 10 keer zo duur. Als feesttoeter vind ik de Aurora zeer geslaagd. Hij spreekt goed aan, heeft weinig blaasweerstand, klinkt in het laag lekker vet maar in het hoog neigt ie wat dun te klinken (ook afhankelijk van mondstuk en riet). Probeer zo'n Chinese toeter gewoon eens uit. Je moet bedenken dat hij als feesttoeter "weinig kilometers maakt". Het duurt misschien wel 10 jaar (grove inschatting van mij) voordat hij aan een grote beurt toe is. Voor de prijs van een grote beurt koop je dan gewoon een nieuwe.
 :-D
Alt: Selmer SA 80 II, Meyer 7SS, Steuer nr. 2,5, BG standard
Tenor: Keilwerth ST-90 II, OL STM 7, V16 2,5

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #2 on: 09 January 2009, 07:26:38 »
Of je koopt voor 450-500 euro een oude amerikaanse studenten sax..
(Bundy, King 613 Conn 16M)

Offline zomertje

• Member
  • *
« Reply #3 on: 09 January 2009, 09:06:47 »
Quote from: "the martin"
Of je koopt voor 450-500 euro een oude amerikaanse studenten sax..
(Bundy, King 613 Conn 16M)
Daar zit ik inderdaad aan te denken. Maar in de shops kan ik iets dergelijks niet vinden voor die prijs. Dan wordt het een gokje via marktplaats ofzo en hopen dat ie niet eigenlijk net aan een grote beurt toe is.
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #4 on: 10 January 2009, 19:45:43 »
Tsja, ik was gisteren bij Matthews in Edam en die had wel wat staan (iets duurder dan 500 weliswaar)

Kijk even op de site of ga langs (hoewel Edam niet voor iedereen in de buurt is)

JR
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline zomertje

• Member
  • *
« Reply #5 on: 11 January 2009, 10:18:29 »
Quote from: "JR"
Tsja, ik was gisteren bij Matthews in Edam en die had wel wat staan (iets duurder dan 500 weliswaar)

Kijk even op de site of ga langs (hoewel Edam niet voor iedereen in de buurt is)

JR
Ik kwam gisteren toevallig bij Van Gorp in Roosendaal. Die had flink wat tenoren maar wel iets duurder (rond de 700 voor een nette toeter). Maarja, dan heb je wel garantie dat het netjes in orde is allemaal. Iemand ervaring met deze shop?