Maandag had ik het genoegen een bezoekje te brengen aan Selmer Paris.
Selmer zit op 2 locaties: De hoofdzetel in Parijs (11de arrondisement) en de productie in Mantes-La-Ville.
Ik ben op beide locaties geweest maar heb alleen van de hoofdzetel foto's. (Foto's nemen in de productie-afdeling is helaas verboden.) De foto's zijn genomen in het gebouw op Rue de la fontaine au Roi 18. Daar is naast hun testcabines en hersteldienst ook het Selmer Museum gevestigd.
De hoofdreden van mijn bezoek was de aanschaf van een Alt Reference.
Geniet van onderstaande foto's !
Aangekomen in de test-cabine: 4 "Antiqued" Reference Alto's liggen klaar.

Uitkiezen en testen maar!
Nu weten jullie ook meteen welk gezicht achter KoenD zit :-)
Uitgebreid testen van alle saxen op hun juistheid zonder met je embouchure te corrigeren.
Vooral aan Fa-kruis (F#) en Si-mol (Bb) wordt extra aandacht geschonken. (Het spelen van de noten met
de verschillende grepen moet zo goed mogelijk elkaar benaderen)

Ook mijn leerkracht, Dhr. Ludwig Delecluyse, test mee

Na het testen van de 4 References nog even enkele Serie III's (foto, 2 rechtste) erbij genomen. De klankkleur van de Reference kreeg echter mijn voorkeur.

De reference in detail:

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
De nieuwe Reference Limited 2009 - FIREBIRD Edition
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Parelmoer is deze keer donkerblauw/grijs en afkomstig uit Tahiti

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
En dan nog enkele foto's uit het museum, die ook dienst doet als showroom voor nieuwe saxen.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Frank Markey van "Muziekhandel Markey". Hij is de klarinet- en Saxofonist van de groep "Ishtar"