Main Menu

joepie, een nieuwe sax!!!!

Started by Erik, 10 August 2005, 17:11:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Hallo Allemaal

Vandaag heb ik dan toch maar een andere sax gekocht  :D  :D .
En wat voor een, eentje van het merk "rene guenot". Ik had er zelf nog nooit van gehoort maar jezus wat een geluid je hoeft er eigenlijk gewoon bijna niet op te blazen en je vingers te bewegen, hij wordt vergeleken met de betere oude selmers enz.. verder zit er nog een erg leuke geschiedenis achter deze sax, hij is namelijk (met de hand) gebouwd in 1924/25 speciaal voor niemand minder dan Louis Meyer zelf, die toen nog solist was van Garde Republicaine Paris (en later zeer bekend werd door zijn mondstukken), in deze Garde Republicaine Paris heeft Henri Selmer trouwends ook nog gefieperd.

De sax heb ik gekocht bij de heer Louis Doomernik (http://www.sax-collection.com) erg aardige man die heeeeel erg veel van saxen weet en ook een erg leuke collectie te koop heeft staan, ik heb er o.a getoetert op een Martin handcraft,Conn chu berry, King voll-true, SML enz enz, maar toen kwam dus het orginele piekfijne leren koffertje met daarin de rene guenot zonder 1 krasje, en natuurlijk was ik en de sax meteen verkocht.

al met al ik ben weer gelukkig, en voor iedereen die van oude amerikanen houdt voor een zeer schappelijke prijs kijk eens op http://www.sax-collection.com Ik heb zelf het taxatie rapport liggen van m'n nieuw beestje van Harry Bakker en die prijs is heel wat hoger dan daar op staat vermeld.

groeten van een blije saxofonist.

Alt: Rene guenot,
     mondstuk: King,
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

Jannerd

Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat hij gekost heeft?
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Erik

Das wel effe behoorlijk onbeleefd :D , maar waarom ben je benieuwd naar de prijs, niet dat dit een geheim is ofzo.

maar ik heb er .... euro voor neer moeten tellen.

groeten Erik
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

the martin

Auw.....

Maar je hebt er wel een errug originele sax voor gekocht.
Nog nooit van gehoord, EN dat zegt niets in dit geval.

Ben niet echt op de hoogte van franse merken (behalve SML, en Selmer)
Als jij zegt dat die perfect is ben je een gelukkig mens.
Punt

Erik

Quote from: "the martin"Auw.....

Maar je hebt er wel een errug originele sax voor gekocht.
Nog nooit van gehoord, EN dat zegt niets in dit geval.

Ben niet echt op de hoogte van franse merken (behalve SML, en Selmer)
Als jij zegt dat die perfect is ben je een gelukkig mens.
Punt

hoezo auw...????

juinen

Gefeliciteerd met je 'nieuwe' sax!
Heel veel speelplezier!!
Leuk dat je ook iets van de geschiedenis van dit toch wel bijzondere instrument weet.

Tony

Waarschijnlijk bedoeld ie dat 1500 pijnlijk hard in je saldo hakt.

Mooie toeter man... wat voor mondstuk gebruik je er op?

Ben Rodenburg

t op een BL, zie er IIG wel SUPERKICK uit
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

the martin

Inderdaad, 1500 euri voor een onbekend merk uit die tijd (jaren 20 begin 30 schat ik) vind ik schrikken.

Maar nogmaals.
- Als ik naar alle toeters die je in de hand hebt gehad kijk
- dat gecombineerd met het feit dat je helemaal uit je dak gaat van die sax.
- En hij (zij :?: ) is in nieuwstaat
- Harry Bakker vindt her blijkbaar ook een goede sax

Who am I......

De enige die kan zeggen of het een goede sax is ben jij.
(OP DIT MOMENT, MEENEMEN NAAR DE MEETING S.V.P.  :twisted: )
En volgens mij klink je als een gelukkig mens.
Houden zo  8)

Erik

Quote from: "saxy-benny"t op een BL, zie er IIG wel SUPERKICK uit

oh t op een BL ok??? Maar ik speel er met m'n eigen mondstuk op dat is een stalen KING mondstuk (ook een oudje) met rico plasticover riet. Ik zit er wel aan te denken om naar die meeting te komen, maar dan zal ik eerst effe dat topic lezen. En och ja dat het een onbekend merk is wil natuurlijk niet veel zeggen, ik vind trouwens dat erg veel mensen alleen op merk afgaan, ik bedoel niet elke Selmer is DE selmer, eigenlijk zou je de saxen moeten "testen" zonder het merk te weten. Ik denk dat er dan veel mensen zullen shrikken en toch op een andere keuzen uitkomen dan ze eigenlijk in gedachten hadden, zelf heb ik wel eens op een mark 6 gespeeld die voor veeeel te veel te koop stond en ja ik was niet echt onder de indruk. Maar ieder heeft natuurlijk z'n eigen voorkeur en smaak, en houden zo!!!

Sonja

ik ben het met Eric eens...een merk zegt niet altijd wat...het is pas het gevoel dat je krijg als je op een sax blaast...en dan kan het de duurste en de nieuwste Selmer zijn...maar wie weet speelt die Yamaha stukken beter...whahaha...(denk het niet) maar..You never know...als iemand een beter gevoel bij die yamaha heeft, dan moet je die kopen...tis net als met een auto...geef mij dus maar een oeroude kever....SUPER!!! en laat er maar wat aan zijn af en toe....geef niet...It`s the feeling that matters... :lol:
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

the martin

Sluit ik me volledig bij aan

Ben Rodenburg

Quote from: "Erik"
Quote from: "saxy-benny"t op een BL, zie er IIG wel SUPERKICK uit

oh t op een BL ok??? Maar ik speel er met m'n eigen mondstuk op dat is een stalen KING mondstuk (ook een oudje) met rico plasticover riet. Ik zit er wel aan te denken om naar die meeting te komen, maar dan zal ik eerst effe dat topic lezen. En och ja dat het een onbekend merk is wil natuurlijk niet veel zeggen, ik vind trouwens dat erg veel mensen alleen op merk afgaan, ik bedoel niet elke Selmer is DE selmer, eigenlijk zou je de saxen moeten "testen" zonder het merk te weten. Ik denk dat er dan veel mensen zullen shrikken en toch op een andere keuzen uitkomen dan ze eigenlijk in gedachten hadden, zelf heb ik wel eens op een mark 6 gespeeld die voor veeeel te veel te koop stond en ja ik was niet echt onder de indruk. Maar ieder heeft natuurlijk z'n eigen voorkeur en smaak, en houden zo!!!

lijkt op een bl ;) begon te vroeg met typen en dan neemt die de helft niet op wat je typt :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Daan

Quotedododo

welkom op het saxforum...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."