Is jouw saxofoon een ZIJ of een HIJ

Started by JR, 23 January 2009, 11:38:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Amanda

Ja?

*zoekt terug*

Donders.......  :shock:
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Pieter

mmmm...verborgen verlangens....best leuk om te ontdekken toch?
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Pieter

Het verandert met het stuk muziek wat ik speel.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

HenkJ

Als volwassene levensloze materiele zaken `hij`of `zij` gaan noemen vind IK enigszins vreemd...past meer bij een bepaalde periode in de ontwikkeling van een kind.
HET is gewoon mijn saxofoon.
TopSax "PRESTIGE" 2009 serie II Alt (Te koop voor maar 250,- zgan, smoke grijs-zwart met zilverkleur mechaniek, complete set)

harpje

Quote from: "HenkJ"Als volwassene levensloze materiele zaken `hij`of `zij` gaan noemen vind IK enigszins vreemd...past meer bij een bepaalde periode in de ontwikkeling van een kind.
HET is gewoon mijn saxofoon.

Tjee wat ben jij een nuchter persoon zeg. Een beetje fantasie kan geen kwaad hoor.  :D

HenkJ

..mijn omgeving klaagt wel eens over mijn te veel aan fantasie...
Maar ja, ik ben een Fries...nuchter wanneer het nodig is (be your own BOB)
TopSax "PRESTIGE" 2009 serie II Alt (Te koop voor maar 250,- zgan, smoke grijs-zwart met zilverkleur mechaniek, complete set)

Maaarten

haha dit topic is hard gaan lopen.
Het is gewoon een ding, dus echt en het

maxsax

Mijn tenor heet Elise, lekker geil...
Mijn alt heet Henk... niet geil,maar erg rauw..
Mijn sopraan is er nog niet over uit wat ie is... staat niet voor niks te koop... :D
Yamaha 475 sopraan, vandoren S35 V5, francois louis lig, gonzalez 3
Selmer Serie II altsax, Lebayle Metal Jazz LR, Saxxas lig,  Vandoren Java 2,5
Selmer Serie II Tenorsax, Ottolink 7*, BG revelation jazz lig, Vandoren Java 3,5

Zoot

QuoteMijn alt heet Henk... niet geil,maar erg rauw..

:lol:      =D>  =D>  =D>            :lol:

:shock: (((Gelukkig maar anders kon je je tenor en alt niet eens een keer samen in 1 kamer laten))) :shock:

zomertje

Ach, als je een sopraan erbij wil.....  :-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

JR

Iedereen bedankt voor haar / zijn reactie  =D>

Ik had verwacht dat de meesten hun saxofoon meer als een "zij" zouden zien, maar dat wisselt per persoon en soms zelfs per muziekstuk . . .

Sommige forumleden hebben zelfs een hele familie (wat een onderhoud, hé . .  :-D :

15 stemmers geven aan dat hun sax de"andere" sexe heeft    :idea:

8 stemmers vinden hun instrument  hun eigen sexe hebben.

:-k Tsja, dan rijzen er toch weer andere vragen . . .

Nog een vervolg-pol over de sexuele geaardheid van de poldeelnemers?  :D/
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

zomertje

Hahaha :)

Ik vind het geluid wel mede-bepalend: Meneer Tenor hier heeft bij tijd en wijlen best een zware stem. Als ik een sopraan zou hebben zou ik het schelle stemmetje wel vrouwelijk vinden denk ik. Blijft over de Alt, tja toch meer een dame, echt laag komt ze niet  :-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

jupialto

Ja, wat kan ik zeggen....

It all depends on what you put in, I suppose!

Als ik wil dat mijn toeter "ballen" heeft, dan komt dat omdat ik ze heb. Als ik echter op mijn altje lyrisch wil spelen, komt mijn zachte vrouwelijk kant naar voren.
Almost sounds human (If ye know what I'm sayin').

Zolang je jouw gevoel in je spel stopt, is the sky your limit!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Gerald

Mijn Alt heet Natascha..........
De tenor gaat Gertrude heten.

Is dit nog ontoppic??