Ik ben benieuwd naar iedereen zn manier van opnemen en dan natuurlijk ook de apparatuur lijst

Ik heb vandaag mn setup een beetje uitgebreid.
Ik was op zoek naar een interface die ik ook live kon gebruiken. Ik ben uiteindelijk met een Focusrite Saffire LE thuisgekomen. Een 6 kanaals firewire interface met midi natuurlijk voor de ewi. Heb er ook gelijk een 630gb harde schijf bijgekocht, kan nooit kwaad

Werkt perfect samen met Logic Pro en is zeker alle euros waard die ik eraan heb uitgegeven. Ik kan nu ook redelijke multitrack opnamens maken bij bijvoorbeeld repetities met een band waty ik ook wel tof vind.
Waar ik hem eigenlijk voor gekocht heb: Goede opnamens thuis kunnen maken aangezien mij vaak gevraagd word of ik even wat kan gaan inspelen en de laatste tijd ook betaalde klussen dus wil ik goede kwaliteit opnamens kunnen geven. Mn oude setup (behringer, behringer en nog eens behringer) was niet geruisloos en na 10 minuten opnemen kon hij het niet meer aan en begon hij als een bezetene te kraken dus het werd hoog tijd.
Ook voor live. Ik wil meer met mn ewi gaan doen en wilde ene betrouwbare Midi interface. Die had ik eigenlijk al, een ESI M4U (4midi in/ 4midi out) maar ik had geen goede aansluiting om mn laptop op een pa aan te sluiten. MEt de saffire kan ik hem stereo (2 mono jacks) via 2 DI box's aansluiten op de PA. Ik wil ook gaan experimenteren met mn sax via logic. Bijvoorbeld met harmonizing, chorus en delay. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken!!!!
Benny is in de wolken!