welke tenor kan het 't hardst?

Started by jeewee, 08 March 2009, 15:43:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the martin

Laat die sousafonist eens naar Apeldoorn verhuizen  :-D )

jeewee

nee, die willen we niet kwijt en die wil zelf echt niet weg...

Kun jij beter met je tenor naar Nijmegen komen ;-)

Altijd welkom!

biertje koud zetten aanstaande repetitie?
www.funband120decibel.nl
Buescher Aristocrat tenor, Berg Larsen MP

the martin

Hmmmmm..
Eens kijken...
Maandag - sportschool
Dinsdag - Bigband
Woensdag - dweilorkest (geen hoempa  8) )
Donderdag - sportschool
Vrijdag - boodschappen

Wil je nog antwoord  :-D

jeewee

Komt dus goed uit dat we altijd zondagochtend rond 9 uur repeteren.. Ik noteer dus : aankomende repetitie bezoek!

Nee het is bij ons donderdagavond altijd feest dus...welkom! Twee keer in de week naar de sportschool vind je zelf toch ook wel een tikkeltje overdreven? :-D
www.funband120decibel.nl

zomertje

Ik ga ook meedoen in een dergelijke groep (was eerst slagwerker, ben nu overloper  :-D

Knallen is leuk, maar niet continu wat mij betreft.
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

the martin

Quote from: "jeewee"Twee keer in de week naar de sportschool vind je zelf toch ook wel een tikkeltje overdreven? :-D

Zaterdag ook nog eens...(soms)

jeewee

Blijft leuk zo'n band... Zoals ook op onze site vermeld staat:

120 Decibel laat zien dat Tina Turner prima naast Andre Hazes kan, Suzanne verleidelijk flirt met Gerard Joling en de Blues Brothers swingen met de Dolly Dotjes

Normaal niet allemaal mijn muzieksmaak maar om zo te toeteren.... :)
www.funband120decibel.nl

jeewee

nog overdrevenderder....zegt de man die eigenlijk veel te weinig sport (lees zelfs loopt of fietst)..
www.funband120decibel.nl

zomertje

Ik ben vandaag een bezoekje gaan brengen aan Harry Bakker en heb daar een veeldehands Yamaha YTS21 gekocht. De lak ziet er niet uit, precies goed voor een kroegtoeter  :-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

jeewee

Moet je voor de lol eens een keer je Selmer nek op de yamaha zetten...Ben wel eens benieuwd naar die combi...Volgens een kenner uit mijn kennissen kring heb je dan een behoorlijke sax in handen (gaat nu even niet over hoe hard maar hoe goed....)..

In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop maar of een yamaha het wint van een gemiddelde Amerikaan, dat betwijfel ik...

Heerlijke term overigens: kroegtoeter... :D
www.funband120decibel.nl

zomertje

Quote from: "jeewee"Moet je voor de lol eens een keer je Selmer nek op de yamaha zetten...Ben wel eens benieuwd naar die combi...Volgens een kenner uit mijn kennissen kring heb je dan een behoorlijke sax in handen (gaat nu even niet over hoe hard maar hoe goed....)..

In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop maar of een yamaha het wint van een gemiddelde Amerikaan, dat betwijfel ik...

Heerlijke term overigens: kroegtoeter... :D

Kan ik trouwens wel proberen ja :) Die Yamaha klinkt inderdaad wel minder als de Selmer, maar heb nu ook een Selmer Solist D mondstuk erbij, en daar kan ik al harder mee dan met mn oude C*. En het gaat mij ook zeker niet alleen om het volume, maar ik vond het ook een beetje zonde om die Selmer mee de kroeg in te nemen waar ie soms wel even onbeheerd ligt te liggen :)

jeewee

Om die reden zou ik mijn huidige sax nooit verkopen: die wordt dan vanzelf kroegtoeter...

Ben wel benieuwd naar het geluid van je yamaha met leen-hals..Laat je even weten hoe t klinkt?

groetjes
JW
www.funband120decibel.nl

stijn

je kan ook de trompetten en ander koper tuig saboteren zodat jij nog de enige bent die hoorbaar is  :twisted:  :lol:

Thijs Leuven

Quote from: "jeewee"Om die reden zou ik mijn huidige sax nooit verkopen: die wordt dan vanzelf kroegtoeter...

Ben wel benieuwd naar het geluid van je yamaha met leen-hals..Laat je even weten hoe t klinkt?

groetjes
JW

Een mooie Aristocrat is geen kroegtoeter... die moet je koesteren.  :wink:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

jeewee

Ik ben nog steeds blij met mijn Buescher. zeker ook met het geluid maar het is een laat exemplaar, van na de overname van Selmer.. Dat maakt het wat makkelijker voor hem om te promoveren tot kroegtoeter...
www.funband120decibel.nl